2018-11-05, 08:32
Medlem
Hej. Brukar inte skriva så mycket här på FB men då jag har en del kopplingar till området så har detta fall krupit under skinnet på mig! Jag har bara en fundering kring LWs GC-profil. Medlem sedan 10/07/2012 och senast besökt 10/07/2018. Exakt på dagen 6 år emellan och besökt av vem? Kanske varit uppe förut men då har jag tyvärr missat det.
Citera
2018-11-05, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det var en väldigt fin text LW:s extradotter hade skrivit och lagt ut på sin Instagram med bild på minnesträdet där många hade tänt ljus. Hon skrev om att de inte har någon grav att gå till ännu och i meddelande tillägnat LW berättades att hon bor i huset och tar hand om barnen. Det var All Helgonna-helg och många hedrar sina döda anhöriga. Att hon lovade att hämnas LW:s död när tiden var inne, ser jag som ett väldigt milt uttryck från en närstående till LW som tar ansvar för sina gudbarn. Inse frustrationen i att mördaren går fri och att en oempatisk figur leker runt och flinar på event där LW borde ha varit med livs levande.

Takt och ton saknas helt hos MGM.
Fruktansvärt provocerande beteende av SD att åka till FAD - oavsett om han är skyldig eller inte.

Att ligga och skrika som en tjej på golvet låter dramatiskt, men jag kan se framför mig hur SD passar på att dra växlar på en känsloyttring i ord och sen kastar sig på golvet för att skrika och låtsasrädd ringa polisen. Tog de med sig någon därifrån? Troligen inte, för de har full förståelse för att någon blir upprörd när han har den dåliga smaken att närvara på eventet.

SD beter sig helt utan skrupler i mina ögon, men det är inget förvånande av det jag sett hittills i respektlöst beteende.

Tack för att du delar med dig av det hon skrev, och jag håller med om att MGM, oavsett om han är skyldig eller ej, beter sig mycket hänsynslöst.
Välkommen åter förresten. Tråden har utökats med en del misstänkta floder ("medarbetare" NB!) ormar och gelikar senaste veckan, men det kanske du sett.
Citera
2018-11-05, 08:36
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Självklart påverkas en kropp av att ligga ute i värme under flera dygn.

Varifrån kommer uppgiften att det var svårt att identifiera henne?

Jag minns att det tog någon dag att veta om det var LW:s kropp man hittat, t.ex. skrev JG en text på Facebook om sorgen efter sin vännina trots att identiteten inte ens var fastställd.
Citera
2018-11-05, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Helt korrekt de asätare du räknar upp, de gör rent hus med en kropp som ligger i naturen.

I det här fallet så tror i alla fall jag att de inte hunnit ställa till alltför stora skador, BO blev funnen efter endast fyra dagar så jag tror att kroppen i stort sett var intakt.

Vi vet ju inte vad dom hann ställa till med.
Men dom hade några nätter på sig att återkomma till platsen.

Det värsta skulle va om en flock vildsvin hittade henne, då skulle det
kunna gå fort.
Någon skrev tidigare att det va ganska mycket gris i trakten.
Citera
2018-11-05, 08:41
Medlem
Citat:
Självklart påverkas en kropp av att ligga ute i värme under flera dygn.

Varifrån kommer uppgiften att det var svårt att identifiera henne?
18carat och MV har båda skrivit att kroppen var illa tilltygad, där MV la till att hen inte visste om GM eller djur orsakat skadorna.
Citera
2018-11-05, 08:42
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vi vet ju inte vad dom hann ställa till med.
Men dom hade några nätter på sig att återkomma till platsen.

Det värsta skulle va om en flock vildsvin hittade henne, då skulle det
kunna gå fort.
Någon skrev tidigare att det va ganska mycket gris i trakten.

Nej, det vet vi inte men asätare är trots allt skygga av naturen, jag tror att kroppen hade behövt ligga ute i ett par veckor för att bli rejält åtgången.

Men det är en spekulation från min sida.

Vildsvin vid motorvägen verkar inte så troligt, borde vara allmänt känt med varningsskyltar för bilister i sådana fall.
Citera
2018-11-05, 08:44
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag minns att det tog någon dag att veta om det var LW:s kropp man hittat, t.ex. skrev JG en text på Facebook om sorgen efter sin vännina trots att identiteten inte ens var fastställd.

Det gav inte direkt svar på min fråga, så jag ställer den igen:
Varifrån kommer uppgiften att kroppen var svår att identifiera?
Citera
2018-11-05, 08:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det gav inte direkt svar på min fråga, så jag ställer den igen:
Varifrån kommer uppgiften att kroppen var svår att identifiera?

Från media när kroppen hittades i maj, sedan skrevs det om det i tråden, bl.a. tyckte en del här att det var konstigt att JG visste det var Lena innan identiteten var fastställd.

Är det fler som minns detta och kan bekräfta?
Citera
2018-11-05, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej, det vet vi inte men asätare är trots allt skygga av naturen, jag tror att kroppen hade behövt ligga ute i ett par veckor för att bli rejält åtgången.

Men det är en spekulation från min sida.

Vildsvin vid motorvägen verkar inte så troligt, borde vara allmänt känt med varningsskyltar för bilister i sådana fall.

Vi kan alltid hoppas att det är så.
Citera
2018-11-05, 08:57
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
18carat och MV har båda skrivit att kroppen var illa tilltygad, där MV la till att hen inte visste om GM eller djur orsakat skadorna.

Att kroppen var illa tilltygad är jag helt på det klara med.
Det jag undrar över är Rosamunds påstående att kroppen var svår att identifiera, varifrån kommer den uppgiften? Jag har inte hört talas om svårigheter att identifiera kroppen tidigare.
Citera
2018-11-05, 08:57
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissMind
Välkommen tillbaka! Riktigt tomt utan din 'speciella' energi i tråden...

En fråga på ditt inlägg:
Fick han mer eller mindre ont i kropp och själ av påhoppet än det han utsatte Lena för i bilen m.m ?

Tackar

såg händelsen bara, och det såg ut som att det ok med honom men däremot vet jag inget mer
Citera
2018-11-05, 09:07
Medlem
Citat:
Att kroppen var illa tilltygad är jag helt på det klara med.
Det jag undrar över är Rosamunds påstående att kroppen var svår att identifiera, varifrån kommer den uppgiften? Jag har inte hört talas om svårigheter att identifiera kroppen tidigare.

Jag har inte sett ngn vidare källa på det. Kanske grundas det på att det tog ett tag mellan fynd och att polis gick ut med identitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in