Citat:
Ursprungligen postat av
bfilm
Om du ska jämföra med militären så är historien full av exempel på mindre grupper av organiserade soldater som besegrar vilda krigare.
Det är en sak att vara en krigare en helt annan sak att vara en soldat.
Kolla hur de framgångsrika kriminella är organiserade, som militären. De har dessutom en hel del äldre herrar i toppen med erfarenhet och kontakter. Sen använder de så klart yngre och vildare förmågor till själva grovarbetet. Men man ska kunna kartlägga sin fiende också. Min erfarenhet av de yngre förmågorna i Adidas ställ är att de måhända inte drar sig för att skapa kaos men de är inte särskilt smarta heller.
Men jag håller ändå med dig på sätt och vis.
Förvisso sant i det du skriver, och du har rätt i det du skriver i sak skall jag säga. Problemet idag 2018 med kriminella organisationer är att de i grunden inte är så lojala som en militärisk eller annan organisation är. Möjligen är Mc klubbarna ett strå vassare där med sitt stora nätverk, krav på lojalitet och distribution mellan sina avdelningar.
Det är dock svårare att läsa in och få kontroll idag på sina konkurrenter, de omsätter människor i sina falanger som ingen annan gör. Det finns inte samma lojalitetskrav som i t ex MC förening. Där det är år först av hårt arbete för att bevisa att man passar och att man är lojal sin klubb som gäller. I den nya tiden som råder nu så är det mer vad du kan prestera och sedan spelar det ingen roll liksom. Dvs hög omsättning på humankapitalet.
Du har helt rätt, ungtupparna från Nordafrika eller liknande i sina Adidas WCT overaller är definitivt inte smarta, men det är just därför det gör dom livsfarliga. De är svåra att resonera med och enormt lättkränkta.
Tittar man på toppskiktet inom främst HA så finns det en del killar som är riktigt intelligenta och duktiga på affärer, det är ju det som HA har varit enormt stabila och starka på internationellt. Det som gör HA unika är att de har ett brett nät av avdelningar och därmed kan hantera logistiken extremt enkelt mellan sig, till skillnad av lokala Syrian gänget eller Nordafrikaner. De kan inget om det överhuvudtaget, man kan kalla dom Trollsländor.