Citat:
Ursprungligen postat av
tuumadree
Men snälla nån? Har du mer information än någon annan eftersom du dragit slutsatsen att personen varit livlös när räddningstjänst anlände till platsen? Eller att han redan ska vara känd innan. Det kanske må så vara, att han inte är ”ren” i sitt brottsregister men å andra sidan, det har du ingen aning om.
Suck. Folk kan inte ens tänka till lite ordentligt innan de skriver något. Mannen kan ha varit vid fullt medvetande och vaken när de anländer till platsen. Dem frågar honom vad han heter och hur han mår och om han vet något som kan hjälpa räddningstjänstens arbete. Standard rutiner att räddningstjänst frågar dessa frågor. Om du inte visste det...!
Eh.. lugn och fin med anklagelserna.
En annan postare undrade om det var en "okänd gangster" som dog. Jag resonerade då att offret
inte var helt okänd, eftersom polisen kunde meddela anhöriga väldigt fort. Alltså troligtvis inte en papperslös.
Jag har aldrig nämnt personens ev brottsregister, och inte heller påstått att offret var känd av polisen sen
tidigare. Hen kan ha haft körkort i fickan eller anhöriga och polare på plats som gjorde att polisen fick nys om identiteten. Oavsett vilket var personen inte okänd, vilket var frågan.
Har inte heller dragit slutsatsen att personen redan var död när ambulans anlände. Jag ponerade att anhöriga
kunde ha befunnit sig på plats, eftersom en närboende skrev och vittnade om att folk grät runt en livlös kropp på gatan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Blewris
Det var förövrigt på Levertinsgatan det hände. Och ja det är typ minst 90% invandrare som bor i dom husen. Såg en kille livlös vid sidan av vägen och massor med folk som stod och skrek och grät bredvid