2018-11-05, 13:35
Medlem
Hej!

Testade lustgas förut och körde flera patroner på rad med kanske något enstaka andetag emellan. Läste sedan att det kan leda till syrebrist/hjärnskada. Stämmer detta? Hur märker man tecken på det i så fall? Jag märkte inga konstiga eller negativa bieffekter, tänker att har man kört så hårt att man skadat hjärnan så borde det märkas på något sätt? Och borde man inte svimma innan man får permanenta skador?

Tacksam för alla svar /nojig
Citera
2018-11-05, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porlande
Hej!

Testade lustgas förut och körde flera patroner på rad med kanske något enstaka andetag emellan. Läste sedan att det kan leda till syrebrist/hjärnskada. Stämmer detta? Hur märker man tecken på det i så fall? Jag märkte inga konstiga eller negativa bieffekter, tänker att har man kört så hårt att man skadat hjärnan så borde det märkas på något sätt? Och borde man inte svimma innan man får permanenta skador?

Tacksam för alla svar /nojig

Kan leda till medvetslöshet och i värsta fall hjärnskador. Tuppade du inte av så ingen fara!
Håll inte på med sådant! Och om du ändå gör; gör det aldrig ensam...
Citera
2018-11-05, 13:51
Medlem
SUICIDEBOYs avatar
Du kan vara lugn!

Jag har kört cirka 10-15 patroner i raden utan bieffekter. Försökte att pressa i mig så mycket att det endast var lustgas jag hade i lungorna. Tuppade av flera gånger och hade nån typ utav kramper osv. Men ingenting som "förstört" min hjärna i alla fall.

Är du fortfarande rädd så ska du se Steve-O från Jackass bruk utav lustgas när han var som värst i träsket. Finns dokumentär om det på Youtube. Han levde på det där dag ut och dag in. Hela lägenhetens golv är proppfylld med patroner i dokumentären, samt att han pratade med personer som inte ens fanns. Så är du fortfarande fullt normal idag så ska du inte oroa dig!
Citera
2018-11-05, 15:37
Medlem
Tack för svar som dessutom var betryggande! Var pinsamt nog nära att börja grina tidigare...

Juste fan den dokumentären har jag sett. Han var extrem på alla sätt, skönt att han valde att bli nykter sen.

Ha det gott!
Citera
2018-11-05, 15:46
Medlem
För det första så hjärnskador från syrebrist inget man går med utan att märka av.
För det andra så kan du inte få sådan syrebrist genom att hålla andan (vilket att andas in lustgas från patroner i praktiken är). Har du aldrig tävlat i att hålla andan? Det går liksom inte hur länge som helst utan man måste andas, samma sak är det när du tar patronerna.
Citera
2018-11-05, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
För det första så hjärnskador från syrebrist inget man går med utan att märka av.
För det andra så kan du inte få sådan syrebrist genom att hålla andan (vilket att andas in lustgas från patroner i praktiken är). Har du aldrig tävlat i att hålla andan? Det går liksom inte hur länge som helst utan man måste andas, samma sak är det när du tar patronerna.

Vad gäller den andra punkten, stämmer verkligen det? För luft dras ju in, däremot helt utan syre i. Tänker på helium tex som man kan använda för självmord i en sk exit bag, där andas man enbart den gasen tills att man dör men eftersom man fortfarande har något att andas in så drabbas man inte av andnöd etc.
Citera
2018-11-05, 21:38
Medlem
Citat:
Vad gäller den andra punkten, stämmer verkligen det? För luft dras ju in, däremot helt utan syre i. Tänker på helium tex som man kan använda för självmord i en sk exit bag, där andas man enbart den gasen tills att man dör men eftersom man fortfarande har något att andas in så drabbas man inte av andnöd etc.

Men det är ju en jättestor skillnad, förstår du hur lite det är du faktiskt andas in när du tar en patron?
Citera
2018-11-05, 21:48
Medlem
Citat:
Men det är ju en jättestor skillnad, förstår du hur lite det är du faktiskt andas in när du tar en patron?

Jo men är man snabb så kan man skruva i nästa medan man håller inne föregående så att man inte andas in vanlig luft emellan patronerna. Dock lite krångligt och inte samma som uppsättningen vid exit bag. Oavsett haltar din liknelse med "har du aldrig tävlat i att hålla andan?" eftersom man andas in oavsett om det är luft eller lustgas, man får ingen andnödsreaktion vilket var min poäng.
Citera
2018-11-05, 21:53
Medlem
Citat:
Jo men är man snabb så kan man skruva i nästa medan man håller inne föregående så att man inte andas in vanlig luft emellan patronerna. Dock lite krångligt och inte samma som uppsättningen vid exit bag. Oavsett haltar din liknelse med "har du aldrig tävlat i att hålla andan?" eftersom man andas in oavsett om det är luft eller lustgas, man får ingen andnödsreaktion vilket var min poäng.

Men det spelar igen roll. Det rör sig om en extremt liten mängd. Tävlar du att hålla andan så är du i regel utan i syre betydligt längre.
Sluta oroa dig, du är inte gjord av glas. Du tål extremt mycket mer än du tror.
Citera
2018-11-05, 21:56
Medlem
Citat:
Men det spelar igen roll. Det rör sig om en extremt liten mängd. Tävlar du att hålla andan så är du i regel utan i syre betydligt längre.
Sluta oroa dig, du är inte gjord av glas. Du tål extremt mycket mer än du tror.

Hmm, ja sant. Rekordet i att hålla andan ligger ju på typ 20 minuter kommer jag på nu också. Oron är försvunnen, tack för dina svar!
Citera
2018-11-20, 13:15
Bannlyst
det är lugnt sålänge du inte håller andan i typ 5 minuter, varva med lite syre så är det lugnt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in