2018-11-04, 09:52
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudlarmedris
Nu har alltså ungen fått en instagram också.....
https://www.instagram.com/lunabellelundell/?hl=sv
Nu meddelar Jocke i Nyhetsmorgon TV4 att kontot är nerstängt. Ett eget beslut enl. honom som inte har med hat att göra.

Så nu vet vi det.
Citera
2018-11-04, 09:53
Medlem
kanelipullas avatar
Nu sitter han och gråter ut på TV4 om hat. Och inte konstigt att man gjort en oroanmälan till soc. När han till och med har skit under naglarna och stoppar sina fingrar i munnen på en nyfödd bebis. Och hur sjuk va inte Jonna innan förlossningen? Hon hamnade till och med på psyket. Både Joakim och Jonna har psykiska problem och borde inte ens ha barn. Är starkt orolig över bebisens välmående och framtid.
Citera
2018-11-04, 10:30
Medlem
Ligger en av föräldrarna ( Jonna i detta fall) inlagd på psyket kort innan förlossningen så är det väl inte konstigt att de får en orosanmälan om de verkligen klarar av att ta hand om ett barn? Speciellt att den "friska" har aspergerdiagnos som ofta utmärker sig genom att ha svårt med socialt samspel (svårt att tolka barnets signaler), svårt med höga ljus (barn skriker!), svårt att iniutativt förstå vad en annan människa behöver och så vidare.

Förhoppningsvis är habilitering / NPFmottagningen inkopplade sedan tidigare för att kunna hjälpa familjen.
Citera
2018-11-04, 10:33
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Nu sitter han och gråter ut på TV4 om hat. Och inte konstigt att man gjort en oroanmälan till soc. När han till och med har skit under naglarna och stoppar sina fingrar i munnen på en nyfödd bebis. Och hur sjuk va inte Jonna innan förlossningen? Hon hamnade till och med på psyket. Både Joakim och Jonna har psykiska problem och borde inte ens ha barn. Är starkt orolig över bebisens välmående och framtid.

Detta, samt att det vid förlossningsdepression oftast sker en orosanmälan, mamman är faktiskt ett "psykfall".
Citera
2018-11-04, 10:55
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Detta, samt att det vid förlossningsdepression oftast sker en orosanmälan, mamman är faktiskt ett "psykfall".
Vad grundar du det på? Rent skitsnack.
Det finns depressioner av olika grad, ofta märker inte ens varken den drabbade eller omgivningen att det är just en förlossningsdepression. I detta fallet kan det vara just föräldraskapet som gör att de mognar som människor. Det vore ju tråkigt...för er.

Jag hoppas att det blir så, i synnerhet för Jonna. Att orosanmäla redan första dagen är ju sjukt bara det.
Du kan vara lugn för att det finns många fler hem som borde orosanmälas innan Jocke & Jonnas hem ens kommer på tal. Finns det några som har ögonen på sig så är det ju de. Det tragiska är att det är deras eget val då de kommer mata hatarna under lång tid.
Citera
2018-11-04, 11:08
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Vad grundar du det på? Rent skitsnack.
Det finns depressioner av olika grad, ofta märker inte ens varken den drabbade eller omgivningen att det är just en förlossningsdepression. I detta fallet kan det vara just föräldraskapet som gör att de mognar som människor. Det vore ju tråkigt...för er.

Jag hoppas att det blir så, i synnerhet för Jonna. Att orosanmäla redan första dagen är ju sjukt bara det.
Du kan vara lugn för att det finns många fler hem som borde orosanmälas innan Jocke & Jonnas hem ens kommer på tal. Finns det några som har ögonen på sig så är det ju de. Det tragiska är att det är deras eget val då de kommer mata hatarna under lång tid.

Jonna har varit inlagd på psykiatrisk avdelning strax innan förlossningen enligt tråden.

Om det är sant är det en klockren anledning till orosanmälan! Personalen på psyket gör anmälan.

https://orosanmalan.se/om-orosanmalan/foraldrar-med-psykisk-sjukdom/
Citera
2018-11-04, 11:10
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Jonna har varit inlagd på psykiatrisk avdelning strax innan förlossningen enligt tråden.

Om det är sant är det en klockren anledning till orosanmälan! Personalen på psyket gör anmälan.

Men?
Har det med ditt felaktiga påstående ang orosanmälan vid förlossningsdepression att göra?

Over and out.
Citera
2018-11-04, 11:18
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Men?
Har det med ditt felaktiga påstående ang orosanmälan vid förlossningsdepression att göra?

Over and out.

"En förälder som är djupt deprimerad kan ha svårt att engagera sig i barnet och svara på dess signaler och behov. Risken för störd anknytning är då stor. Det kan också finnas risk för misshandel av barnet och ytterligare försämrat psykiskt tillstånd hos modern. Barn som skriker om nätterna är påfrestande för alla föräldrar. För en förälder i psykisk obalans kan barnets skrik få mycket svåra följder.

Depression hos en förälder till litet barn kan alltså vara ett mycket allvarligt tillstånd, särskilt om det saknas stödjande partner eller nätverk samt adekvat sjukvård. Även fysisk sjukdom hos en förälder kan allvarligt begränsa förmågan att ta hand om barnet.

Informationen är hämtad ur Barn som far illa eller riskerar att fara illa – En vägledning för hälso- och sjukvården samt tandvården gällande anmälningsskyldighet och ansvar. Utgiven av Socialstyrelsen 2014."

Over and out.
Senast redigerad av trottwell 2018-11-04 kl. 11:45.
Citera
2018-11-04, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudlarmedris
Nu har alltså ungen fått en instagram också.....
https://www.instagram.com/lunabellelundell/?hl=sv
Stackars barn.
Såg denna lortiga kille på 4 an i dag. WT på både han och frugan.

Vad det gäller en anmälan så känns den rätt och riktig.
Citera
2018-11-04, 12:29
Medlem
Haha fan vad jag skrattade imorse när man kolla på nyhetsmorgon. Jocke - Jag har lärt mig att man bara ska stänga av hat och inte ge respons till hat för det föder bara mer hat. Tv4 Bruden - Men du gav väll en respons/reaktion på orosanmälan? Jocke - Ja men det var ingen reaktion utan mer för att visa att min gräns var nådd, jag skiter i hat och sånt men när man gör en falsk orosanmälan går min gräns. Så hat bryr han sig alls inte om? och han gav absolut ingen reaktion. Snacka om dålig självinsikt.
Citera
2018-11-04, 14:18
Medlem
kanelipullas avatar
Är det bara jag som är kraftigt oroad över deras bebis välmående? Dessa två kan ju knappast ta hand om en bebis när dom inte kan ta hand om sig själva. Jonna är så pass psykiskt sjuk att jag tvekar att hon kan ta hand om ett barn.
Citera
2018-11-04, 16:11
Medlem
madlds avatar
Jag tror ärligt talat att dom "fejkade" Jonnas "psykos". Visst kanske hon mådde dåligt sådär på slutet, det är vanligt. Men jag tror att dessa bortskämda snorungar överdrev allting för att få till stånd en igångsättning (och lite extra klick på sociala medier såklart). Att man så fort som möjligt ska sättas igång när mamman hallucinerar osv säger väl allt; läkarna såg att hon var utmattad men att det inte var värre än så.

Hennes beteende nu, en vecka efter förlossningen, visar dessutom inga som helst spår av hur allvarligt det ska ha varit! Och då menar jag även upplevelsen av att vara inlagd på en psykiatrisk avdelning, det är inte som att ligga på patient-hotell några dagar liksom..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in