2018-11-02, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodybjorn
AfS kommer bli ett nytt ND, den enda skillnaden är att partiet kommer lägga ner mycket tidigare än vad ND gjorde, sanna mina ord, efter valet kommer dem "analysera" sitt dåliga valresultat på sin hemsida och komma fram till den insikten att det inte är lönt med ett nytt invandringskritiskt parti när vi redan har ett parti som SD i riksdagen. Jag personligen är alltid positiv till nya partier då det behövs, men detta är tyvärr ett dödsdömt projekt. Jag skulle tro att AfS på sin höjd kan få 10.000-20.000 röster, d.v.s bara en promille och långt ifrån riksdagsspärren!

Du har delvis rätt men AFS är i en helt annan sits än ND.
ND var okända. På NDs tid (deras senaste val var 2010) fanns knappt alternativmedia. ND hade absolut inget stöd från någon känd person. AFS har ju flera personer som suttit i riksdagen. Kasselstrand känner åtminstone väl till riksdagshuset. När ND bildades hade de ingen som helst politisk erfarenhet.

Vad AFS behöver göra är att ena de invandringskritiska röster som inte får plats i SD - eller är välkomna. Det kan gå, men det blir inte lätt. Om AFS inte gör det tror jag dock att det förr eller senare kommer ett annat parti och gör det. Rörelsen växer ju ständigt, och det kommer fortsätta växa så länge som problemen växer.
Citera
2018-11-03, 07:52
Medlem
Citat:
AfS kommer bli ett nytt ND, den enda skillnaden är att partiet kommer lägga ner mycket tidigare än vad ND gjorde, sanna mina ord, efter valet kommer dem "analysera" sitt dåliga valresultat på sin hemsida och komma fram till den insikten att det inte är lönt med ett nytt invandringskritiskt parti när vi redan har ett parti som SD i riksdagen. Jag personligen är alltid positiv till nya partier då det behövs, men detta är tyvärr ett dödsdömt projekt. Jag skulle tro att AfS på sin höjd kan få 10.000-20.000 röster, d.v.s bara en promille och långt ifrån riksdagsspärren!

Måste gratulera till träffsäker valprognos i april 2018

Enligt AfS-sekten så kommer man ju inte lägga ner utan fortsätta i EU-valet 2019.

Vem vet, kanske fortsätter AfS i 20 år som nazisterna i NMR-sekten gjort, och får 2000 röster i valet 2038?
Citera
2018-11-03, 12:40
Medlem
Kwatos avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Måste gratulera till träffsäker valprognos i april 2018

Enligt AfS-sekten så kommer man ju inte lägga ner utan fortsätta i EU-valet 2019.

Vem vet, kanske fortsätter AfS i 20 år som nazisterna i NMR-sekten gjort, och får 2000 röster i valet 2038?

Alternativ för Sverige fick 20.000 röster, och det i sitt första val. Det är en bra grund att stå på. Eftersom AfS till skillnad från historiska trendpartier som Ny demokrati, Feministiskt initiativ och Junilistan har fått kämpa i motvind på grund av bojkott från reklambranschen och nedtystning från media så talar nuläget för att antalet röster kan öka i kommande val. Att de väljare som AfS redan har vunnit skulle vara resultatet av en tillfällig hysteri är nonsens. Tvärtom kan vi utgå ifrån att det handlar om väljare som i framtida val kommer att vara trogna och rösta på AfS igen.

Sedan finns det också en annan och ännu tyngre anledning till att Alternativ för Sverige behövs, nämligen att AfS fyller ett tomrum i det politiska landskapet. AfS är alternativet för svenskar och ett parti som verkar för svenskarnas intressen. När vi granskar hur rösterna föll i år så kan vi dra en slutsats: Det finns inget annat parti som verkar för svenskarnas intressen som i nuläget har möjlighet att växa. Därför är Alternativ för Sverige ett mycket viktigt parti. Samhället är splittrat och befolkningen brokig. Utlänningar kommer snart att utgöra en majoritet av landets befolkning på grund av fortsatt massinvandring. Då (om inte förr) behövs det ett politiskt alternativ som kan verka för svenskarnas intressen. AfS är unikt genom att AfS är den svenska folkgruppens intresseparti.

