2018-11-06, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Om inte annat har dom precis gått och blivit ett rivaliserande gäng till HA!
Den svenska och polska falangen i synnerhet.

Snabbt marscherat på den kriminella scenen i vilket fall

"Gäng" med betoning på "-".
Citera
2018-11-06, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onewaytrailer
Även en städerska jobbar på kommunen!

Jo. Men det har figurerat att kommunen uttalat sig om att man inte kände till mc-klubbens etablering eller förehavande i Mölnlycke.

Någon som vet hur rimligt det skulle kunna vara?

Är mc-klubben BB synliga i byn?

Och sitter mamman till en gangster som beskjuter HA-presidenter på en politisk post, då känns det enligt ovan mer relevan att fråga vart hon jobbar.

Någon som har koll på vart mamman jobbar?

Är hon städerska eller liknande, då är det givetvis ointressant.
Citera
2018-11-06, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Jo. Men det har figurerat att kommunen uttalat sig om att man inte kände till mc-klubbens etablering eller förehavande i Mölnlycke.

Någon som vet hur rimligt det skulle kunna vara?

Är mc-klubben BB synliga i byn?

Och sitter mamman till en gangster som beskjuter HA-presidenter på en politisk post, då känns det enligt ovan mer relevan att fråga vart hon jobbar.

Någon som har koll på vart mamman jobbar?

Är hon städerska eller liknande, då är det givetvis ointressant.

Jag har vetat vilka BB är ett tag och också var de har sin lokal. En enkel googling för några veckor sen gav mig infon om att det var busar.
Så det är orimligt att Härryda kommuns säkerhetschef inte visste om gänget.
Citera
2018-11-06, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjopptjopp90
Jag har vetat vilka BB är ett tag och också var de har sin lokal. En enkel googling för några veckor sen gav mig infon om att det var busar.
Så det är orimligt att Härryda kommuns säkerhetschef inte visste om gänget.

Vad fick du fram om dessa busar?? Lite källkritik tack!
Citera
2018-11-06, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetskarsigmedIsis
Ok, tack! Tycker det låter väldigt osannolikt bara att en ensam pepprar så många men ok.

Har Mölnlyckes finest tillgång till såna fina grejer alltså? Trodde dessa var såna som langade lite röka och terrar grannkärringarna och spöar någon tanig 13-åring.

Ingen här som bor i området och kan berätta om det tuffar omkring folk i storlek större med västar numera? Enligt vissa här i tråden skulle ju halva Europas tuffaste tuffingar komma direkt och "kriga".

Född och uppvuxen i Mölnlycke och har flyttat tillbaka hit sedan några år tillbaka, jag kan säga att det här med HA-affilierade gäng har gått helt under min radar. Jag har vetat om att Beer boys MC har existerat och har polare som vart och festat i den här lokalen och även i Landvetter.

Mölnlycke har alltid vart en relativt lugn by om man bortser från lite småskit här och där, i skrivande stund har vi en rätt så stor polisnärvaro i byn, patrullerande poliser i centrum och senast igår var vissa delar avspärrade. Jag var ute och promenerade igår kväll och då var det fortfarande poliser i området men har inte sett några västar någonstans än.
Citera
2018-11-06, 12:47
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -o-k-
Född och uppvuxen i Mölnlycke och har flyttat tillbaka hit sedan några år tillbaka, jag kan säga att det här med HA-affilierade gäng har gått helt under min radar. Jag har vetat om att Beer boys MC har existerat och har polare som vart och festat i den här lokalen och även i Landvetter.

Mölnlycke har alltid vart en relativt lugn by om man bortser från lite småskit här och där, i skrivande stund har vi en rätt så stor polisnärvaro i byn, patrullerande poliser i centrum och senast igår var vissa delar avspärrade. Jag var ute och promenerade igår kväll och då var det fortfarande poliser i området men har inte sett några västar någonstans än.

Aaah okok tack!

Fråga: De här lokala Terminators "435" verkar ha varit riktigt stökiga i byn?
Citera
2018-11-06, 12:55
Medlem
Citat:
Aaah okok tack!

Fråga: De här lokala Terminators "435" verkar ha varit riktigt stökiga i byn?

Ja verkligen, de verkade ha kommit till under de åren då jag inte bodde i Mölnlycke men jag har hört mycket från polares småsyskon som är i samma ålder och har gått i samma skola. Så vitt jag fått höra så började allt med lite moppestölder och snatteri och sedan blev det försäljning av gräs och misshandel och några av dom åkte in som tidigare nämnts i tråden.

Får hoppas att polisen får ordning på den här skiten, det är en fin by.
Citera
2018-11-06, 12:59
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Londinium
En Glock 17 "kickar" mycket dock, så det är inte lätt att träffa med 14 av 17(-18) om nu inte avståndet var väldigt kort.
Nej det gör den inte, vet du vad du gör så är det inga problem alls med kroppsträffar i väldigt rask takt på iaf 20-30 m.
Citera
2018-11-06, 13:00
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Citat:
Ja verkligen, de verkade ha kommit till under de åren då jag inte bodde i Mölnlycke men jag har hört mycket från polares småsyskon som är i samma ålder och har gått i samma skola. Så vitt jag fått höra så började allt med lite moppestölder och snatteri och sedan blev det försäljning av gräs och misshandel och några av dom åkte in som tidigare nämnts i tråden.

Får hoppas att polisen får ordning på den här skiten, det är en fin by.

Men småsyskon? Måste ju göra dig till urgammal för enligt snuten är det "samtliga är mellan 25 och 50 år gamla uppger polisen"? Vet inte om det stämmer nu för kanske inräknat är HA-medlemmar men ingen yngre än 25.... Kan det stämma med 435 tror du? Enligt vissa bilder ser de ut att knappt ha fjun på överläppen.
Citera
2018-11-06, 13:02
Medlem
Rambovics avatar
Citat:
Men småsyskon? Måste ju göra dig till urgammal för enligt snuten är det "samtliga är mellan 25 och 50 år gamla uppger polisen"? Vet inte om det stämmer nu för kanske inräknat är HA-medlemmar men ingen yngre än 25.... Kan det stämma med 435 tror du? Enligt vissa bilder ser de ut att knappt ha fjun på överläppen.
Inklusive HA
Citera
2018-11-06, 13:02
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:

Har kollat bilder och är man inte helt blind så f framgår det ganska fort att dom är "vänner" med HA
Citera
2018-11-06, 13:04
Medlem
Citat:

Alltså med småsyskon menar jag syskon till mina polare som är några år yngre bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in