2018-11-04, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Iom att det är Allhelgonahelgen så är det väldigt naturligt om det skett precis nu och alltså ingenting som indikerar någonting mer än att hon är fortsatt bestört över händelsen.

Att utlova hämnd när (hur stod det, var det ”när den tiden kommer”) tror jag menas ungefär ”när vi vet vem det är” och alltså inte riktat till SD sålänge han inte är dömd. Hämd kan också betyda mycket annat än en våldshandling. Det kan tex vara att blottlägga personen i en bok eller på annat sätt låta icke smickrande information komma ut som i dagsläget dels kan vara omöjligt att tala om iom förundersökningssekretessen, dels rent felaktigt då personen ännu inte är bevisat skyldig (här gissar jag ändå att det är SD hon misstänker skyldig).
(mitt fetade
Nån med ett aktivt Insta-konto kan väl ställa henne frågan?
Svårare än så behöver det inte vara väl?
Citera
2018-11-04, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(mitt fetade
Nån med ett aktivt Insta-konto kan väl ställa henne frågan?
Svårare än så behöver det inte vara väl?

Är du seriös nu? Osmakligt i så fall.
Citera
2018-11-04, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Nej det var ett par som i samband med fyndet berättade för Expressen att de rastat sin hund i närheten på torsdagen (hon försvann natten till tisdag 15/5, SD anhölls, förhördes den 16/5 osäker om han släpptes samma dag eller dagen efter, kroppen hittades lördag den 19 av privatperson, osäkert om hund var inblandad.)
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/person-hittad-dod-i-orebro-polis-och-ambulans-pa-plats/ från lördag den 19/5
"Ett par med hund kom fram till polisens avspärrningar. De berättade att de hade promenerat med sin hund längs med bullerplanket som skiljer bostadsområdet från E18 vid midnatt natten mot torsdagen. Hunden hade då dragit kraftigt i riktning mot träden och buskarna längs hela sträckan."
Torsdag den 17/5 finns det anledning att tro att kroppen låg på FP. Om nu inte hunden hade vittring på nån gammal korvbit.

Det var en privatperson med hund som fann kroppen. Den personen berättade att hunden redan tidigare dragit envetet mot bullerplanket. Dagen efter eller ...så gick han (dagtid) på andra sidan planket och fann kroppen. Jag är säker på det.

Får kolla imorgon.
Citera
2018-11-05, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Så du tillskriver dig rätten att recensera hur människor uttrycker sin sorg? Och att bokstavstolka det skrivna efter eget huvud? Förmätet är bara förnamnet.

Hur SD tar det ev tumultet är upp till honom.
Fel.
Som vanligt.
Jag påpekade indirekt och genom att hänvisa till den i sammanhanget långa tid som förflutit sen mordet, att vederbörande uppvisar rätt mycket av "negativ energi" i e affektivt aggressivt exponera otämjd ilska.

Att Hämnarinnan nu påstås ha raderat inlägget visar åtminstone mig att hon är klok.
Bra att ta bort sånt som kan uppfattas som hotfullt mot person. Bättre är förstås att inte lägga upp "felaktigheter" alls.

@hamnarinnan: Bra att du plockade bort det där med hämnd! Jättebra!
Citera
2018-11-05, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Är du seriös nu? Osmakligt i så fall.
Har det plötsligt blivit "osmakligt" att fråga andra om de tror att SD är LW:s mördare?

Med tanke på hur många som helt oombedda gått ut i denna tråd och påstått att SD är en mördare, så kan det nog inte räknas som en åttonde dödssynd att ställa frågan till en specifik person om vad den tror i saken?
Citera
2018-11-05, 00:27
Medlem
Citat:
Fel.
Som vanligt.
Jag påpekade indirekt och genom att hänvisa till den i sammanhanget långa tid som förflutit sen mordet, att vederbörande uppvisar rätt mycket av "negativ energi" i e affektivt aggressivt exponera otämjd ilska.

Att Hämnarinnan nu påstås ha raderat inlägget visar åtminstone mig att hon är klok.
Bra att ta bort sånt som kan uppfattas som hotfullt mot person. Bättre är förstås att inte lägga upp "felaktigheter" alls.

Det är DIN personliga tolkning. INTE skribentens.

Anhöriga till LW har uppgett att inläggen på Flashback skapar Ångest hos dom.
Jag förstår det.
Citera
2018-11-05, 00:52
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det här första är jag med på. Antingen det ena eller det andra alltså.

Nja, likfläckar kan väl aldrig bevisa att en människa dog där hon hittades. Kroppen kan ju ha flyttats dit redan innan likfläckar började bildas. I det här fallet kommer alltså likfläckarna att bildas senare på fyndplatsen, utifrån hur kroppen ligger där och då.

