Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Jag tror inte hon passar för jobbet helt enkelt. Bräka i media en gång i veckan om att han är så misstänkt, och att hon har "jättemycket bevisning", men samtidigt inte kunna visa på något belägg för det här. Det har väl gått ett halvår nu, och jag håller nog med advokaten om att det här är oacceptabelt:
https://www.metro.se/artikel/advokatens-kritik-i-lena-fallet-oacceptabelt
Ingen vet vilka premisser som finns för att lösa det här fallet i nuläget.
Den största missen skedde i början av utredningen tror jag, när man missade kroppen. Vilka tecken till människorov som fanns vet vi inte med säkerhet.
Kanske var det en halväten macka, upphällt te och ett halv inslaget paket. Inget av barnen hade hört ett knyst och dörren stod på glänt. Datorn stod på och ett meddelande var halvskrivet och oavslutat....skorna stod kvar, men tofflorna borta?
Vi vet helt enkelt inte.
Hade den upptäckts tidigare hade säkert både bindande DNA och spår till hem gm funnits. MGM fanns ju med i utredningen tidigt. Fattar fortfarande inte riktigt varför man inte använde hund för att följa de spår som måste ha funnits 15/5 då från hennes dörr, till planket och sedan flyktvägen....
Att allmänheten vill veta hur det går i fallet är inte konstigt och att pressen ber om intervjuer med ÅK, advokaten och polisen sker nog ofta.
Advokatens uppgift är att tillvarata sin klients intressen. Självklart vill han få sin klient avskriven.