2018-11-05, 14:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Dessutom skadades personer vid två olika adresser. Vad var det som hände egentligen?
Citera
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banus
Inga nummerligamedlemmar på sjukhuset eller? HA gubbarna va inte ens väpnade? Riktiga one-percenters... LOL

Tror du dom sitter på något vapenlager inne i klubbhuset elle?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Om BB MC haft problem med 435 och deras försäljning av cb så förstår jag inte vart Hells Angels kom in i det hela.
På fel plats vid fel tidpunkt?

Om jag förstått det hela rätt har BB tagit rätt stora steg på slutet mot nån form av fusion emot nån av GBG´s *HA-chapters, kan även uppfattat det fel, men det är väl därför vi är här på ett öppet och transparant forum att reda ut.

Att då kunna styra en lukrativ jazz-tobakförsäljning kanske är en bra sak att komma med till en sån ev. fusionsförhandling.
Citera
2018-11-05, 14:09
Medlem
Det är humor att se hur folk skriver i tråden om blattar hit och dit.
Så alla blattar som är fiender ska nu går samman för att slå tillbaka mot HA?

Jag tror att HA har mer makt i samhället än vad folk tror. Makt är inte att låta 17 åringar och och knäppa andra glin ute på gator, torg eller pizzorior.

Detta kan bli tufft 435. För jag har svårt att tror att andra gäng kommer stå på deras sida om "krig" utbryter.
Citera
2018-11-05, 14:10
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
Tror du dom sitter på något vapenlager inne i klubbhuset elle?

På vilken grund är HA-medlemmarna och övriga anhållna då? Vapenbrott gå bort eller?
Citera
2018-11-05, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stepthefuckback666
Om jag förstått det hela rätt har BB tagit rätt stora steg på slutet mot nån form av fusion emot nån av GBG´s *HA-chapters, kan även uppfattat det fel, men det är väl därför vi är här på ett öppet och transparant forum att reda ut.
Hells Angels gör inte business med droger i Sverige. Så är det fortfarande så att man varit på fel plats vid fel tid?
Citera
2018-11-05, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
På vilken grund är HA-medlemmarna och övriga anhållna då? Vapenbrott gå bort eller?
Kan det vara så att Hells Angels medlemmar sitter anhållna för att man försvart sig med kniv och våld med tillhygge eller nävar?
Citera
2018-11-05, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z1Moga
hört exakt samma sak . ni som vet ni vet .
Kanske nåt i stil med karavanen som är på väg till USA
Citera
2018-11-05, 14:15
Avslutad
Jag ska hjälpa vissa utav er på traven så ni inser hur verkligheten ser ut. HA (Hells Angels) är inte så som vissa utav er bygger upp i era våta drömmar om natten. Tror ni på fullaste allvar att HA kan lägga en chapter i närheten utav en förort utan att på någon som helst ha kontakter inom gänget som redan styr där?. Vissa utav er som tror att HA sfären i resten av världen skulle blanda sig i ett krig i Sverige har FEL! Dom hjälper så klart till med vapen och pengar men dom blandar sig inte i själva kriget. HA Chapters skall kunna gå i krig utan att behöva räkna med andra supporters (Europa Wide). Jag försöker inte få HA att se svaga ut men dom blöder precis som alla andra och dom är fruktade av Svenssons men i förorten så har dom faktiskt ingen chans då ingen är rädda för dom.
Att dra en slutsats om att HA är "Gudar" så är inte fallet och det har vi märkt genom åren då dom fullvärdiga har åkt på en och annan lavett utan konsekvenser. Visst så ligger HA bakom mord precis som förorten men jämför BO i fallen hos HA med morden i Förorten. BO hos HA är antingen nån pundare eller gammal gubbe som åkt på skulder dom inte kan betala. All respekt till dom röd/vita som än idag står på sina fötter efter all krig dom haft genom åren men som sagt ALLA blöder väst eller utan väst.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

Kan vara så, automatisk häktning för handeldvapen är det som gäller nu.

Men mest troligt är det väl som nån skrev tidigare, att dom hittat lite ladd och stickvapen på nåt bord, brukar ju inte vara värre än så på de tidigare husisars som gjorts runt om hos klubben.
Citera
Medlem
LucioFontanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Precis. Kolla bara på dom som är misstänkta för jaktbrott på varg. Där sätter polisen i stora resurser. Även mot knuttegäng. Hur ofta har en vanlig Svensson problem med MC-gäng?

Lättkränkta kaozblattar är en helt annan sak. Hur stor del av de kriminella gärningar vi märker i vardagen utförs av lättkränkta mörkhyade kaozblattar?

Vi svenskar är kuvade. Vi borde fan hjälpa HA i smyg😎

Vi borde hjälpa polisen och våra sinnessjuka politiker att fatta beslut om åtgärder mot skiten. HA är väl inte bättre kaozblattar. Staten ska ska ha våldsmonopol som sköts av regeringen utsedd av medborgare. Riksdagen är en lekstuga för tillfället. Civila medborgare måsta engagera sig i stora grupper som medborgargarden. Kommer det 1000 pers till en HA gård, vilka ska det hota först. Och klart budskap: packa ihop o försvinn.
Citera
2018-11-05, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Om BB MC haft problem med 435 och deras försäljning av cb så förstår jag inte vart Hells Angels kom in i det hela.
På fel plats vid fel tidpunkt?

Lite oklart känner jag också, samtidigt är det väl lite för otroligt att de bara skulle råka välja rätt plats och tillfälle. Kanske har man hamnat i bråk med HA sedan innan och detta är en mindre uttänkt hämndaktion?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/kalla-till-svt-forolampning-kan-ligga-bakom-skottlossning

435 mopsar sig mot HA -> HA misshandlar 435-medlemmar -> 435 attackerar HA. Oklart om det är BB som stått för misshandeln eller om det är "HA" så att säga dock. Men nu står HAs ställning i Sverige på spel, känns som att en hämndaktion är ett måste, både påtryckningar nationellt och internationellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in