2018-11-04, 20:32
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ingen aning.
Inte så viktigt för min observation i alla fall.

Visste inte att det var nåt under eget namn.
Tycker det verkar lite oklokt att utlova nån form av hämnd. Visar detta på vilket förtroende Örebropolisen idag [inte] har?
Hon skriver det ju på sin IG, det betraktar jag nog som under eget namn.
Örebropolisen har nog en del att (be)visa om de vill ha allmänhetens förtroende i detta fall.
Citera
2018-11-04, 20:32
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Kanske bäst som skedde? Nu kan SD:s advokat med all rätt kräva att polisen antingen häktar på sannolika eller avskriver från misstankar.

Han kan inte fortsätta att vara skäligen misstänkt i all evighet om allmänheten ska bete sig på detta vis.
Det finns många i Sverige som går omkring med stämpeln misstänkt, på sig. Som aldrig fälls eller frias. De flesta av dem har vett på att ligga lågt, sköta sitt och hålla sig till goda vänner.
SD beter sig väl inte som om han bekymrar sig så mycket varken över misstankar eller att LW är mördad. Om jag fattat rätt.
Citera
2018-11-04, 20:37
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag försökte citera ett helt inlägg, inte bara ett svar utan även ursprungs-citatet, vilket gick så där...

Jag hade läst inlägget och det stödde min teori.

”Fritt ur minnet” betyder att jag återgav text utan att citera den.

Men jag förstår vad du menar.
Citera+ ger dig möjlighet att citera flera inlägg, inbäddade länkar följer med. När du citerar sista inlägget väljer du Citera.
Det visade sig att du missförstått. Men det är OK.
Citera
2018-11-04, 20:38
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Visst, i ditt exempel skulle man tolka det som att hon hade flyttats till platsen efter att hon dog. Men det jag menade var alltså att det knappast skulle gå att utifrån likfläckarna (helt oavsett hur de nu såg ut) säga det motsatta (dvs. att hon skulle ha dött där hon hittades).

Antingen dog hon ju där hon hittades, eller någon annanstans, och har ju då i det ena alternativet flyttats efter dödsfallet. Ett av alternativen betyder ju då på att hon dött där hon hittades, vilket likfläckar skulle kunna visa på.
Citera
2018-11-04, 20:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Det finns många i Sverige som går omkring med stämpeln misstänkt, på sig. Som aldrig fälls eller frias. De flesta av dem har vett på att ligga lågt, sköta sitt och hålla sig till goda vänner.
SD beter sig väl inte som om han bekymrar sig så mycket varken över misstankar eller att LW är mördad. Om jag fattat rätt.

Seriöst?

Om nu staten (polis och åklagare) pekar ut dig som misstänkt för ett grovt brott på så klen grund som i det här fallet, då ska du alltså ligga lågt och helt upphöra med att göra vad du tycker om?

Vad tycker du är ett lämpligt nästa steg, ska lynchmobben hälsa på MGM på hans jobb och piska upp honom där?

Varför hålla på och tramsa med rättegångar och annat om problemet för utredarna kan lösas på ett sådanr här effektivt sätt?
Citera
2018-11-04, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, advokaten bör ju agera nu annars är det ett djävla tragiskt skämt det som händer, varför hålla på och tramsa med krångliga och kostnadssamma rättegångar, låt pöbeln sköta rättvisan det blir billigare för staten.

Fy fan säger jag.

Nja, "ryktet börjar gå", kanske ska avvakta lite, det ger sig.
Citera
2018-11-04, 20:42
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Vem säger så? Polisen eller media? Är det media, så förstår man lätt att de inte vill prata.

Mvh
/FS

Ämnet uttömt. Det var NA. Det var de som tyckte att ingen ville tala men det fanns lite liknande från polisen också tidigare och det var jag som missförstod NAs utsaga.
Citera
2018-11-04, 20:47
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nja, "ryktet börjar gå", kanske ska avvakta lite, det ger sig.

Förhoppningsvis är det trams från tipsarens sida (den som skickade PM) men om det är sant så är det för djävligt, lynchjustis är inte något jag gillar, vi har inte byggt upp ett rättssystem bara för att det är trevligt att ha ett, det ska hantera det juridiska åt oss och inte inskränka oss åt pöbelvälde, var ska ett sådant system sluta?
Citera
2018-11-04, 20:49
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Seriöst?

Om nu staten (polis och åklagare) pekar ut dig som misstänkt för ett grovt brott på så klen grund som i det här fallet, då ska du alltså ligga lågt och helt upphöra med att göra vad du tycker om?

Vad tycker du är ett lämpligt nästa steg, ska lynchmobben hälsa på MGM på hans jobb och piska upp honom där?

Varför hålla på och tramsa med rättegångar och annat om problemet för utredarna kan lösas på ett sådanr här effektivt sätt?

Jag hoppas du är ironisk. Jag tycker inte om lynchning. Inte heller om rättssystemet som lämnar människor i limbo. Se bara här på fb, för varje coldcase, nästan, finns minst en utpekad av polisen som varken friats eller kunnat fällas.
Jag sa inte att de SKA ligga lågt, det var deskriptivt. De som gjort så klarar sig bättre. En del har nog försvunnit också. Kanske en reportage ide’ : vad hände med de misstänkta som aldrig åkte fast....
Citera
2018-11-04, 20:53
Medlem
Citat:
Förhoppningsvis är det trams från tipsarens sida (den som skickade PM) men om det är sant så är det för djävligt, lynchjustis är inte något jag gillar, vi har inte byggt upp ett rättssystem bara för att det är trevligt att ha ett, det ska hantera det juridiska åt oss och inte inskränka oss åt pöbelvälde, var ska ett sådant system sluta?

Jag håller med, här har polis och åklagare stått i media å pekat ut
honom som mördare ett flertal gånger utan att kunna bevisa det.
Citera
2018-11-04, 20:59
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag håller med, här har polis och åklagare stått i media å pekat ut
honom som mördare ett flertal gånger utan att kunna bevisa det.

Finns bara en sak som är värre: stater där polisen kan häkta personer i hemlighet, anonymt. Där ingen får veta vart de tog vägen...
Citera
2018-11-04, 21:00
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Jag hoppas du är ironisk. Jag tycker inte om lynchning. Inte heller om rättssystemet som lämnar människor i limbo. Se bara här på fb, för varje coldcase, nästan, finns minst en utpekad av polisen som varken friats eller kunnat fällas.
Jag sa inte att de SKA ligga lågt, det var deskriptivt. De som gjort så klarar sig bättre. En del har nog försvunnit också. Kanske en reportage ide’ : vad hände med de misstänkta som aldrig åkte fast....

Bra, då är vi helt överens, att lämna människor i någon form av limbo är förkastlig utövning av den makt som trots allt åklagare och polis har, har de kört ett fall till vägs ände ska de banne mig styra upp så att ingen kommer i kläm på grund av att det inte går att komma längre utredningsmässigt.

I det här fallet med två misslyckade försök att få till "sannolika skäl" skaver det något extra, det har vad jag vet inte hänt tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in