Citat:
Ursprungligen postat av
DreamTwister
Vad får dig att tro att inlägget på IG var utlösande faktor för vad som ev. hände i Sundsvall?
Läs igen.
Läs bättre!
Jag skall ta dig i handen: Så fort uppgiften om att nån lovat att hämnas LW:s död kom upp i tråden, skrev jag att jag beklagade att Örebro tycks fyllt av hämnd, hat och hot.
Senare skrev jag att jag tyckte det var synnerligen obegåvat (fast med andra ord) att utlova hämnd, eftersom det -om något skulle drabba den misstänkte, det då skulle kunna göra att "hämnarinnan" kunde bli misstänkt för att ha uppmuntrat till våldsanvändning, alltså 'anstiftan av misshandel'.
Är du med så långt, DreamTwister?
Vad som sen händer mig är att jag i tråden får läsa att SD attackerats i Sundsvall, nåt som jag bara gjorde antagligligt skulle kunna ske. Det skedde alltså.
Jag har ingenstans skrivit att jag trott att "hämnarinnans" inlägg på Insta skulle ha utlöst misshandeln!
Genom att du DreamTwister inte ids läsa ordentligt vad jag skriver, tvingar du mig stt slösa tid och tangenter på att försöka hjälpa dig tillrätta i tråden. Det är ett respektlöst beteende du uppvisar!
Läs gärna två ggr vad jag skriver innan du fortsättningsvis postar nåt till mig, tack!