Citat:
Ursprungligen postat av
Ezras
Jag tycker att du ska hoppa ner från din höga häst och inte bli så satans självgod. Vem fan är du att tala om hur jag ser på denna händelse. Du själv sitter i din egen bubbla och bestämmer hur jag ska tolka den gamla skåpmaten som du slänger fram. Ditt eget perspektiv är inte så djävla vidsynt heller, du har redan bestämt att bilden är äkta, att leksaken var en kopia på ett riktigt vapen, att poliserna därför handlade rätt mm mm.
Lägg ner din besserwisserattityd.

Om du inte ljuger så förmedlar du vad du tror på. Om du sedan lyckas tolka det eller ej är ditt eget bekymmer.
Varför skulle inte bilden vara äkta? Något argument baserat på fakta?
Leksaken föreställer ett vapen, håller du inte med? Varför måste det vara en kopia på ett riktigt vapen? Räcker det inte att det liknar ett riktigt vapen?
Poliserna handlade efter bästa förmåga givet situationen. Kunde det gjorts bättre? Självklart, en människa dog! Begick poliserna tjänstefel? Oklart men troligtvis inte.
Vad kunde gjorts bättre?
1. Den skjutne skulle inte befunnit sig där vid den tidpunkten med den leksaken.
2. Poliserna skulle haft rätt ingångsvärden.
3. Annorlunda träning kunde potentiellt sett ändrat utgången.
4. Rutinerat YB på plats kunde potentiellt sett ändrat utgången.
Ang punkt 3 och 4, värdera riskerna vid annan situation med riktigt vapen. Tidsfördröjning av insats kan potentiellt leda till dödsfall av 3:e person.
Allt är inte så svart eller vitt som du vill tro.