Avsaknad av likfläckar på andra ställen än där tyngdpunkten är belägen när kroppen hittas, kan inte bevisa att hon ej flyttats nej. Men finns det likfläckar på andra ställen, så är det bevisning på att kroppen förflyttats.
Citera
2018-11-05, 01:16
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchstyle
Usch så hemskt det där med att det kan vara djur som varit på henne där hon legat. Kan detta spela in att det kanske inte finns så mycket DNA på kroppen? Finns kanske inget kvar alls med tanke på värme och sen djur.
Blir så trött på människor i allmänhet när jag läste att deras hund dragit mot planket före hon hittades. Alla visste säkert att hon var borta. Kan folk inte lägga ihop 1+1 och då göra en koppling?! Irriterande att sånt är vanligt i många fall att folk skiter i att ringa när de hört eller sett något. De är banne mig vår plikt att agera och hålla ögon/öron öppna. Folk bryr sig för mycket om sig själva och skiter i andra. Hoppas dessa aldrig behöver allmänhetens hjälp.

Vad är det för DJUR ni yrar om som kan ha ätit av kroppen? Varg? Lo? Björn?. Eller gam,hyena lejon`?
Finns väl inga as-ätande djur i Sverige? Endast likmaskar isf.
Citera
2018-11-05, 02:09
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Fel.
Som vanligt.

Vad yrar du om nu?
Ingen har skrivit att hon har tagit bort inlägget.
Hon har gjort sitt Instakonto privat.

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
På den 32-åriga "extradotterns" instagram finns nu en bild av (troligtvis) LW's minnesträd med vinterväxter och tända lyktor.

I tillhörande text skriver hon en minnestext tillägnad (troligtvis) LW där hon bl.a. "lovar att hämnas dig när tiden är inne".

Hon har tydligen inte skrivit uttryckligen att det är LW
det handlar om.

Så du kan lägga ner nu.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-11-05 kl. 02:15.
Citera
2018-11-05, 02:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Inte vet jag. Men advokaten har bett dem avskriva honom förut. Åklagaren har redan sagt i en artikel att hon ska besluta om hon ska gå vidare med den misstänkte eller avskriva honom.

Nu är det bara att åberopa att det är fara för SD:s liv så länge ingen avskrivning finns. Antingen hittar man bevis för sannolika eller så avskriver man då. Tror inte man kan riskera en människas liv på detta vis, om allmänheten ska leka pöbel.

Vi får se vad advokaten gör.

Var det därför SD åkte till Sundsvall?
För att provocera fram detta så att han
skulle bli ett offer och få sympati?
Så att advokaten skulle få anledning
att återigen kräva avskrivning av SD som
misstänkt?

Han hade blivit varnad för att åka dit.
Ändå valde han att åka.
Ingen respekt för de sörjande.
Som vanligt.
Citera
2018-11-05, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Inte vet jag. Men advokaten har bett dem avskriva honom förut. Åklagaren har redan sagt i en artikel att hon ska besluta om hon ska gå vidare med den misstänkte eller avskriva honom.

Nu är det bara att åberopa att det är fara för SD:s liv så länge ingen avskrivning finns. Antingen hittar man bevis för sannolika eller så avskriver man då. Tror inte man kan riskera en människas liv på detta vis, om allmänheten ska leka pöbel.

Vi får se vad advokaten gör.

Åklagaren har redan fått beslut om tid för rapportering till TR.
Denna incident, eller vad det var, kan på inget sätt påverka det.

SD har säkert plockat flest burkar .......

Det ligger helt enkelt inte på Advokatens bord alls.
Citera
2018-11-05, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vad yrar du om nu?
Ingen har skrivit att hon har tagit bort inlägget.
Hon har gjort sitt Instakonto privat.

Hon har tydligen inte skrivit uttryckligen att det är LW
det handlar om.

Så du kan lägga ner nu.
(mitt första fetade)
Det är alldeles riktigt. Jag var trött och läste inlägget från Schazz slarvigt. Fick alltså felaktigt för mig att Hämnarinnan raderat sitt löfte om hämnd, men hon hade bara gjort sitt insta-konto privat.
Jag skrev (felaktigt?) att det var bra att hon blivit klok och tagit bort löftet/hotet om hämnd.

(mitt andra fetade)
Ja, det är klart att det där löftet om att hämnas, det kanske inte alls handlar om att hämnas just stackars LW:s brutala död?
Den jag kallar Hämnarinnan har i tråden beskrivits vara en person som finns i kretsen kring LW. Att hon med sitt löfte om att hämnas, hon skulle syfta på nån gängkriminells död, ser jag som ytterst osannolikt.
Hur tror du?
Senast redigerad av Carinah78 2018-11-05 kl. 07:06. Anledning: lade till *brutala*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in