2018-11-05, 10:35
Medlem
Asynjans avatar
En annan bild från händelsen i Sundsvall var att en person öga mot öga ifrågasatte vad SD gjorde på eventet och tog tag i honom. Kanske SD då blev orolig och slängde sig på golvet av rädsla och sen ringde polisen? Tog han tillfället i akt och spelade ett spel för galleriet? HD var tog hon vägen och vilka slöt upp för att stötta SD?

Jag har lättare att förstå att LW ringde polisen efter att hon utan vittnen blivit knogad i huvudet i en bil ensam med SD. Att en geocahcarvän bryr sig om Lena och visar det inför vittnen tyder på att hen upplever det hemskt att en otrogen, trakasserande och mordmisstänkt dök upp på eventet.
Citera
2018-11-05, 10:35
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Tackar

såg händelsen bara, och det såg ut som att det ok med honom men däremot vet jag inget mer

Vill gärna ställa en fråga angående den sk. loggboken (i form av en drake) där deltagarna signerade sina geoalias under FAD-eventet i Sundsvall.

På en av bilderna kan man på drakens nacke se två ord (skrivna med vit text), som inte verkar vara gängse geoalias som någon skulle vilja lägga sig till med.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/fcebdc7c-8b0e-49fc-829c-c8c609dcb35c.jpg

Har du någon uppfattning om denna inskrift, att den har skrivits medvetet syftande på någon/något särskild, eller att dylikt språkbruk helt enkelt är kutym på ett geocacheevent och mer av innebörden "skämtsam jargong"?
Citera
2018-11-05, 10:42
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
med tanke på vad personen skrek åt SD så bottnar det i det som hänt i Örebro

angående bilincidenten så vet jag inte vad jag ska tro, men om SD och LW varit ute och åkt långfärdsskridskor/Skidor (vilket det nu var), och enligt bilderna på örhängena som lagts upp i anmälan, så tror jag inte att man har på sig stora och tunga örhängen under en heldagstur på skridskor/skidor. har inte ens sett LW använda såna när man varit ute på kortare geocachingturer med henne
och angående mordet så tror inte jag att han har gjort något, men jag kan så klart ha fel
har aldrig sett någon aggressiv sida av honom alls, skulle inte ens ha problem att låta honom ta hand om mina barn heller för den delen.
finns andra "personer" bland annat inom geocachingen och här inne på fb som jag är mer orolig över
Instämmer till fullo.
Citera
2018-11-05, 11:05
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Har de tid med terapi i det läge de befinner sig i just i Örebro? Eller menar skribenten att någon här kan vara MGM?

Det är väl bara polisen som kan bedöma om oron är befogad och informationen av vikt.
Terapi skulle alla må gott av förresten, men det är en annan fråga.
Citera
2018-11-05, 11:07
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Vill gärna ställa en fråga angående den sk. loggboken (i form av en drake) där deltagarna signerade sina geoalias under FAD-eventet i Sundsvall.

På en av bilderna kan man på drakens nacke se två ord (skrivna med vit text), som inte verkar vara gängse geoalias som någon skulle vilja lägga sig till med.

Har du någon uppfattning om denna inskrift, att den har skrivits medvetet syftande på någon/något särskild, eller att dylikt språkbruk helt enkelt är kutym på ett geocacheevent och mer av innebörden "skämtsam jargong"?

såg inte själv den texten på plats, svårt att se vilka nick som står skrivna just runt den texten
Senast redigerad av Energizer666 2018-11-05 kl. 11:43.
Citera
2018-11-05, 11:20
Medlem
Asynjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

Det är ett Geo-nick
Citera
2018-11-05, 11:26
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asynjan
Det är ett Geo-nick

Ok, tack för info!

