2018-11-03, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej det är helt i linje med de tidigare hoten.
Kan det vara besvikelsen som är så stor? Penisen som är så liten?

Jag varnade JG för vad som kan hända, han vägrade lyssna och kom bara med otidigheter.
Det är på hans ansvar, JG har så mycket att stå till svars för.
Behandlade LW som luft efter misshandeln, gav sitt ok till SD att slå.
JG har LWs blod på sig, blir det mer? Vi får se.

Denne JG bör ha haft någon åsikt om den skäliga misstanke som MGM bär omkring på?
Citera
2018-11-03, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Noterat du lämnat att trakassera HD om hennes svårigheter att tala inför publik nu och åter lagt ditt förbittrade sinne på SD. Hade faktiskt väntat mig du skulle ge dig på HDs föräldrar denna gång.

Jag tror att HD:s föräldrar håller sig undan SD så mycket som möjligt efter att i början fått lov att ställa upp på bilder. Ingen normal förälder vill tro att ens barn eller hens partner är inblandade i mord. Jag hoppas innerligt att de inte håller inne med vad de eventuellt uppmärksammat i beteenden, försägningar eller annat från dotter och svärson. Dock vet jag att närstående gärna är tysta om saken ifall de inte upplever 100 procent säkerhet i det de "vet".

Ps till Snoris. Förbittrad är jag inte, snarare bekymrad för barnens väl och ve. Detta för att SD uppträder som han gör - mördare eller inte. Ds
Senast redigerad av Ulanna 2018-11-03 kl. 11:22. Anledning: Ps till Snoris
Citera
2018-11-03, 11:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jag tror att HD:s föräldrar håller sig undan SD så mycket som möjligt efter att i början fått lov att ställa upp på bilder. Ingen normal förälder vill tro att ens barn eller hens partner är inblandade i mord. Jag hoppas innerligt att de inte håller inne med vad de eventuellt uppmärksammat i beteenden, försägningar eller annat från dotter och svärson. Dock vet jag att närstående gärna är tysta om saken ifall de inte upplever 100 procent säkerhet i det de "vet".

När det gäller föräldrar (generellt) ska man inte räkna med att de bryter tystnaden ens om de vet till 100% att deras barn är en mördare.
Citera
2018-11-03, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
När det gäller föräldrar (generellt) ska man inte räkna med att de bryter tystnaden ens om de vet till 100% att deras barn är en mördare.

Alldeles riktigt!
Citera
2018-11-03, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Gäller kanske svärföräldrar också i detta fall...
Citera
2018-11-03, 11:38
Medlem
Jag är tacksam att jag inte bor i villaområdet Hjärsta och har till yrke ssk på USÖ. Som granne till BO och MGM skulle jag kunnat ha varit ett möjligt hot som vittne med information som inte talar för SD och (kanske) HD. Inte kul!

Jag vill tro att kollegorna till HD och vittnen i området faktiskt har direktnr till vakthavande befäl hos polisen.
Citera
2018-11-03, 11:38
Medlem
Enorms avatar
Har följt utredningen "på håll" men har "koll" och kan konstatera att endast konspirationsteorierna kvarstår efter månader av allt spekulerande. (Lärorikt ur beteendevetenskaplig synvinkel)

Tänker inte spekulera i era yrken eller motiv (vilket inte är så svårt att räkna ut) än mindre i de motiv eller tillväga gångsätt, mordvapen m.m.m.m. GP haft.

Endast åklagare/polis har tillgång till det "utredningsmaterial" varför det är OMÖJLIGT att fortsätta med spekulationerna. Ni har tömt alla tänkbara scenario.

Många av er är riktigt "vassa" men det vore intressant att se vad som "dyker upp" i tråden om alla tog ett steg tillbaka i en vecka eller två, och invänta utredarnas/åklagare nästa uttalande...

Tror till skillnad från andra här, att det "inte skulle skada"...
Senast redigerad av Enorm 2018-11-03 kl. 11:51.
Citera
2018-11-03, 11:40
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Man kan bli mörkrädd!
Hoppas någon vaknar med riktig "ågren" och ett huvud som är flera nummer för litet idag (också)!

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej det är helt i linje med de tidigare hoten.
Kan det vara besvikelsen som är så stor? Penisen som är så liten?

