• 1
  • 2
2018-11-03, 17:56
Medlem
carminaburanas avatar
Jag har minus 600 dollar på mitt PayPal, och undrar alltså ifall PayPal kan gå in och ta ut pengar på egen hand ur mitt länkade bank konto? Det råder delade meningar online, vissa säger nej, inte utan ditt tillstånd, medans andra säger ja, det kan de, men man vet ju aldrig under vilka omständigheter de talar. De säger tex "inte utan ditt tillstånd" men det tillståndet kanske man ger när man länkar bankkontot till dem utan att tänka på det?

Jag har haft minus 600 nu i ca 6 månader, och har inte ens fått en påminnelse. Jag har haft mer än den summan på det kontot och inget har hänt. Eller är det något paypal tar tag i slutat av året med, kanske? Kontot är kopplat till ett masrercard/visakort.

Funderar på att avsluta det kontot och starta ett nytt.
Citera
2018-11-03, 18:06
Medlem
Jag TROR det är så att du inte ens kan göra ett nytt paypal med det bankkontot tror inte ens du kan tabort bankkontot medans du har minus men jag är osäker. Jag har iaf flera bannade paypal konton och det är ingen som hört av sig och vela ha betalt
Citera
2018-11-03, 18:07
Medlem
Avsluta allt bara.
Citera
2018-11-03, 18:08
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volymknapp
Jag TROR det är så att du inte ens kan göra ett nytt paypal med det bankkontot tror inte ens du kan tabort bankkontot medans du har minus men jag är osäker. Jag har iaf flera bannade paypal konton och det är ingen som hört av sig och vela ha betalt

Jag menar alltså att jag avslutar bankkontot här borta, så paypal kontot inte kommer åt det. Sen startar jag ett nytt konto hos banken helt enkelt. Skippar nog att länka till paypal, år hitta andra betalningsmetoder.

Det går inte att avsluta paypalkontot och inte länka bort bankkontot från paypal, så det måste göras med bank kontot.

Hur mycket är du "skyldig" paypal?
Citera
2018-11-03, 18:10
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastiond
Avsluta allt bara.

Det går ej att avsluta paypalkontot eller avlänka bankkontot från paypal sida när du har negativ balans, så enda man kan göra är att avsluta bank kontot det är länkat till.
Citera
2018-11-03, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Jag menar alltså att jag avslutar bankkontot här borta, så paypal kontot inte kommer åt det. Sen startar jag ett nytt konto hos banken helt enkelt. Skippar nog att länka till paypal, år hitta andra betalningsmetoder.

Det går inte att avsluta paypalkontot och inte länka bort bankkontot från paypal, så det måste göras med bank kontot.

Hur mycket är du "skyldig" paypal?

runt 8-9 lax tror jag, Jag har alltid hunnit tagit bort mina betalnings uppgifter INNAN jag blivit bannad/hamnat minus
Citera
2018-11-03, 18:25
Medlem
Men har inte hållit på med paypal på länge så fort jag gör ett konto blir det bara nedstängt haha!
Citera
2018-11-03, 18:27
Medlem
redmoon-cats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volymknapp
runt 8-9 lax tror jag, Jag har alltid hunnit tagit bort mina betalnings uppgifter INNAN jag blivit bannad/hamnat minus

Allright, men ni menar väl inte att PayPal olovligen tar pengar från folk?
Citera
2018-11-03, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redmoon-cat

Jag är osäker men jag vet att en kompis i Danmark fick en dörrknackning från nånting som hade med att han hade minus på paypal att göra
Citera
2018-11-03, 18:41
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Det går ej att avsluta paypalkontot eller avlänka bankkontot från paypal sida när du har negativ balans, så enda man kan göra är att avsluta bank kontot det är länkat till.

Att spärra bankkortet och begära ett nytt kort som då automatiskt har nytt nummer torde fungera för att stoppa Paypal att "automatiskt" dra pengar från kortet i alla fall. Om man sedan får kravbrev från Paypal, löser inte detta knep dock.

(Jag gjorde så när ett annat företag, C-more play eller vad de heter, fortsatte belasta mitt visa-kort, trots uppsagd tjänst. Har inte hört ett skit efter detta på tre år, och löste problemet bums.)
Citera
2018-11-03, 18:48
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redmoon-cat

Det beror på hur man ser det. I mitt fall var det en ebay försäljning till Australien som köparen claimade aldrig dök upp. Vips så vad jag prylen fattigare och minus på kontot.
Citera
2018-11-03, 19:45
Medlem
Citat:
Det beror på hur man ser det. I mitt fall var det en ebay försäljning till Australien som köparen claimade aldrig dök upp. Vips så vad jag prylen fattigare och minus på kontot.

Ja paypal är endast bra för köparen, Det är riktigt efterblivet hur lätt det är att få en refund på paypal.
Jag hade försökt visa paypal i dispyten så mycket bevis som möjligt att du faktiskt levererade ''saken'' du sålde. Funkar inte det så är det bara att skita i det. Finns ingen rätt i att du ska behöva betala paypal för att dom är cp och ger refund till vem som helst
Senast redigerad av volymknapp 2018-11-03 kl. 19:47.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in