Istället för att rösta på något godtyckligt och opersonligt, som värderingar eller en ideologi, så ger Alternativ för Sverige svenskarna det bästa valet: En politik som är bra för svenskarna. En politik som tar hand om svenskarna så som andra länder gör det naturliga och tar hand om de sina. En politik som inte handlar om utsatta grupper av utlänningar utan om att vårda, hjälpa och främja svenskarna, för att Sverige återigen ska leva upp till sitt namn och vara svenskarnas land i hälsa, utveckling och blomstring. Endast Sverige kan axla den rollen för svenskarna och det är det som ger Sverige sitt existensberättigande.

Ord och inga visor till er och till hela det svenska folket! Nu kan ni fortsätta hata, svartmåla, kverulera, prognosticera med mera, men Alternativ för Sverige kommer att finnas kvar och med största sannolikhet så kommer AfS att växa! Helt enkelt för att inget annat parti är som AfS.
Citera
2018-11-03, 23:53
Medlem
För mig var det en lättnad när AFS lanserades. Jag står långt till höger om politiken i sverige, både kulturellt och ekonomiskt. SD och ND var utpräglade vänsterpartier, Socialdemokratikloner. Och SD förnekar att den svenska etniciteten finns eller är värd att finnas till. Den så kallade nolltoleransen i partiet är helt uppåt väggarna.

Att påstå att AFS är en version av ND är helt enkelt politiskt illiterat. Däremot får vi se hur det går i opinionen för AFS, svenskar är ju som de är. Och gammelmedia undviker noga att ge dem publicitet hur många "ve-och-fasa-vad-hemska-dom-är-soundbites" som Kasselstrand än låter Ahl och Hahne köra med. Hursomhelst, om AFS bara får 20 000 röster så är det de 20 000 som är svenskarnas framtid. De övriga är globohomo och på väg bort ur historien.
Senast redigerad av Frandett 2018-11-04 kl. 00:09.
Citera
2018-11-04, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
[b]
Sedan finns det också en annan och ännu tyngre anledning till att Alternativ för Sverige behövs, nämligen att AfS fyller ett tomrum i det politiska landskapet. AfS är alternativet för svenskar och ett parti som verkar för svenskarnas intressen. När vi granskar hur rösterna föll i år så kan vi dra en slutsats: Det finns inget annat parti som verkar för svenskarnas intressen som i nuläget har möjlighet att växa.

...

Ord och inga visor till er och till hela det svenska folket! Nu kan ni fortsätta hata, svartmåla, kverulera, prognosticera med mera, men Alternativ för Sverige kommer att finnas kvar och med största sannolikhet så kommer AfS att växa! Helt enkelt för att inget annat parti är som AfS.

Jag tror ju att din analys är felaktig på en väsentlig punkt. De allra allra flesta väljare kunde knappast bry sig mindre om att AfS är "ett parti för svenskars intressen". Både det här valet och de tidigare valen i modern tid har visat att svensk identitetspolitik inte är något som lockar väljare. I synnerhet inte om partiet ifråga gör miss efter miss varje gång de förekommer publikt.

Det vore intressant med ett parti som för fram ett alternativ till den rådande globalistiska politiken, men det verkar från där jag sitter att det partiet kommer att vara SD, trots sina brister.
Citera
2018-11-04, 21:23
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luxnest
Jag tror ju att din analys är felaktig på en väsentlig punkt. De allra allra flesta väljare kunde knappast bry sig mindre om att AfS är "ett parti för svenskars intressen". Både det här valet och de tidigare valen i modern tid har visat att svensk identitetspolitik inte är något som lockar väljare. I synnerhet inte om partiet ifråga gör miss efter miss varje gång de förekommer publikt.

