2018-11-04, 16:48
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Sh.Holmes lär ha fullt upp i Sundsvall, hoppas på en rapport därifrån under dagen. Men han har många gånger sagt att han inte visste något om hennes relation med SD och jag gissar att hon var tyst om bilincidenten. Kanske var polisen en av de få hon pratade med, om det nu var så att gamla vänner, såsom JG, tog SDs parti. Men vill minnas att en väninna som skrivit i denna tråd uppgav att hon länge hade uppmanat LW att anmäla SD, antagligen för trakasserierna. Hon verkade känna till våldet i bilen.

Ja det var ”mirdidjul66” som skrev det:

”Japp, det är Stefan Davidson som misshandlade Lena i hennes bil , Det dom flesta inte vet är att dom också hade ett förhållande i 6 år innan det här hände med mycket hot och kränkningar av Lena.. Men hon hade inte förmågan att ta sig ur alla lönger , Jag sa åt henne många många gånger att anmäla, vilket hon gjorde men som blev avskrivet, men fortsatte träffa Lena regelbundet fast han var gift”

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-11-04, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Som jag minns det har det inte skrivits något alls om vem av de två som ville mer.
Det har dock av polisens Mats Nylander och som jag minns det, även av SDs advokat sagts att det var en av dem som ville mer:

"– En av parterna ville mer än den andra, säger polismannen Mats Nylander som utredde misshandelsärendet 2017."

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-vigde-sin-misstankte-mordare-pa-hans-brollop/
But of course!
Så var det. Tackar!
Det sas inget där om vem av dem som "ville mer än den andra", men det vore ju inte helgalet att tänka sig att det handlade om just den personen som vägrade lämna bilen.
Rätta mig gärna om jag har fel i mitt tänk.
Citera
2018-11-04, 16:50
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam

Ägde LW en orange Ford Focus vid tiden för mordet? Var befann sig i så fall detta fordon före, under och efter mordet? Hade LW garage? Om bilen existerar, är den i så fall genomsökt och var finns den idag, funderar jag?

Ja, det grubblar även jag lite på.
Citera
2018-11-04, 17:00
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Som jag minns det har det inte skrivits något alls om vem av de två som ville mer.
Det har dock av polisens Mats Nylander och som jag minns det, även av SDs advokat sagts att det var en av dem som ville mer:

"– En av parterna ville mer än den andra, säger polismannen Mats Nylander som utredde misshandelsärendet 2017."

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-vigde-sin-misstankte-mordare-pa-hans-brollop/
Kanske en petitess, men du minns nog fel där om att även advokaten skulle ha sagt att "det var en av dem som ville mer". Här är en länk till intervjun med honom:
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/10001115
Senast redigerad av Draifos 2018-11-04 kl. 17:16.
Citera
2018-11-04, 17:15
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Här håller jag definitivt med dig. Omständigheten kring fyndet (fler dagar, 100-talet meter), den havererade förundersökningsgruppen och ÅK:s två bommar borde rendera i att mer kompetens kopplats in.
Jag hoppas verkligen inte att prestige ska göra att det slutar i ett olöst spaningsmord. Om än kanske polisiärt uppklarat.

Att utredningen har kört fast är uppenbart och för att lösa upp knutar och tunnelseende så måste nya ögon och krafter in, fan vet om jag skulle acceptera att det skulle kallas "polisiärt uppklarat" om inte nya förmågor hade tittat på fallet innan, det känns lite för lätt att säga att tyvärr det är "polisiärt uppklarat" och sedan stänga utredningen, jag vet att den inte blir officiellt stängd men i praktiken så är den avslutad med dom orden.

Omtag och nytt tänk och seende behövs, de kommer också kanske fram till att MGM är den mest trolige skyldige men då har i alla fall några fler än de som just nu utreder fallet tittat på saken.
Citera
2018-11-04, 17:17
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Kanske har det framgått i de tidigare förekommande diskussionerna kring bilincidenten gällande LW och SD men jag frågar ändå:

Vem av de båda satt på förar- respektive passagerarplatsen vid det tillfället? Är det klarlagt?
Citera
2018-11-04, 17:45
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Kanske har det framgått i de tidigare förekommande diskussionerna kring bilincidenten gällande LW och SD men jag frågar ändå:

Vem av de båda satt på förar- respektive passagerarplatsen vid det tillfället? Är det klarlagt?

Jag har inte sett det formulerat explicit - men utgår ifrån att SD satt på förarsidan och LW följaktligen på passagerarsidan.
Han skjutsade hem henne i sin bil. (Annars faller ju hela resonemanget om att han hade ”rätt” att utöva ”visst tvång” för att få ut henne ur bilen.)
Det verkar också logiskt om han ”la sin högerarm om henne och med vänsterhanden utförde knoggnuggningen” (inte citat, utan fritt från minnet.)
Finns det någon särskild tanke/idé bakom din fråga?
Senast redigerad av StudebakerHog666 2018-11-04 kl. 17:48.
Citera
2018-11-04, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja, det grubblar även jag lite på.

Ja, var är LW:s (eventuella) Ford? SD:s bil beslagtogs (vad jag förstått) och har gissningsvis kontrollerats noggrannt. Undrar om utredarna genomsökt några ytterligare fordon?
Citera
2018-11-04, 17:54
Medlem
Citat:
Jag har inte sett det formulerat explicit - men utgår ifrån att SD satt på förarsidan och LW följaktligen på passagerarsidan.
Han skjutsade hem henne i sin bil. (Annars faller ju hela resonemanget om att han hade ”rätt” att utöva ”visst tvång” för att få ut henne ur bilen.)
Det verkar också logiskt om han ”la sin högerarm om henne och med vänsterhanden utförde knoggnuggningen” (inte citat, utan fritt från minnet.)

SDs äger bilen oavsett var LW än sitter. Det förändras inte.
Citera
2018-11-04, 18:14
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja det stämmer så klart.
Om det är SD:s bil de befann sej i.
Citera
2018-11-04, 18:15
Medlem
Citat:

Du är bättre påläst än mig, tack Jag funderade på (och gör fortfarande) om LW och SD turades om att köra ibland? Särskilt om de färdades en längre sträcka och föraren eventuellt kände sig trött och okoncentrerad och behövde bli avlöst. Tilläts LW köra SD:s fordon? Ville hon köra över huvud taget? Därav min fråga om vem som satt vid ratten vid bilincidenten.
Citera
2018-11-04, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Tack för klargörande Det låter riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in