2018-11-04, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Ordet vart har en dialektal indelning. I södra delarna av Sverige säger man blev, i mellersta samt norra Sverige säger man vart. Nerike hör till vart-området även om båda orden används där. Ett lite för stort område för att slutsats av vikt skall kunna dras tänker jag.

Imponerad av att du lagt märke till detta, gissar då att du är från de sydligare delarna av vårt land
Tack för redogörelse.
Japp i de södra delarna stämmer bra
Order användes inte i början av dennes inlägg men tillkom mer och mer. Enligt min reflektion i alla fall. Nä man vet aldrig i dessa forum.
Citera
2018-11-04, 14:33
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag tror att alla är rädda. Ingen vågar öppet vida vad de tycker och känner av rädsla för att stöta sig med honom. Och det har kag full förståelse för eftersom han hittills vidat upp en än kika obekymrad och glättig bild av sig själv och sin fritidssysselsättning.

Jag har också reagerat starkt på att han fortsätter publicera bilder på sina barn, och än värre på barnens minderåriga kompisar.
Vet dessa föräldrar om detta? Avser tex bilderna vid stupet som publicerats här tidigare. Jag tycker att det tyder på en gränslöshet. Speciellt med tanke på den nya lagstiftningen, GDPR.
https://www.kamerabild.se/nyheter/la...-den-nya-lagen

Jag hoppas att dagens artikel i NA gör att de som inte velat eller vågat prata med polisen tar bladet från munnen. För jag är övertygad om att det finns personer som sitter på viktiga pusselbitar. Kanske är det t o m så att de inte inser vikten av sina iakttagelser.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Men var i artikeln står det att människor vägrar prata med polisen? Jag hittar bara att de vägrar lämna information till media.

Jag tolkar bara artikeln som att många är rädda. Och jag kan mycket väl tänka mig att folk inte sagt allt de vet till polisen. Folk vågar ju inte ens uttala sig anonymt, eller lyfter ens på luren, när de kontaktas av tidningen. Jag tror inte det enbart handlar om lojalitet utan om ren rädsla.

Det är mina spekulationer.
Detta är trots allt ett forum där vi spekulerar, inte en rättssal.
Citera
2018-11-04, 14:34
Medlem
Jag redigerar mitt inlägg eftersom det kom en förklaring från Gilgri om att det fanns loggtext på annan plats. Tack för hjälpen!

Nedan kan skrolla förbi.

Någon som fattar vad SD vill berätta med nedan bild från igår? Loggtext kanske kommer, men jag kunde inte se att han varit inne på sitt konto ännu idag.

Jag tog kopia och laddade upp på Forumbilder: http://forumbilder.se/H8LUE/ffed62bb-34e4-4da3-9e8d-8572bcebe0b7-l
Senast redigerad av Ulanna 2018-11-04 kl. 15:08. Anledning: Tillägg
Citera
2018-11-04, 14:41
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Någon som fattar vad SD vill berätta med nedan bild från igår? Loggtext kanske kommer, men jag kunde inte se att han varit inne på sitt konto ännu idag.

Jag tog kopia och laddade upp på Forumbilder: http://forumbilder.se/H8LUE/ffed62bb-34e4-4da3-9e8d-8572bcebe0b7-l

Det ser ut som att någons bil har slagits sönder och samman. Är det SD:s bil?
Citera
2018-11-04, 14:44
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

Vill minnas att han tidigare varit ett freak avseende ett visst bilmärke (kanske tom. ev. en tidigare arbetsplats?) och tycker väl att någon har begått helgerån mot den gamla kärran på bilden

Hans loggtext till bilden lyder nämligen:

(Bilden och loggen är förmodligen upplagda med geo-appen, då registreras ingen aktivitet på kontot).
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-11-04 kl. 14:50.
Citera
2018-11-04, 14:46
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Nä, fotad på väg upp till drakstaden på fad-event.

(Notera klistermärket med den sk. Travel-bug'en på bildörren. Bilden tillhör en logg avseende en spårbar cache).
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-11-04 kl. 14:52.
Citera
2018-11-04, 14:49
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
NEJ det är en gammal Saab som SD fotade häromdagen och kommenterade nånting som att det var synd på en så fin saab. Ulanna valde aktivt bort kommentaren för att dramatisera och läsa in något mystisk budskap i bilden som du säkert noterade.

Som detta oblyga fisket: citat: "Någon som fattar vad SD vill berätta med nedan bild från igår?"
Tack GilGrissom82 det står: "Vem faan gör så med en Saab"
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-11-04 kl. 14:57.
Citera
2018-11-04, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Varför skulle hon inte vilja lämna bilen efter ett våldtäktsförsök?
Tror du det på fullt allvar?

Våldet var ju kulmen, eller hur? Naturligtvis gick hon ur bilen efter det!
Citera
2018-11-04, 14:56
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, det här diskuterades tidigare i tråden. Slutsatsen var väl att det inte går att säga utifrån likfläckarna att hon dog där hon hittades.

Jo, vid rätt förutsättningar går det. Om exempelvis LW:s kropp placeras andra gången 12 timmar efter döden och att hon då lagts med en annan sida mot marken än den som hon lades vid vid första ögonblicket. Då kommer det finnas likfläckar som inte stämmer överens med hennes position när hon hittades.
Citera
2018-11-04, 14:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
NEJ det är en gammal Saab som SD fotade häromdagen och kommenterade nånting som att det var synd på en så fin saab. Ulanna valde aktivt bort kommentaren för att dramatisera och läsa in något mystisk budskap i bilden som du säkert noterade.
Edit: Tack GilGrissom82
"Vem faan för så med en Saab"

Okej, jag är inte bekant med äldre svenska bilars utseende 😂
Ja, jag tänkte på det värsta med tanke på de hot som förekommit mot SD i tråden ifall han "vågar" visa sig på eventet.
Citera
2018-11-04, 15:11
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
LW tog körkort 1991-03-04. Hon hade således körkort innan hon började med geocaching, vad jag förstår?

Vet någon om LW hade egen bil under ”geocacheåren” och om hon i sådant fall ibland använde den som transportmedel till vissa burkletarområden/platser?

Skjutsade LW (om hon hade något eget fordon) andra geocachare eller åkte hon vanligtvis med i andra personers fortskaffningsmedel?

Jag funderar också över om LW och SD turades om att vara ”chaufförer” då de nyttjade SD:s bil? Satt LW eller SD vid ratten då bilincidenten ägde rum, undrar jag? Någon som vet?
Citera
2018-11-04, 15:14
Medlem
LimeTimes avatar
Stort tack till T34Panzer för alla länkar!

Jag är övertygad om att någon vet vad som hände den där natten och vem som mördade Lena...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in