Det vore intressant med ett parti som för fram ett alternativ till den rådande globalistiska politiken, men det verkar från där jag sitter att det partiet kommer att vara SD, trots sina brister.
Alla partier i riksdagen pratar om Sverige och svenskt som något positivt och de gör tydligen inte samma analys som du, för det de vill med den sortens retorik är att de som tilltalas av svensk identitetspolitik ska rösta på dem även om det innebär att de inte röstar på något som faktiskt är svensk identitetspolitik.

Jag tillhör inte de som menar att AfS i första hand ska satsa på att bli Sveriges största parti. Istället vill jag ha en politik att rösta på som till stor del motsvarar vad jag faktiskt vill ha. 20.000 personer har redan fattat tycke för just ett alternativ för svenskar, och fler kommer att rösta på det när de förstår hur illa det är fatt, och på grund av att det knappast spelar någon större roll i praktiken om SD får 18% eller 22%.

AfS relativt lilla stöd i årets val har inget med inbillade missar att göra - nej, din inbillning är inte orsaken bakom siffrorna - utan det handlar framförallt om att AfS bojkottas av reklambransch och tystas ner av media. Trots det har AfS lyckats så väl med sitt uppdrag att de redan påverkar debatten. Samarbete mellan SD och AfS kan inte uteslutas även om SD i nuläget förnekar att de kan tänka sig det. Då kommer AfS att spela en liknande roll som de redan spelar i debatten, nämligen att ligga i framkant och att spetsa till det som SD gör med slö och loj inställning.
Citera
2018-11-05, 14:27
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luxnest

Det framgår inte riktigt vad du menar med "svensk identitetspolitik". Inte heller var du finner det hos AfS politik. Skilj på följare och partiprogram. AfS har inget "nedärvd essens" och inte heller någon "öppen svenskhet". Att Sverige är svenskarnas land, vårt enda land, är en självklarhet som inte behöver teoretiseras i partiprogram.

Svensk offentlig sektor kommer genom sin monstruösa natur att jaga folk i högerriktning. Till konservatism, libertarianism och frihetliga ideal. Men även till mål, mening, historia och plikt. Att SD skulle samla dessa är helt osannolikt. SD är idag kidnappat av sjukpensionärer, arbetsskygga och rent pack med långa utdrag i belastningsregistret. Eller av slemma kostymhomofiler med flottigt hår och babystjärtsläta handflator. Att dessa väsentligen värdelösa typer skulle kanalisera den vrede som komma skall, är inte troligt. För komma skall det. En efter går kommunerna nu in i ett ekonomiskt mörker och det är bara början. Medborgare som vaknar upp kommer alltmer efterfråga lösningar på hur man tar makt från politikerna och återför till medborgarna, på det att våra efterlevande inte skall riskera att hamna i samma vedervärdiga situation vi har gjort. Där har SD ingen lösning. De är bara ett nytt etablissemang. Nya yrkespolitiker. Nya girigbukar och parasitära påhäng.
Citera
2018-11-05, 16:13
Medlem
QwertySalms avatar
Afs kommer nog aldrig komma in i riksdagen om jag ska vara helt ärlig. Det är ett rasistiskt parti som vill införa utvandring och därmed påbörja en form av avbefolkning för Sverige. AFS är med andra ord farliga för Sverige.
Citera
2018-11-05, 18:10
Medlem
martinvaxjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QwertySalm
Afs kommer nog aldrig komma in i riksdagen om jag ska vara helt ärlig. Det är ett rasistiskt parti som vill införa utvandring och därmed påbörja en form av avbefolkning för Sverige. AFS är med andra ord farliga för Sverige.
Folk talar i tråden om svenskarnas intresse som om det vore ETT intresse. Det är naturligtvis ren lögn. Ungefär lika mycket lögn som att påstå att ett parti "varken är höger eller vänster" när den socialpolitiska skatte-färgen lyser rakt igenom. Vem vill rösta på dåligt blåljugande politiker som går runt med öppen gylf? Ingen utom en sadomasochist.

