2018-11-05, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashmall89
Ingen video som slutar med döden

Ingen har sagt att någon blir dödad i videon, bara att de två blattarna som spänner sig i videon är döda nu.
Citera
2018-11-05, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsd1703
Ingen har sagt att någon blir dödad i videon, bara att de två blattarna som spänner sig i videon är döda nu.

Jag sa inte heller att någon blir mördad i videon utan jag menar vad har deras beteende i videon med deras död att göra? Och över huvudtaget med denna tråd att göra? Är jawad bättre för det eller?
Citera
2018-11-05, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashmall89
Jag sa inte heller att någon blir mördad i videon utan jag menar vad har deras beteende i videon med deras död att göra? Och över huvudtaget med denna tråd att göra? Är jawad bättre för det eller?

Jag har inte nämnt någon Jawad.
Citera
2018-11-05, 22:15
Medlem
Citat:
Jag har inte nämnt någon Jawad.

Nej men det är därför den videon kommer på tal. Jämförelsen mellan vem som är en bättre människa.
Citera
2019-01-03, 10:21
Medlem
Sitter inte nå. Häktad. För detta
Citera
2019-03-06, 14:13
Medlem
Vet nån vilka som sitter anhållna/häktade för detta fall?
Citera
2019-03-06, 14:36
Medlem
Nån blev gripen för mord igår
Citera
2019-08-02, 13:26
Medlem
https://www.sydsvenskan.se/2019-08-02/2-5-ar-efter-mordet-pa-ramels-vag-fyra-man-stalls-infor

Citat:
Fyra män ställs inför rätta för inblandning i den brutala dödsskjutningen av en 23-årig man på Herrgården 30 mars 2017. Men en av de misstänkta skyttarna är fortfarande på fri fot. Likaså anstiftaren.
Citera
2019-08-02, 16:34
Medlem
Citat:
https://www.sydsvenskan.se/2019-08-02/2-5-ar-efter-mordet-pa-ramels-vag-fyra-man-stalls-infor
Någon som har fup?
Citera
2019-08-02, 17:04
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lkare87
Någon som har fup?

Jag har begärt ut den tidigare idag, återkommer när den dyker upp.
Citera
2019-08-02, 17:35
Moderator
Mappings avatar
Jag saxar lite från Sydsvenskan:

"I ett drygt halvår satt 28-åringen häktad misstänkt för inblandning i mordet, men släpptes eftersom bevisen inte räckte för att åtala honom.
Samtidigt fanns hans krypterade mobil kvar hos polisens experter på NFC, Nationellt forensiskt center, utan att teknikerna kunde öppna den. Men 1,5 år senare lyckades de med hjälp av ett norskt företag.
I återskapade meddelanden finns kommunikationen från tiden före och efter mordet mellan den misstänkte uppdragsgivaren och 28-åringen och hans vänner. En dialog som nu är avgörande för åtalet mot de fyra misstänkta.
– Bror jag är nyfiken på hur det gick. Gick två fram och peppa eller moppe? var det mycket folk där? skriver uppdragsgivaren efter dådet, enligt åtalet.
– Det var öppet framför barn och mammor, svarar personen som åklagaren påstår är 28-åringen.

28-åringen fortsätter att beskriva vilka två vapen som använts – hur många skott som avlossats. Vart de träffat. Och hur de dumpat mopeden efteråt.
– När jag läser det du skriver får jag bånge, svarar den misstänkte uppdragsgivaren.
Därefter övergår dialogen till hur 28-åringen ska få den utlovade belöningen på 500 000 kronor.
– Jag förbereder pengarna. Försöker bara få tag i växlingskontoret så han ger er dom, skriver den misstänkte uppdragsgivaren.

Men återskapandet av den krypterade informationen är inte det enda som gör att utredningen sticker ut. En tidigare gängkriminell i de misstänktas nätverk har brutit den så kallade tystnadskulturen. Han vittnar om att han erbjöds utföra dådet och fått en pistol.
Han vägrade och varnade istället offret om vad som var på gång. Detta ledde till att han själv utsattes för ett mordförsök några dagar senare – som han överlevde eftersom han bar skyddsväst."

Den sistnämnde är ju M*ysem Mek*wi.

Som jag minns det har Ahm*d Jaw*d, Os*m Jaw*d och Benjamin Usayla suttit häktade. Jag har nåt minne av att Os*m och Ahm*d är tvillingar, både ser ut att vara 28 år enligt MrKoll.
Citera
2019-08-02, 18:49
Medlem
https://minfil.com/W829Y71dn4/Malmo_TR_B_2885-17_Aktbil_565_pdf

Ganska tråkig FUP, antar att det finns fler delar än denna. Om någon har lägg gärna upp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in