2018-11-05, 19:57
Medlem
Här är många som bara snackar en massa skit, varför yttrar ni er om saker som ni inte har en jävla aning om? Det är avledningar påväg och några är där redan nu och främst från avdelningarna i Skåne. Polska HA lär är nog framme i gunnilse idag. Och det kommer hända saker, dessa pissluffarna kommer ångra att dom käka benzo och lekte gangsters!
Citera
2018-11-05, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Restad0122
Om ingen får veta så avskräcker det inte andra sticka upp mot HA

Tror du HA är någon dramaklubb? Allt handlar om pengar, därför som man undviker gängkrig för det kostar pengar och folk och drar onödig uppmärksamhet till sig.

Går lika bra att plocka någon 354 kille när han är ensam, kör ut honom i skogen, tortera honom sen mörda honom och gräv ned honom.. Hans kompisar kommer förstå att något konkurrerande gäng har gjort det och kanske skickar man ett finger eller något som en varning till dom andra.
Citera
2018-11-05, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
Här är många som bara snackar en massa skit, varför yttrar ni er om saker som ni inte har en jävla aning om? Det är avledningar påväg och några är där redan nu och främst från avdelningarna i Skåne. Polska HA lär är nog framme i gunnilse idag. Och det kommer hända saker, dessa pissluffarna kommer ångra att dom käka benzo och lekte gangsters!
Frågan är varför man vill ha polisens ögon på sig nu?
HA jobbar i det tysta..
Citera
2018-11-05, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
👍👊 Känner några killar som är på plats från södra Skåne!
Citera
2018-11-05, 20:14
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Jag tror det kommer behöva dröja en stund. Det är ju en väldig massa folk inlåsta och det är ju svårt att göra något så länge den situationen kvarstår.
Men tids nog lär det behöva hända något

Det har ingen betydelse utan det är andra som gör skitgörat. Så oavsett hur länge dom sitter inlåsta agerar andra.

Citat:
435 är inledningen på de postnummer som används på adresser i Mölnlycke och Pixbo.
Det är också namnet på ett kompisgäng, som verkar fast beslutet att etablera sig inom den undre världen.
Kanske var helgens skjutning ett försök att bygga upp ett varumärke?
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/efter-skjutningen-435-inte-l%C3%A4ngre-bara-ett-postnummer-1.10376426?noAccess=true&aId=1.10376426

Polisen har sagt en handfull finns i gänget 435, och stämmer teorin om att dom misshandlades och sen hämtade vapen har dom skitit i det blå skåpet. Nej, nu får dom lugna ner sig i media.
Senast redigerad av Moosky 2018-11-05 kl. 20:17.
Citera
2018-11-05, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Seriös och gangster är två ord man sällan ser i samma mening.
Det här är ju bottenskrapet i respektive verksamhet, så det är klart att de använder sociala medier.
Hur ska de annars få uppmärksamhet och respekt?

du driver med mig eller ? du har aldrig hört talas om seriösa kriminella människor som försöker ligga lågt istället för att lägga upp allt dom gör på sociala medier ? jävlar alltså
Citera
2018-11-05, 20:19
Medlem
MputoMbambas avatar
Såg tre snubbar med HA-västar i Huddingeområdet runt lunchtid idag. Rätt coolt att de flexar så öppet med sin tillhörighet.

Min fråga är kan det här kriget sprida sig till Stockholm? Vill inte ha en massa pangande runt mig när jag jobbar. Känner mig säkrare hemma i Norrort, men där är det mer babbeområden inte riktiga HA-fästen
Citera
2018-11-05, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Tog ungefär en halv minut att via den facebooken hitta polackerna på besök också.
Då gjorde vi samma sak

Rätt intressant faktiskt att se positionen inom näringslivet på den ena killen.
Citera
2018-11-05, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Vilt
Tror du HA är någon dramaklubb? Allt handlar om pengar, därför som man undviker gängkrig för det kostar pengar och folk och drar onödig uppmärksamhet till sig.

Går lika bra att plocka någon 354 kille när han är ensam, kör ut honom i skogen, tortera honom sen mörda honom och gräv ned honom.. Hans kompisar kommer förstå att något konkurrerande gäng har gjort det och kanske skickar man ett finger eller något som en varning till dom andra.
Deras affärsidé är att skrämma vanligt folk till lydnad så visst har det betydelse att hålla upp sin farlighets image.
Citera
2018-11-05, 20:21
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
En källa säger till SVT att det finns uppgifter om att personer med kopplingar till Hells Angels är på väg till Göteborg från andra delar av Sverige och Europa. Källan säger också att det finns en stor oro inom polisen för en våldsspiral.
https://omni.se/uppgift-kaxigt-beteende-kan-ha-lett-till-skottdad-oro-for-hamndaktioner/a/rL2QAA

Okej, då får man hoppas källan stämmer så det blir lugnt i Mölnlycke och boende känner sig trygga igen.

Citat:
Ursprungligen postat av MputoMbamba
Såg tre snubbar med HA-västar i Huddingeområdet runt lunchtid idag. Rätt coolt att de flexar så öppet med sin tillhörighet.

Min fråga är kan det här kriget sprida sig till Stockholm? Vill inte ha en massa pangande runt mig när jag jobbar. Känner mig säkrare hemma i Norrort, men där är det mer babbeområden inte riktiga HA-fästen

Nej, det har jag svårt att se och inte pangas det hej vilt så du kan sova lugnt och arbeta vidare.
Citera
2018-11-05, 20:22
Medlem
aztlans avatar
Fråga till nån som vet, om HA gör allt snyggt och tyst vad är då meningen med alla påstådda inkommande människor nu, är det för att visa upp massa klubbmedlemmar / supporters i svenssons ögon så man ska se att dom är många?
Citera
2018-11-05, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Restad0122
Deras affärsidé är att skrämma vanligt folk till lydnad så visst har det betydelse att hålla upp sin farlighets image.

Dom har redan byggt upp sitt rykte under många år, så dom behöver inte göra så mycket mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in