2018-11-04, 14:12
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Står på GP om en konflikt mellan 435-gänget och HA.
Dåligt val o ge sig in i terratorie pissande mot H.A, lär bli svettigt för nya boysen..
Citera
2018-11-04, 14:13
Medlem
Lite om grabbarna i mölnlycke.

http://blog.zaramis.se/2018/11/04/gangland-goteborg-molnlycke/
Citera
2018-11-04, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av armatura
Beror väl på, det är ännu oklart om det faktiskt fanns någon patchad HA-medlem på festen. 81-patchen innebär väl inte något skydd från HAs sida mig veterligen, även om det nog ligger i HAs intresse att inte vara passiva. Framförallt om 435 nu är låtsas-gangstrar.

Det fanns många fullryggade HA där(både från Sverige och utomlands). Också folk från rwc på plats.
Citera
2018-11-04, 14:15
Medlem
Catings avatar
Citat:
BB är support 81, så de har en, om inte väldigt väg, koppling till HA. Jag finner det inte otroligt att media skulle kalla dom för HA även om de egentligen bara är en supporterklubb. Finns ett antal mc-gäng i Gbg, åtminstone 5 andra HA-supporter men också Bandidos o dylikt. Tveksamt om Bandidos skulle vilja göra sig ovänner med HA, dom har väl tappat en del. Å andra sidan innebär väl inte en "support 81" patch att gruppen är skyddad av HA.

Det finns ju säkert hundratalet "HA-klubbar" i Sverige trots att det bara finns 14 faktiska HA-chapters.

Tänkte likadant först. Men ser nu att
”Kriminalkommissarie Sven Lindgren, polisens expert på kriminella mc-gäng i region Väst:
– Jag har blivit informerad om händelsen under natten och kan säga som så att av de skadade så finns det personer som tillhör Hells Angels.”

Han borde ju ha koll på skillnaden i att vara supporterklubb och fullvärdig.
Antar jag.. om det inte är reporten som missuppfattat vad han sade.
Citera
2018-11-04, 14:19
Medlem
Slump att Beerbrothers hade ”finbesök från Polen” igår?
Kollar man FB så hittar man ju uppdateringar från igår fm från stället ifråga.
Men visst, 435 har väl nån svag koppling till X-team så det kanske är en möjlighet.
Citera
2018-11-04, 14:20
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjopptjopp90
http://www.gp.se/nyheter/göteborg/ha-män-skadade-efter-skottlossning-1.10355222

Nu kommer dom små låtsas-gangstrarna få känna på allvaret.
435 kommer slaktas.

Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Dåligt val o ge sig in i terratorie pissande mot H.A, lär bli svettigt för nya boysen..

Stämmer detta är det något av det galnaste jag läst på länge. De måste ha en enorm dödslängtan.. Var på väg att skriva Hur fan tänkte de där, men vid närmre eftertanke var det kanske just att tänka det de inte gjorde.
Citera
2018-11-04, 14:20
Medlem
Citat:
Beror väl på, det är ännu oklart om det faktiskt fanns någon patchad HA-medlem på festen. 81-patchen innebär väl inte något skydd från HAs sida mig veterligen, även om det nog ligger i HAs intresse att inte vara passiva. Framförallt om 435 nu är låtsas-gangstrar.

Bekräftat att HA-medlemmar är bland de skadade.
Citera
2018-11-04, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Aftonhoran och slaskpressen vet knappast mer än flashbackdetektiver så det finns sannolikt inget att hämta där.

Om det är HA-folk som blivit skjutna så lär det bli konsekvenser.
Fast nu var det i och för sig den ansvariga polisen som informerade om situationen.
Citera
2018-11-04, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Stämmer detta är det något av det galnaste jag läst på länge. De måste ha en enorm dödslängtan.. Var på väg att skriva Hur fan tänkte de där, men vid närmre eftertanke var det kanske just att tänka det de inte gjorde.

ha har väl haft problem i sverige?? det var ju blöjraggara i dirty dräggels som startade i sverige och stockholmsavdelningen har väl setts som töntiga?? jag tror de kan fa problem nu om riktigt valdsamma fortsätter attackera dem.

i danmark har väl ha problem med blattregäng?ß
Citera
2018-11-04, 14:33
Medlem
Troligast är väl att några lokala Scarface wannabes på Benzo blivit kränkta över hur någon HA behandlat dom. Kanske har de inte vart välkomna på festen eller liknande.

Då har de gått bananas utan något som helst konsekvenstänk. Har svårt att se att detta på något sätt vart sanktionerat av någon annan större gruppering.
Citera
2018-11-04, 14:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Tänkte likadant först. Men ser nu att
”Kriminalkommissarie Sven Lindgren, polisens expert på kriminella mc-gäng i region Väst:
– Jag har blivit informerad om händelsen under natten och kan säga som så att av de skadade så finns det personer som tillhör Hells Angels.”

Han borde ju ha koll på skillnaden i att vara supporterklubb och fullvärdig.
Antar jag.. om det inte är reporten som missuppfattat vad han sade.

Om det är faktiskt riktiga medlemmar av HA lär väl detta inte sluta med att några blir skottskadade bara. I övrigt undrar man ju hur den där skottlossningen varit. Minst 8 skadade alltså men inget ens allvarligt? De siktade alltså inte för att döda.
Citera
2018-11-04, 14:35
Medlem
Frågan nu är nog mest vilka som vågar utöva mest våld på andra sidan. Alla blöder lika mycket oavsett väst eller gängtllhörighet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in