2018-11-05, 09:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag minns att det tog någon dag att veta om det var LW:s kropp man hittat, t.ex. skrev JG en text på Facebook om sorgen efter sin vännina trots att identiteten inte ens var fastställd.

Polisen misstänkte ju redan när hon hittades den 19/5 att det var LW.
Inte så konstigt förstås. En försvunnen kvinna boendes 150 meter från fyndplatsen där en död kvinna hittas.

"Vid 14.30-tiden på lördagen hittades en kropp, som preliminärt har identifierats som Lena Wesström, av privatpersoner intill ett bullerplank som skiljer bostadsområdet Hjärsta från E18. Platsen ligger bara omkring 100 meter från hennes bostad."

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/polisen-misstanker-lena-45-hittad-dod-100-meter-fran-sitt-hem/

Den officiella identifieringen gjordes 22/5.

"Den kvinna som i lördags påträffades död i Hjärsta är försvunna Lena Wesström, 45. Det visar obduktionen som genomförts av Rättsmedicinalverket.
Beskedet lämnades av Örebropolisen på tisdagseftermiddagen. Anhöriga är underrättade.
"

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/besked-fran-orebropolisen-doda-kvinnan-identifierad-som-lena-wesstrom

Men i den värme som förmodligen alstras bakom planket och förmodligen otrevliga angrepp av insekter och andra djur, så låter man inte anhöriga identifiera hennes, utan man gör en identifiering via tandkort och ev DNA.

En kropp och ansiktsdrag kan förändras under de förutsättningar som LWs kropp utsattes för. Men jag är ändå ganska säker på att polis berättat för anhöriga om att de hittat en kvinna bakom planket, med de speciella tatueringar och andra kännetecken som LW hade. För anhöriga och vänner (och polis) var det nog ingen tvekan om att det var LW. Det ska dock inte vara minsta tvekan om vem som avlidit, och därför finns naturligtvis regler för hur identifiering ska gå till.

https://www.rmv.se/verksamheter/rattsmedicin/identifiering-av-avliden/

Citera
2018-11-05, 09:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Från media när kroppen hittades i maj, sedan skrevs det om det i tråden, bl.a. tyckte en del här att det var konstigt att JG visste det var Lena innan identiteten var fastställd.

Är det fler som minns detta och kan bekräfta?

Att hon var svår att identifiera, det vet vi inget om. Det har inte stått att läsa i pressen så vitt jag vet.
Det var mest spekulationer i tråden eftersom det tog några dagar att från officiellt håll konfirmera att det var LW och många här i tråden tyckte att det tog lång tid.

Det var dock helg och kanske och kanske man inte arbetade med identifieringen förrän på måndagen?
Personligen tycker (och tror) jag inte att det var ett dugg konstigt att JG visste att det var LW som hittats.För anhöriga var det säkert ingen tvekan om vem det var som låg avliden bakom planket. Vi vet ju att hon hade speciella tatueringar och möjligen gick dessa att se trots allt. Andra kännetecken måste ha varit hårfärg och hårlängd. Man kunde ju se att det var en kvinna (se mitt tidigare inlägg med länkar) och att kroppskonstitution, vikt och längd stämde. Kläder är ju inget säkert tecken, inte heller smycken mm. Det har ju hänt att förväxling skett av dödsoffer,
Citera
2018-11-05, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Tackar

såg händelsen bara, och det såg ut som att det ok med honom men däremot vet jag inget mer

Säkert blev han lite uppskakad!
Att bli utsatt för fysiskt påhopp skadar ibland mera insidan än utsidan...

Händelsen behöver heller inte bottna i det han är misstänkt för i Örebro?
Han har kanske andra ovänner över andra saker?
Vad vet vi egentligen?

Vad tänker du ang. allt? Du som verkar ha närmare insyn än de flesta andra?
Skyldig eller oskyldig? Ärligt svar tack!
Citera
2018-11-05, 09:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Att hon var svår att identifiera, det vet vi inget om. Det har inte stått att läsa i pressen så vitt jag vet.
Det var mest spekulationer i tråden eftersom det tog några dagar att från officiellt håll konfirmera att det var LW och många här i tråden tyckte att det tog lång tid.