Men lögnarna åt sidan, så är mitt mål att både AfS och KP ska komma in i Riksdagen. Det handlar om demokrati och om enheten mellan alla oss svenskar. Jag skulle gärna se ND vakna upp på nytt också. Jag tror inte enbart att det är möjligt, men faktiskt att det är nödvändigt med fler politiska alternativ i Sverige på hela den politiska höger-vänsterskalan, ifall den DÖ-låsning som vi ser, samt den migrationsvurms-låsning som vi ser, ska kunna lösas upp.

...och det mina vänner innebär en bred valsamverkan mellan nya friska partier mot den spärr som stora partier skapat mot nya initiativ, samt en vakenhet och tydlighet mot elitens smått komiska och ohållbara argumentationsfel mot en sådan valsamverkan.
Citera
2018-11-05, 19:14
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinvaxjo
Folk talar i tråden om svenskarnas intresse som om det vore ETT intresse. Det är naturligtvis ren lögn. Ungefär lika mycket lögn som att påstå att ett parti "varken är höger eller vänster" när den socialpolitiska skatte-färgen lyser rakt igenom. Vem vill rösta på dåligt blåljugande politiker som går runt med öppen gylf? Ingen utom en sadomasochist.

Men lögnarna åt sidan, så är mitt mål att både AfS och KP ska komma in i Riksdagen. Det handlar om demokrati och om enheten mellan alla oss svenskar. Jag skulle gärna se ND vakna upp på nytt också. Jag tror inte enbart att det är möjligt, men faktiskt att det är nödvändigt med fler politiska alternativ i Sverige på hela den politiska höger-vänsterskalan, ifall den DÖ-låsning som vi ser, samt den migrationsvurms-låsning som vi ser, ska kunna lösas upp.

...och det mina vänner innebär en bred valsamverkan mellan nya friska partier mot den spärr som stora partier skapat mot nya initiativ, samt en vakenhet och tydlighet mot elitens smått komiska och ohållbara argumentationsfel mot en sådan valsamverkan.
Vad är KP?

Vems inlägg är det som du har (van)tolkat?
Citera
2018-11-05, 19:45
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Vad är KP?

Kommunistiska Partiet. Ett annat mikroparti.
Citera
2018-11-06, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frandett
För mig var det en lättnad när AFS lanserades. Jag står långt till höger om politiken i sverige, både kulturellt och ekonomiskt. SD och ND var utpräglade vänsterpartier, Socialdemokratikloner. Och SD förnekar att den svenska etniciteten finns eller är värd att finnas till. Den så kallade nolltoleransen i partiet är helt uppåt väggarna.

Att påstå att AFS är en version av ND är helt enkelt politiskt illiterat. Däremot får vi se hur det går i opinionen för AFS, svenskar är ju som de är. Och gammelmedia undviker noga att ge dem publicitet hur många "ve-och-fasa-vad-hemska-dom-är-soundbites" som Kasselstrand än låter Ahl och Hahne köra med. Hursomhelst, om AFS bara får 20 000 röster så är det de 20 000 som är svenskarnas framtid. De övriga är globohomo och på väg bort ur historien.

Konstigt att det gnälla så mycket på att AFS inte får mediautrymme. 1. De är ett obetydligt parti. 2. Alla som potentiellt skulle kunna rösta AFS känner till dem. 3. De har hållit massa torgmöten. 4. De skryter om att de är näst största partiet på Facebook. 5. De verkar vara favoritpartiet i alt-media.

Vad ska DN och Expressen skriva om ett obetydligt parti? När man frågar AFS supporters i tråden har de inte ens så mycket idéer komma med, annat än "sunt förnuft". Det blir en torftig artikel. Medier brukar inte skriva artiklar från sådana perspektiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in