Citat:
Det fetade: Tycker du/ni/dom som i månader haft som huvudsaklig sysselsättning att snaska,,baktala och utpeka honom som skyldig har någon som helst rätt att begära respekt av honom?
Hur vore det om mobben själva kunde visa "taktkänsla och "ligga lite lågt" och låta rätten ha sin gång ?
Du som är förnuftig har ett extra ansvar att säga ifrån, notknapparen
Det fetade: Tycker du/ni/dom som i månader haft som huvudsaklig sysselsättning att snaska,,baktala och utpeka honom som skyldig har någon som helst rätt att begära respekt av honom?
Hur vore det om mobben själva kunde visa "taktkänsla och "ligga lite lågt" och låta rätten ha sin gång ?
Du som är förnuftig har ett extra ansvar att säga ifrån, notknapparen
Jag kan i denna fråga bara ta ansvar för vad jag för fram. De andra skribenternas åsikter kan jag inte ta ansvar för. Jag försöker så långt det går att vara saklig, men jag är inte mer än människa. Jag tycker att genom att försöka vara saklig och att ha en så god ton som möjligt, att tar jag mitt ansvar.
Alla människor drar förhastade slutsatser. Det är helt nödvändigt för att kunna ta sig fram i samhället. Som tur är finns det undersökningar och forskare, människor som tar redan vissa saker, det som vi idag tar för sanning. I morgon är det en annan sanning. En del av detta läser vi om i tidningar, eller får höra på annat sätt. På så vis tar vi ett beslut om att det så här vår verklighet är.
I en domstol kan man inte dra förhastade slutsatser. Där gäller att undersöka situationen så objektivt som möjligt. Men nu sitter vi inte i en domstol. Vi har inte tillräckligt med underlag här i tråden. Här sitter vi med våra "ryggsäckar" och vi tycker och vi känner och vi tror...
Och att du för över mina ord - taktkänsla-respekt-ligga lågt i en helt annan situation än den vi pratade om är inte rätt. Jag pratar bara om exakt den situation som eventet innebar.
Och där står jag kvar vid exakt samma tanke, att om man inte kan hantera sin aggression är det bättre att man stannar hemma.
Och att visa sin taktkänsla och att ligga lågt och visa respekt, det ska man inte göra för att man ska slippa få stryk, utan det gör man just för de saker som de orden jag nämnde. Det gäller att göra det för allas skull, inklusive sin egen skull.
Det betyder inte att SD inte ska gå ut, träffa sina vänner, sluta geocacha, sluta sitt jobb. Varje situation måste bedömas utifrån de aspekter det innebär att en person ur en gemensam geocachkrets har brutalt blivit mördad, en är skäligen misstänkt och vad det innebär.
svarade precis det till Netherworld.