2018-11-05, 14:58
Medlem
Var i Estland under en vecka för ett tag sedan, bodde på hotell, jag och en annan kille var runt hela staden i Tallinn och bara upptäckte nya saker, ni vet, en chill-resa bara sådär.

Han sade samma sak till mig.
- Har du ens sett någon babbe medan vi varit här?

Då slog det mig verkligen vilket jävla skitland man kommer ifrån.

Alla i Sverige, VAKNA FÖRSJUTTON.
Vill verkligen 83% av folket fortsätta denna skit?
Citera
2018-11-05, 15:07
Medlem
Estland tog emot kanske 5-10 familjer från Mellanöstern för några år sen. Det blev ett himla ståhej i pressen om att de inte kunde ta emot så många.

Vet inte om de bor kvar eller fick reda på att de kunde ta båten till Sverige och söka asyl här med nya namn.

I Estland är alla nivåer inom samhället livrädda för att återupprepa det som Stalin gjorde, att flytta in ryssar som vägrade att integrera sig. Den problematiken är nästan löst nu då de ryssar som är kvar är nöjda med att vara estniska medborgare och européer.
Citera
2018-11-05, 15:11
Medlem
Låter som ett bra land
Citera
2018-11-05, 15:22
Medlem
Kommer själv från Tallinn och inte fan var det en enda invandrare vad jag minns..(Är adopterad där ifrån så kom till Sverige då jag var kanske 1 år, men har besökt Estland och Tallinn massor av gånger).

Jag tycker att det är extremt dåligt att Sverige bara vevar in invandrare..
Visst, jag är väll också invandrare på ett sätt men att Sverige tar emot 50 åriga gubbar till pedofiler och placerar ut i hela landet är en annan sak.
Tycker vi kan ta och chilla lite med invandringen...
Citera
2018-11-05, 15:25
Medlem
Svenskar är efterblivna mentalstörda snällbögar som har blivit grundlurade på sin existens.
Citera
2018-11-05, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stooorn
Kommer själv från Tallinn och inte fan var det en enda invandrare vad jag minns..(Är adopterad där ifrån så kom till Sverige då jag var kanske 1 år, men har besökt Estland och Tallinn massor av gånger).

Jag tycker att det är extremt dåligt att Sverige bara vevar in invandrare..
Visst, jag är väll också invandrare på ett sätt men att Sverige tar emot 50 åriga gubbar till pedofiler och placerar ut i hela landet är en annan sak.
Tycker vi kan ta och chilla lite med invandringen...

Jag håller med dig till fullo.

Sverige borde iallafall kunna sänka invandringen till Finland eller Danmarks nivå, det vore en bra början. Alternativt stoppa hela inflödet i kanske 10-15 år framöver och därefter öppna upp lite om det skulle behövas.

Du ser ju, Estland funkar ju hur bra som helst utan babbar
Citera
2018-11-05, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solenskrafter
Var i Estland under en vecka för ett tag sedan, bodde på hotell, jag och en annan kille var runt hela staden i Tallinn och bara upptäckte nya saker, ni vet, en chill-resa bara sådär.

Han sade samma sak till mig.
- Har du ens sett någon babbe medan vi varit här?

Då slog det mig verkligen vilket jävla skitland man kommer ifrån.

Alla i Sverige, VAKNA FÖRSJUTTON.
Vill verkligen 83% av folket fortsätta denna skit?
Vi har fri rörlighet inom EU vad gäller boende och arbete. Du kan flytta till Estland och arbeta där om du trivs bättre där. Sluta uppmana folk att vakna. Det enda uppvaknande som finns sker varje morgon efter nattsömnen.
Citera
2018-11-05, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Vi har fri rörlighet inom EU vad gäller boende och arbete. Du kan flytta till Estland och arbeta där om du trivs bättre där. Sluta uppmana folk att vakna. Det enda uppvaknande som finns sker varje morgon efter nattsömnen.

Du kan flytta till Rinkeby och bo där om du nu tycker om invandringen
Allt är möjligt.

TILL ER ALLA NU, VA INTE EN FEG JÄVEL, GÅ EMOT STRÖMMEN, SÄG EXAKT VAD NI KÄNNER NÄR NI DISKUTERAR SÅNT HÄR MED NÅGON KOLLEGA EXEMPELVIS.
Citera
2018-11-05, 17:23
Medlem
Estland har en stor muslimsk och judisk befolkning. Muslimerna kommer från södra Sovjet och judarna från hela forna Sovjet.
Tallinnas moské ligger t.ex. i deras IT-centrum, nära flygplatsen.
http://www.islam.pri.ee/index.php?id=59
Tallinns judiska synagoga ligger precis vid hamnen dit färjorna anländer.
https://www.ejc.ee/?lang=en

Varför har inte estländarna några problem med dessa grupper? Jo, därför att de kom från forna Sovjet, där muslimerna stred mot ryssar och judarna utsattes för progromer.
Nu kommer någon att påpeka att nazi-tyskland hade ett utrotningsläger utanför Tallinn under andra världskriget och att alla estländare är nazister. Ja, det var nazisterna det. Estland är känt bland judar för en sak: Det var det första land i världen som gav judarna full religionsfrihet (1921).

Och varför ser man inte kvinnor i hucklen och män i skägg och stjärngossedräkt? Jo, därför att alla är glada att vara där och VILL integrera sig.
Citera
2018-11-05, 17:35
Medlem
Jon.Holmss avatar
Besökte Tallinn i September och noterade samma sak som TS. Så jäkla underbart att promenera omkring i en stad helt utan araber och negrer! Dessutom såg vi inte en enda tiggare.

Kan även nämna att det är samma sak i Riga i grannlandet Lettland.
Citera
2018-11-05, 19:15
Medlem
Samma sak i Riga som han ovanför mig nämnde. Såg en invandrare, han gick tillsammans med en lettisk tjej lol. Men Riga deppig jävla stad,
Citera
2018-11-05, 19:49
Medlem
TheChains avatar
Estland går en ljus framtid till mötes de kommande decennierna. De har liknande förutsättningar som Sverige hade när Sverige blev framgångsrikt: nordeuropeisk, homogen befolkning och lägre skatter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in