2018-11-04, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuumadree
Hmmm intressant!!! Fick du ett ansikte på personen eller har du en aning om vem det är som de plockade?

Inga ansikten, och har ingen aning om vilka det är. Vet bara att de varit stökiga sedan de flyttade in. Kan inte svära på att dagens insats har med skjutningen att göra, men konstigt vore faktiskt annars... Händer skit här hela tiden, så less på det.
Citera
2018-11-04, 21:28
Medlem
Citat:
Vet om en riktig stökig familj vars barn (söner) som är riktiga problem barn. Hälften av dem har dömts för alla möjliga brott. Bor på Bruno Liljefors 43, husnumret du sa är aktiv just nu. De söner i den familjen vet jag har kontakt med den misstänkte 20 åringen, om det nu är han som nämnts i tråden. Sen kan det vara någon helt annan i den trappen men lite lustigt att just den familjen och deras söner bor på just 43an...lol.

Dom brukade brumma runt på en 4-hjuling (!!!) ett tag... höll hela kvarteret vakna på nätterna
Citera
2018-11-04, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuyax
Dom brukade brumma runt på en 4-hjuling (!!!) ett tag... höll hela kvarteret vakna på nätterna
Jajamen vi pratar om samma familj... suck. Är man förvånad? Nej.
Citera
2018-11-04, 21:34
Medlem
Citat:
Inga ansikten, och har ingen aning om vilka det är. Vet bara att de varit stökiga sedan de flyttade in. Kan inte svära på att dagens insats har med skjutningen att göra, men konstigt vore faktiskt annars... Händer skit här hela tiden, så less på det.
Det har nog 100% med skjutningen att göra. Dessa grabbar har vapen vilket jag vet om. Ena sonen har varit misstänkt för mord eller medhjälp till mord. Alla sönerna har sitt register med lite all möjligt. Inte ett dugg förvånad om det visar sig att de har någon iblandning i detta.
Citera
2018-11-04, 21:45
Medlem
Citat:
Eller så får man hoppas att dem behåller den de nu är. Hehe. Det räcker ju nu får man tycka.

Tvivlar starkt på att de blir kvar längre än 24H. I dagens Sverige. Tack vare slödder som dessa så måste jag gå upp 04.00 måndag-torsdag för att ta hand om min skyddslingar (bor granne), ta hand om dem på morgonen, klä på dem, fixa frukost, se till så de borstar tänderna och allt sådant... för att sedan gå med dem till skolan. (Bellman och Von bauer). Finns inte på kartan att de skulle få gå själva till skolan. Slut på detta om en månad iaf. då mina bekanta(föräldrarna) ledsnat på Gränby, de har köpt hus och sticker i början på December.
Citera
2018-11-04, 21:48
Medlem
Citat:
Tvivlar starkt på att de blir kvar längre än 24H. I dagens Sverige. Tack vare slödder som dessa så måste jag gå upp 04.00 måndag-torsdag för att ta hand om min skyddslingar (bor granne), ta hand om dem på morgonen, klä på dem, fixa frukost, se till så de borstar tänderna och allt sådant... för att sedan gå med dem till skolan. (Bellman och Von bauer). Finns inte på kartan att de skulle få gå själva till skolan. Slut på detta om en månad iaf. då mina bekanta(föräldrarna) ledsnat på Gränby, de har köpt hus och sticker i början på December.
Så tråkigt att det ska behöva vara så... förstår dig verkligen. Men så fantastiskt att de har en vettig person som dig att se upp till. Vissa verkar ju inte ha det, med tanke på hur vissa barn och ungdomar är idag.
Citera
2018-11-04, 22:19
Medlem
Unt har betalartikel om polisens kvällsaktivitet i området:
Citat:
Polisen gjorde tillslag i Gränby

En medförd till polishuset. Ingen bekräftad koppling till mordutredning.
https://unt.se/nyheter/uppsala/polisen-gjorde-tillslag-i-granby-5126983.aspx
Citera
2018-11-04, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk
Unt har betalartikel om polisens kvällsaktivitet i området:

https://unt.se/nyheter/uppsala/polisen-gjorde-tillslag-i-granby-5126983.aspx

Säg till om de använt några utav mina bilder så jag kan stämma dem.
Citera
2018-11-04, 23:00
Medlem
Blackmonks avatar
Citat:

Vilket nr på dörren?
Citera
2018-11-04, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackmonk
Vilket nr på dörren?

1204
Citera
2018-11-04, 23:08
Medlem
Citat:
Säg till om de använt några utav mina bilder så jag kan stämma dem.
Jag kommer inte åt artikeln.
Citera
2018-11-05, 01:58
Medlem
Citat:
Pågår i detta nu, "forensics" (vad fan heter det på svenska ?) är inne i lght och dustar, ytterdörren stängd. MGM som insats plockade har fått skjuts till stationen, fär drygt 45 minuter sedan

Kriminaltekniker heter det! Kul med någon som aktivt deltar i tråden 💪🏽
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in