Jag varnade JG för vad som kan hända, han vägrade lyssna och kom bara med otidigheter.
Det är på hans ansvar, JG har så mycket att stå till svars för.
Behandlade LW som luft efter misshandeln, gav sitt ok till SD att slå.
JG har LWs blod på sig, blir det mer? Vi får se.
Vad har jag missat ?
Något gammalt i stil med:

För liten hatt
För stor hatt
För liten kropp
För stor ...
Låter som SD lekt bror med någon väldigt ung tjej..
Citera
2018-11-03, 11:41
Medlem
Jag tror inte att svärföräldrarna håller SD bakom ryggen. Varför ska de göra det om uppgifterna stämmer att SD vägrade lösa ut HD från huset?
Nej.... Moralensväktare skrev ganska tidigt i tråden att anhöriga kommer bli väldigt förvånade om de får läsa FUP ( om det blir någon ) och då antar jag att det rör sig om förhören med SD det handlar om.
Citera
2018-11-03, 12:07
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vad syftar Du på med Din sista mening... vad har andra trådar med det här att göra?

Nu vet jag inte i vilken by Du bor i, men skvaller var inte mitt inlägg. Hens inlägg i natt upplevde jag som hotfullt mot en skrivare här i tråden... Du får uppleva det hur Du vill!

Håller helt med dig om att här förekom hot i går kväll. Däremot vet jag inte vem ovh med vilket syfte, det kan finnas de som vill få det att se ut som om någon annan agerar? Maskerad? Du kan vara lugn för att polisen har koll på tråden. Det är vanligt att inblandade personer deltar.
Citera
2018-11-03, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Håller helt med dig om att här förekom hot i går kväll. Däremot vet jag inte vem ovh med vilket syfte, det kan finnas de som vill få det att se ut som om någon annan agerar? Maskerad? Du kan vara lugn för att polisen har koll på tråden. Det är vanligt att inblandade personer deltar.

det kan var något troll men känslan säger något annat. Varför är personen inloggad nästan hela natten för att kolla om den får något svar från TinnaNinna?
Senast redigerad av bergabo 2018-11-03 kl. 12:21.
Citera
2018-11-03, 12:23
Medlem
Snor-Johans avatar
Gamla uppgifter, ny förpackning, klarare överblick, hmm.

Något lite mer om bakgrunden till "fyndet" i bruna papperspåsen.
Notera datumet på MVs inlägg som är synonymt med Lördagens anträffande av Wesströms kropp.

Moralensväktare 2018-05-19, 18:24.
"Mobiltelefon hittade man i en skogs /Strövområde som ligger emellan Hjärsta och Vivalla. Kroppen är anträffad ca 100- 200 m från hennes bostad ut mot Motorvägen som passerar genom Örebro. Där sitter det ett bullerplank och på insidan ett buskage där är kroppen anträffad."
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

2018-07-28, 05:09 Moralensväktare|64761373]"Om det är LW mobil eller inte kan jag inte svara på till hundra procent". Då det framkommit uppgifter som påstår att det inte är LW mobil som hittats. Men har fått uppgifter på att en mobil är skickad på analys.

2018-07-28, 05:11 Moralensväktare|64761376]Det är fullt möjligt att man vet om att det är LW mobil eller inte i utredningsgruppen. Men jag kan inte bekräfta att så är fallet då jag "inte har 100% uppgifter på det".
Måhända kan inläggen nu i backspegeln vara av nytt intresse av två anledningar. Det ena om det är en trådsanning att det det är LWs mobil som hittats. Det andra är MVs ifrågasatta insyn i utredningen.
Vad gäller Moralensväktares trovärdighet så var inte hans ovan till tråden delgivna uppgift om att det var en MOBIL som hittats allmänt publicerad den lördagen den 19,de. Dvs samma dag som LWs kropp hittades.
Bland annat fick man in tips om iakttagelser från ett skogsområde med motionsspår i närheten av villakvarteret där Lena bor. Under lördagen spärrades det området av och poliser hämtade ett föremål som man bar iväg i en brun papperspåse.

Polisens yttre befäl Mats Öhman på plats kommenterade fyndet och sa att det betraktades som en ”detalj” som kunde var viktig i utredningen.

Några timmar senaren larmades polisen återigen. Den här gången till en plats alldeles intill motorvägen, drygt 100 meter från Lenas bostad. På platsen hade man anträffat en kvinnokropp.

Polisen bekräftade efter ett dygn att det med största sannolikhet var försvunna Lena man hade hittat."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kv7GG5/polisen-doda-kvinnan-misstanks-starkt-vara-lena-45

Senast redigerad av Snor-Johan 2018-11-03 kl. 12:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in