Ja, då kan man nog skippa att det skulle kunna vara en insinuation på någon/något, och istället lägga det till kategorin "sämst-valda-nick-ever"
Citera
2018-11-05, 11:42
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Åklagaren har redan fått beslut om tid för rapportering till TR.
Denna incident, eller vad det var, kan på inget sätt påverka det.
Nja, ett beslut om att skriva av någon från utredningen (eller sänka misstankegraden) måste väl åklagaren kunna fatta helt själv när hon tycker att det är läge för det. Varför skulle hon behöva invänta ett visst datum menar du?
Senast redigerad av Draifos 2018-11-05 kl. 12:03.
Citera
2018-11-05, 12:09
Medlem
<Ursprungligen postat av Remark
Åklagaren har redan fått beslut om tid för rapportering till TR.
Denna incident, eller vad det var, kan på inget sätt påverka det.>
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, ett beslut om att skriva av SD från utredningen (eller sänka misstankegraden) måste väl åklagaren kunna fatta helt själv när hon tycker att det är läge för det. Varför skulle hon behöva invänta ett visst datum menar du?
Vill inte störa, men det där datumet i januari när Örebro TR vill ha en återkoppling fr åkl Hiding, det är väl för att TR vill få besked om de hemliga tvångsmedlen (telefonavlyssning, buggad bil och bostad, kontroll av datatrafik etc) rörande SD fortsatt skall vara i kraft?
Så tänker jag.
Som tänker mig i att i en fungerande rättsstat, en sån som Sverige gärna vill utmåla sig som, är det inte bra att för hur lång tid som helst, bevilja avlyssning och buggning. Eftersom sånt beviljas av tingsrätterna, skall dessa naturligtvis inkräva yttrande fr åkl hur själva utredningen går. Detta gäller naturligtvis alla beviljade hemliga tvångsmedel, oavsett det handlar om misstanke om grova brott som mord, terror- eller narkotikabrott etc.

Se det ovanstående som en trådsanning som får gälla tills en rättsligt examinerad ev vederlägger den.
Citera
2018-11-05, 12:20
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
En annan bild från händelsen i Sundsvall var att en person öga mot öga ifrågasatte vad SD gjorde på eventet och tog tag i honom. Kanske SD då blev orolig och slängde sig på golvet av rädsla och sen ringde polisen? Tog han tillfället i akt och spelade ett spel för galleriet? HD var tog hon vägen och vilka slöt upp för att stötta SD?
/../

Att döma av HD's logg från eventet var det "glada skratt" och "många minnen" från FAD-eventet:

Men kanske blev deltagandet kortare än planerat?

Senast redigerad av GilGrissom82 2018-11-05 kl. 12:50.
Citera
2018-11-05, 12:21
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:

Jag har lättare att förstå att LW ringde polisen efter att hon utan vittnen blivit knogad i huvudet i en bil ensam med SD. Att en geocahcarvän bryr sig om Lena och visar det inför vittnen tyder på att hen upplever det hemskt att en otrogen, trakasserande och mordmisstänkt dök upp på eventet.

Jag såg inte att SD slängde sig på golvet och skrek. Flera försökte sära på dom och så föstes dem mot utgången.
Jag såg SD i skogen med HD och båda såg mycket glada ut och de skrattade och hade roligt. Han såg inte särskilt knäck ut.

Tycker det är märkligt ändå att han dök upp på eventet med tanke på det fokus han har på sig. Än mer konstigt att han ger sig ut i skogen bland en massa presumtiva "haters. Creepy tycker jag. Jag gick åt motsatt håll när jag såg honom eftersom det ev fanns risk att någon annan fått för sig att ge sig på honom och då vill inte jag stå i den kampen.

Skyldig eller oskyldig.... Det får rättsväsendet ta hand om. Jag har inte den kunskapen eller rättigheten att döma på indicier.
Citera
2018-11-05, 12:34
Medlem
Energizer666s avatar
[quote=Asynjan|65738197]En annan bild från händelsen i Sundsvall var att en person öga mot öga ifrågasatte vad SD gjorde på eventet och tog tag i honom. Kanske SD då blev orolig och slängde sig på golvet av rädsla och sen ringde polisen? [quote]

Som vittne till händelsen så kastade sig SD inte ner på golvet utan blev påhoppad
det var inget om ifrågasättande utan en som gav sig på SD inför ett antal vittnen

SD hade precis lika stor rätt att vara på eventet som alla andra som var där
man kan istället fråga sig varför man ger sig på någon som fortfarande kan vara oskyldig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in