Det var dock helg och kanske och kanske man inte arbetade med identifieringen förrän på måndagen?
Personligen tycker (och tror) jag inte att det var ett dugg konstigt att JG visste att det var LW som hittats.För anhöriga var det säkert ingen tvekan om vem det var som låg avliden bakom planket. Vi vet ju att hon hade speciella tatueringar och möjligen gick dessa att se trots allt. Andra kännetecken måste ha varit hårfärg och hårlängd. Man kunde ju se att det var en kvinna (se mitt tidigare inlägg med länkar) och att kroppskonstitution, vikt och längd stämde. Kläder är ju inget säkert tecken, inte heller smycken mm. Det har ju hänt att förväxling skett av dödsoffer,

Tack. Ja, så kan det vara. Hoppas innerligt på en FUP någon gång så att vi får svar på våra frågor.
Citera
2018-11-05, 10:00
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissMind
Säkert blev han lite uppskakad!
Att bli utsatt för fysiskt påhopp skadar ibland mera insidan än utsidan...

Händelsen behöver heller inte bottna i det han är misstänkt för i Örebro?
Han har kanske andra ovänner över andra saker?
Vad vet vi egentligen?

Vad tänker du ang. allt? Du som verkar ha närmare insyn än de flesta andra?
Skyldig eller oskyldig? Ärligt svar tack!

med tanke på vad personen skrek åt SD så bottnar det i det som hänt i Örebro

angående bilincidenten så vet jag inte vad jag ska tro, men om SD och LW varit ute och åkt långfärdsskridskor/Skidor (vilket det nu var), och enligt bilderna på örhängena som lagts upp i anmälan, så tror jag inte att man har på sig stora och tunga örhängen under en heldagstur på skridskor/skidor. har inte ens sett LW använda såna när man varit ute på kortare geocachingturer med henne
och angående mordet så tror inte jag att han har gjort något, men jag kan så klart ha fel
har aldrig sett någon aggressiv sida av honom alls, skulle inte ens ha problem att låta honom ta hand om mina barn heller för den delen.
finns andra "personer" bland annat inom geocachingen och här inne på fb som jag är mer orolig över
Citera
2018-11-05, 10:12
Medlem
Handlrs avatar
Citat:

angående bilincidenten så vet jag inte vad jag ska tro, men om SD och LW varit ute och åkt långfärdsskridskor/Skidor (vilket det nu var), och enligt bilderna på örhängena som lagts upp i anmälan, så tror jag inte att man har på sig stora och tunga örhängen under en heldagstur på skridskor/skidor. har inte ens sett LW använda såna när man varit ute på kortare geocachingturer med henne
och angående mordet så tror inte jag att han har gjort något, men jag kan så klart ha fel
har aldrig sett någon aggressiv sida av honom alls, skulle inte ens ha problem att låta honom ta hand om mina barn heller för den delen.
finns andra "personer" bland annat inom geocachingen och här inne på fb som jag är mer orolig över
Vill du berätta vilka de "personer" är ?
Citera
2018-11-05, 10:18
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Har du berättat om din oro för polisen?
Senast redigerad av Rosamund 2018-11-05 kl. 10:21.
Citera
2018-11-05, 10:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vi vet ju inte vad dom hann ställa till med.
Men dom hade några nätter på sig att återkomma till platsen.

Det värsta skulle va om en flock vildsvin hittade henne, då skulle det
kunna gå fort.
Någon skrev tidigare att det va ganska mycket gris i trakten.

Men tror du verkligen att de skulle ta sig in i ett sådant tättbebyggt område, omgivet av vägar?
Visserligen kan de ta sig in på tomter och äta av fallfrukt mm på hösten, men då tänker jag mig att det är nära större naturområden och odlingsmark mm.
Citera
2018-11-05, 10:30
Medlem
Citat:
Har du berättat om din oro för polisen?

Har de tid med terapi i det läge de befinner sig i just i Örebro? Eller menar skribenten att någon här kan vara MGM?
Citera
2018-11-05, 10:30
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Vill du berätta vilka de "personer" är ?

med risken att bli avstängd så avstår jag från det
Citera
2018-11-05, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men tror du verkligen att de skulle ta sig in i ett sådant tättbebyggt område, omgivet av vägar?
Visserligen kan de ta sig in på tomter och äta av fallfrukt mm på hösten, men då tänker jag mig att det är nära större naturområden och odlingsmark mm.

Här hade vi vildsvin som bökade runt hörnet och då ligger en rejält stor väg precis intill. I övrigt tättbebyggt område.
Citera
2018-11-05, 10:33
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
med risken att bli avstängd så avstår jag från det
Okej om du nämner deras flashback namn så blir du avstängd ?
Samt så behöver du ju inte nämna namnet bakom GC kontot.
Men jag förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in