Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag tror att alla är rädda. Ingen vågar öppet vida vad de tycker och känner av rädsla för att stöta sig med honom. Och det har kag full förståelse för eftersom han hittills vidat upp en än kika obekymrad och glättig bild av sig själv och sin fritidssysselsättning.
Jag har också reagerat starkt på att han fortsätter publicera bilder på sina barn, och än värre på barnens minderåriga kompisar.
Vet dessa föräldrar om detta? Avser tex bilderna vid stupet som publicerats här tidigare. Jag tycker att det tyder på en gränslöshet. Speciellt med tanke på den nya lagstiftningen, GDPR.
https://www.kamerabild.se/nyheter/la...-den-nya-lagen
Jag hoppas att dagens artikel i NA gör att de som inte velat eller vågat prata med polisen tar bladet från munnen. För jag är övertygad om att det finns personer som sitter på viktiga pusselbitar. Kanske är det t o m så att de inte inser vikten av sina iakttagelser.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Men var i artikeln står det att människor vägrar prata med polisen? Jag hittar bara att de vägrar lämna information till media.
Jag tolkar bara artikeln som att många är rädda. Och jag kan mycket väl tänka mig att folk inte sagt allt de vet till polisen. Folk vågar ju inte ens uttala sig anonymt, eller lyfter ens på luren, när de kontaktas av tidningen. Jag tror inte det enbart handlar om lojalitet utan om ren rädsla.
Det är mina spekulationer.
Detta är trots allt ett forum där vi spekulerar, inte en rättssal.