2018-11-04, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Nej tror inte det,
M*ts Elvin, kompis till SD som leker bror med väldigt unga personer ?
Kolla tråden: "Örebro: Pappa gripen för våldtäkt mot barn på dotter"
M*ts bror Har ett förflutet inom försvarsmakten
Kan vara något som gör att SD känner sig väldigt trygg.

Den tråden var vedervärdig att gå igenom! Vet du om M.E. är en av MGMs vänner idag?
Citera
2018-11-04, 15:15
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jo, vid rätt förutsättningar går det. Om exempelvis LW:s kropp placeras andra gången 12 timmar efter döden och att hon då lagts med en annan sida mot marken än den som hon lades vid vid första ögonblicket. Då kommer det finnas likfläckar som inte stämmer överens med hennes position när hon hittades.
Visst, i ditt exempel skulle man tolka det som att hon hade flyttats till platsen efter att hon dog. Men det jag menade var alltså att det knappast skulle gå att utifrån likfläckarna (helt oavsett hur de nu såg ut) säga det motsatta (dvs. att hon skulle ha dött där hon hittades).
Senast redigerad av Draifos 2018-11-04 kl. 15:45.
Citera
2018-11-04, 15:26
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Den tråden var vedervärdig att gå igenom! Vet du om M.E. är en av MGMs vänner idag?
Det vet jag inte.
Citera
2018-11-04, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Kanske @SH.Holmes kan hjälpa oss här? Kanske har han fått höra mer ingående av Lena vad som hände? Eller t.o.m kanske sett något dokument från den nedlagda utredningen?

Sh.Holmes lär ha fullt upp i Sundsvall, hoppas på en rapport därifrån under dagen. Men han har många gånger sagt att han inte visste något om hennes relation med SD och jag gissar att hon var tyst om bilincidenten. Kanske var polisen en av de få hon pratade med, om det nu var så att gamla vänner, såsom JG, tog SDs parti. Men vill minnas att en väninna som skrivit i denna tråd uppgav att hon länge hade uppmanat LW att anmäla SD, antagligen för trakasserierna. Hon verkade känna till våldet i bilen.
Senast redigerad av flashbackfollower 2018-11-04 kl. 16:06.
Citera
2018-11-04, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
OnT
Skämmande att läsa hur rädda grannarna är i Hjärsta. Och hur tystnadskulturen breder ut sig.

Lägger upp fler skärmdumpar i LW-ärendet allteftersom jag hittar.

Tack för intressanta skärmdumpar, kul att flashback omnämns, smutsstämpeln börjar försvinna.
Jag tycker det är bra om allmänheten inte pratar med media före en rättegång. Däremot hoppas jag de berättar desto mer till polisen!
Citera
2018-11-04, 16:08
Medlem
Reimers avatar
Tack vare den tidslinje som NA publicerade idag så kan man konstatera varför det går så illa i det här fallet, utredarna och åklagare har gått på statistik och de anmälningar som MGM har emot sig från BO.

169 dagar har gått och tyvärr har inget framkommit som stödjer utredarnas teser , som jag skrivit tidigare, det är oerhört tunt med bevisning eller rättare sagt, det är obefintligt med bevisning mot MGM, därav TR,s trilskande vid förhandlingarna om "sannolika skäl".

Man kan ju tycka att åklagare och utredare ska släppa på sin egen prestige och göra det enda vettiga, kalla in kompetens utifrån, fallet måste ju drivas seriöst för att kunna få en lösning.

Har man försökt i snart sex månader att hitta något som uppenbarligen inte finns( bevisning mot MGM) så krävs det nog ett omtag och nytänk för att få ordning på torpet.
Citera
2018-11-04, 16:23
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tack vare den tidslinje som NA publicerade idag så kan man konstatera varför det går så illa i det här fallet, utredarna och åklagare har gått på statistik och de anmälningar som MGM har emot sig från BO.

169 dagar har gått och tyvärr har inget framkommit som stödjer utredarnas teser , som jag skrivit tidigare, det är oerhört tunt med bevisning eller rättare sagt, det är obefintligt med bevisning mot MGM, därav TR,s trilskande vid förhandlingarna om "sannolika skäl".

Man kan ju tycka att åklagare och utredare ska släppa på sin egen prestige och göra det enda vettiga, kalla in kompetens utifrån, fallet måste ju drivas seriöst för att kunna få en lösning.

Har man försökt i snart sex månader att hitta något som uppenbarligen inte finns( bevisning mot MGM) så krävs det nog ett omtag och nytänk för att få ordning på torpet.
Något säger mig att man vet mer om mördaren än vad man går ut med, vänta ett par veckor.
Citat:
Ursprungligen postat av Mik*el Nykv*st
Även från polisens håll måste det så klart vara frustrerande att mordet inte är löst. Men spaningsledningen har inte tid att prata. Mik*el Nykv*st på polisens avdelning för grova brott meddelar att han inte kan ställa upp på intervju förrän tidigast om ett par veckor.

"Jag måste försöka disponera mina krafter på de absolut viktigaste uppgifterna och fokus ligger på arbetet", skriver han i ett mejl.
Citera
2018-11-04, 16:35
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Något säger mig att man vet mer om mördaren än vad man går ut med, vänta ett par veckor.

Tror du?

Jag får bilden av en uppgiven man framför mig när jag läser texten, en som ser den berömda väggen komma emot sig i 180.

Samma man som sa för några veckor sedan att det blev väl avskrivning från åklagaren om inget nytt framkom, tror nog inte att det blir klang och jubel om några veckor precis.
Citera
2018-11-04, 16:36
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Hittade följande inlägg om LW:s eventuella bilägande:

2018-05-19, 13.36:
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Någon som vet om L bil står kvar? Enligt uppgift en Ford focus fick dock inte veta mer en så

Svar på citatet ovan 2018-05-19, 13.49:
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Herrgårdsvagn, 1,8 -07. Orange.

Ägde LW en orange Ford Focus vid tiden för mordet? Var befann sig i så fall detta fordon före, under och efter mordet? Hade LW garage? Om bilen existerar, är den i så fall genomsökt och var finns den idag, funderar jag?
Citera
2018-11-04, 16:37
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Här håller jag definitivt med dig. Omständigheten kring fyndet (fler dagar, 100-talet meter), den havererade förundersökningsgruppen och ÅK:s två bommar borde rendera i att mer kompetens kopplats in.
Jag hoppas verkligen inte att prestige ska göra att det slutar i ett olöst spaningsmord. Om än kanske polisiärt uppklarat.
Citera
2018-11-04, 16:41
Medlem
Citat:
I ditt inlägg finns ett: "Ursprungligen postat av.." och därefter namnet (minus två bokstäver) på ansvarig utredande polis i Örebro.
Är det där riktigt riktigt, eller blev det fel i citeringen?
Vågar inte fråga mer med tanke på 1.06
Citera
2018-11-04, 16:44
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
I ditt inlägg finns ett: "Ursprungligen postat av.." och därefter namnet (minus två bokstäver) på ansvarig utredande polis i Örebro.
Är det där riktigt riktigt, eller blev det fel i citeringen?
Vågar inte fråga mer med tanke på 1.06

Blev lite fel där, ja. han har inte postat något här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in