2018-11-03, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Exakt, nu har han tjänstledigt för politiska uppdrag. Anställningen vid polisen består.

"Exakt"? Är tjänstledighet det samma som att bli suspenderad?
Citera
2018-11-03, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nej, guld är mjukt men det är öron också. Vet av egen erfarenhet hur sabla ont det kan göra i öronen när ringarna utsätts för lite våld (tex i form av lite i övrigt vänskaplig brottning). Kraften som krävts i LW:s fall är kanske inte så stor men imho tillräckligt stor för att jag ska betrakta SD som en ynkedom.
Jag instämmer i det jag tror du menar att när man och kvinna brottas och ett öra kan skadas, så skall brottningen vara av frivillig och vänskaplig karaktär. Öronsmärtan och hängesdeformationen skall ses som olycka.
I bilen rådde inte vänskap längre, som jag tolkar det.
Edit: Eftersom jag i min replik vänder mig till DreamTwister, en skribent som är på samma gång läskunnig och intelligent, tror jag inte mitt inlägg behöver förtydligande.
Edit 2: Ser i en replik jag fick, att jag måhända överskattade vederbörande en aning. Sånt händer.
Senast redigerad av Carinah78 2018-11-03 kl. 23:03.
Citera
2018-11-03, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej. Det finns fler gärningar män kan göra mot kvinnor som är betydligt värre än misshandel. Därmed inte sagt att misshandel är okej heller.

Men LW har råkat ut för det värsta, det håller jag med om.

Tack Ros, vi är helt eniga där, roligt.
Citera
2018-11-03, 22:50
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nej, men suspenderad gäller den danske polisen.
Citera
2018-11-03, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag instämmer i det jag tror du menar att när man och kvinna brottas och ett öra kan skadas, så skall brottningen vara av frivillig och vänskaplig karaktär. Öronsmärtan och hängesdeformationen skall ses som olycka.

Wow vilken tur att bara en av dom drabbades av " olyckan".

Är du på riktig?
Citera
2018-11-03, 22:54
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Inte riktigt så jag menade men ont som tusan kan det iaf göra. Oavsett hur våldet uppstår.
Jag tror inte ett dyft på nåt annat än att det var fullt avsiktligt från knoggnuggarens sida och betraktar honom därmed som en ren ynkedom. Oavsett han vet hur det kan vara med örhängen eller inte...
Citera
2018-11-03, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Nej, det skrev jag inte. Under tjänstledighet utgår förstås inte lön men man bibehåller rätten att återgå efter tjänstledighetens slut. Under utredningen omplacerades PS till andra uppgifter. Vad som gällde där råder under sekretess.
Citera
2018-11-03, 23:14
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Stopp och belägg!
Misshandel är en rättslig term som allmänt missbrukas som ditt pladder om gängse uttryck är ett utmärkt exempel på .
Ska du inte dra ditt pladder om laga ed och hur du tyckte det var tillämpligt på Flashback också? Eller menar du att rättsbegreppet misshandel skiljer sig väsentligt från hur gemene man uppfattar saken?
Om någon får på nöten lär denne nog säga sig vara misshandlad, vad du än tycker om saken. Ibland sammanfaller gängse uttryck med juridiska begrepp.
Det här är ingen domstol och ditt mästrande von oben är rätt tröttsamt.
Citera
2018-11-03, 23:34
Medlem
Citat:
Nej, men suspenderad gäller den danske polisen.

Ok, var inte helt med på att du avsåg en dansk polis, har ej detaljföljt KW- fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, det skrev jag inte. Under tjänstledighet utgår förstås inte lön men man bibehåller rätten att återgå efter tjänstledighetens slut. Under utredningen omplacerades PS till andra uppgifter. Vad som gällde där råder under sekretess.

Jo det skrev du: du skrev "exakt", exakt så. Och uppenbarligen (enl vad du skriver, om du nu vill stå för det?) avser du PS och inte den danska polisen som DreamTwister avsåg.
Så hur skall du ha det?
Det lär väl förbli oklart, som brukligt då du är i farten.😐
Citera
2018-11-03, 23:55
Medlem
Citat:
Ska du inte dra ditt pladder om laga ed och hur du tyckte det var tillämpligt på Flashback också? Eller menar du att rättsbegreppet misshandel skiljer sig väsentligt från hur gemene man uppfattar saken?
Om någon får på nöten lär denne nog säga sig vara misshandlad, vad du än tycker om saken. Ibland sammanfaller gängse uttryck med juridiska begrepp.
Det här är ingen domstol och ditt mästrande von oben är rätt tröttsamt.

Vad kvasijuristen inte verkar förmögen att förstå är att LW de facto blev misshandlad av SD.
SD är ju som bekant skäligen misstänkt för mord på LW, och att misshandeln
bara var början på slutet för LW.
Citera
2018-11-04, 00:29
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Vad kvasijuristen inte verkar förmögen att förstå är att LW de facto blev misshandlad av SD.
SD är ju som bekant skäligen misstänkt för mord på LW, och att misshandeln
bara var början på slutet för LW
.
Ja, utifrån den här nedlagda misshandelsanmälan efter bråket i bilen 2017 byggdes det upp en bild här i tråden av ett "destruktivt förhållande" och en "eskalerande våldsspiral", som alltså skulle ha avslutats med att han dödade henne ett och ett halvt år senare.

I själva verket är det nu osäkert om de ens hade någon särskild relation efter det där bilbråket. Det enda vi känner till är väl att de tycks ha geocachat ihop vid ett par tillfällen.
Senast redigerad av Draifos 2018-11-04 kl. 00:42.
Citera
2018-11-04, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, utifrån den här nedlagda misshandelsanmälan efter bråket i bilen 2017 byggdes det upp en bild här i tråden av ett "destruktivt förhållande" och en "eskalerande våldsspiral", som alltså skulle ha avslutats med att han dödade henne ett och ett halvt år senare.

I själva verket är det nu osäkert om de ens hade någon särskild relation efter det där bilbråket. Det enda vi känner till är väl att de tycks ha geocachat ihop vid ett par tillfällen.

Med tiden, och evinnerliga genomlysningar här, tycks även alla tvärsäkra påstående om LWs många relationer visa sig vara bara kompisar.

Kvar finns SD och LWs relation och
LWs polisanmälningar mot SD
Senast redigerad av Remark 2018-11-04 kl. 03:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in