2018-11-03, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Är det här? Någon skrev tidigare om skott från en balkong.

https://www.google.se/maps/place/Levertinsgatan+1,+754+30+Uppsala/@59.8731516,17.6554924,3a,75y,131.59h,81.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHxcrzpctmAH_u1cAeKJskA!2e0!7i1 3312!8i6656!4m5!3m4!1s0x465fcc054abc2a83:0xe867cd7 f0ba37df0!8m2!3d59.8733551!4d17.6545171

Ja det var där men lite närmare brunoliljefors. Vid det gula sophuset precis utanför levertinsgatan 3.

Låg en kille livlös vid trottoarkanten, antagligen han som inte klarade sig. Han bor nog där då (vad jag antog var) anhöriga kom springande ut ur huset gråtandes medan andra sa åt dom att gå in för att de inte behövde se det. Gick förbi för en halvtimme sen och då satt en kille gråtandes vid vägen där det hände
Citera
2018-11-03, 12:29
Medlem
Vedträs avatar
Det är spännande att ingen vet eller säger något. Dylika trådar i andra städer brukar bli längre. Kan det bero på att Uppsala är extra segregerat? 2 olika världar sas.
Citera
2018-11-03, 12:44
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuumadree
Men snälla nån? Har du mer information än någon annan eftersom du dragit slutsatsen att personen varit livlös när räddningstjänst anlände till platsen? Eller att han redan ska vara känd innan. Det kanske må så vara, att han inte är ”ren” i sitt brottsregister men å andra sidan, det har du ingen aning om.
Suck. Folk kan inte ens tänka till lite ordentligt innan de skriver något. Mannen kan ha varit vid fullt medvetande och vaken när de anländer till platsen. Dem frågar honom vad han heter och hur han mår och om han vet något som kan hjälpa räddningstjänstens arbete. Standard rutiner att räddningstjänst frågar dessa frågor. Om du inte visste det...!

Eh.. lugn och fin med anklagelserna.
En annan postare undrade om det var en "okänd gangster" som dog. Jag resonerade då att offret inte var helt okänd, eftersom polisen kunde meddela anhöriga väldigt fort. Alltså troligtvis inte en papperslös.

Jag har aldrig nämnt personens ev brottsregister, och inte heller påstått att offret var känd av polisen sen tidigare. Hen kan ha haft körkort i fickan eller anhöriga och polare på plats som gjorde att polisen fick nys om identiteten. Oavsett vilket var personen inte okänd, vilket var frågan.

Har inte heller dragit slutsatsen att personen redan var död när ambulans anlände. Jag ponerade att anhöriga kunde ha befunnit sig på plats, eftersom en närboende skrev och vittnade om att folk grät runt en livlös kropp på gatan.

Citat:
Ursprungligen postat av Blewris
Det var förövrigt på Levertinsgatan det hände. Och ja det är typ minst 90% invandrare som bor i dom husen. Såg en kille livlös vid sidan av vägen och massor med folk som stod och skrek och grät bredvid
Citera
2018-11-03, 13:03
Medlem
Bapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Jag är faktiskt imponerad över att se bilderna från Aftonhoran och se polisens uppslutning. Att man ens har resurserna. Plus att helikopter är på plats relativt snabbt, kommer denna från Arlanda?

Helikoptern har sin bas på Akademiska sjukhuset. Ligger centralt i Uppsala.
Citera
2018-11-03, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bapelsin
Helikoptern har sin bas på Akademiska sjukhuset. Ligger centralt i Uppsala.

Skitsnack. Polishelikoptern har sin bas på Arlanda och ambulanshelikoptern utgår från Ärna.
Citera
2018-11-03, 13:14
Medlem
Bapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamite__
Skitsnack. Polishelikoptern har sin bas på Arlanda och ambulanshelikoptern utgår från Ärna.

Du har rätt. Har lurats av alla gånger jag sett helikoptern lyfta från sjukhustaket.
Citera
2018-11-03, 13:23
Medlem
Polisen letar efter en vit Renault. Kan det vara denna som dom stoppat tidigare under veckan? Bild nummer 3.

https://www.instagram.com/p/Bpb8KVYAmaB/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=fmy1pll24g1f

Citera
2018-11-03, 13:24
Medlem
170 centimeter lång, vit tröja med orange inslag, svarta byxor och svart skägg.

Mannen, som är från Uppsala, är tidigare dömd för bland annat narkotikabrott, bedrägeri och stöldbrott enligt offentliga register. Men några grova våldsbrott ska han inte ha dömts för.
Citera
2018-11-03, 13:29
Medlem
Fy fan vad det ska kosta samhället. Polisbilar, poliser, helikopter, ambulanser, akutvård och traumakirurgi, övrig sjukvård/sjukhusvistelse, vakter och polis på sjukhuset, bidrag till den som får invalidiserande men efter skjutning (varför inte lite assistansersättning till några släktingar...) utredning, förhör, häktning, rättegång, offentlig försvarare/advokat, fängelse, rehabiliteringsåtgärder och återanpassning, psykhjälp och stöttning till anhöriga, försörjningsstöd till ev familj (vid inkomstbortfall när knarkaffärerna tillfälligt, och i bästa fall, uteblir en tid...) osv osv.
Såg siffran 17 mkr för EN skjutning, det verkar lågt räknat....
Citera
2018-11-03, 13:58
Medlem
Kan av olika skäl ej ange källa på följande, men pga informationstorkan här i tråden så slänger jag ur mig det jag luskat fram.

Det skall enligt vad jag hört(!) röra sig om en uppblossad släktfejd. Namn på en av dem skjutna skall vara S*lle(*=u), troligen smeknamn för Suleyman eller liknande. Vet ej om S är den döde eller skadade. Den döda/skadade skall även dem vara släkt. Min egna teori(!) är efternamnet Al'asri (*=m).

Som sagt så är detta teorier baserade på ej hundraprocentigt bekräftade uppgifter till mig.

Vet också att det senare under natten(02-03) pågick ett stort pådrag med helikopter samt flertal radiobilar i området petterslund. Oklart om det är kopplat till skjutningen, ligger dock nära till hands att tro det då det ej rapporterats om något annat kopplat till pådraget.
Citera
2018-11-03, 14:13
Medlem
elinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApostelnUppsala
Kan av olika skäl ej ange källa på följande, men pga informationstorkan här i tråden så slänger jag ur mig det jag luskat fram.

Det skall enligt vad jag hört(!) röra sig om en uppblossad släktfejd. Namn på en av dem skjutna skall vara S*lle(*=u), troligen smeknamn för Suleyman eller liknande. Vet ej om S är den döde eller skadade. Den döda/skadade skall även dem vara släkt. Min egna teori(!) är efternamnet Al'asri (*=m).

Som sagt så är detta teorier baserade på ej hundraprocentigt bekräftade uppgifter till mig.

Vet också att det senare under natten(02-03) pågick ett stort pådrag med helikopter samt flertal radiobilar i området petterslund. Oklart om det är kopplat till skjutningen, ligger dock nära till hands att tro det då det ej rapporterats om något annat kopplat till pådraget.

Verkar va stor släkt i Uppsala om det nu skulle stämma.
Citera
2018-11-03, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApostelnUppsala

Nä du är nog på fel spår men du kan även va på rätt. Också hört en del uppgifter från folk i samma område och de stämmer inte överens med det du skrivit. Men det återstår att se.

Hoppas att gärningsmannen åker fast.
Senast redigerad av tuumadree 2018-11-03 kl. 14:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in