2018-11-03, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Finns personer på adressen som är skrivna i samma lägenhet som stavar efternamnet såsom du gör samt som stavar med Y. Så det verkar inte riktigt följas någon kod.
Behövs verkligen inte ha nåt med det å göra. Diskutera istället vem den misstänkte är osv och gå därifrån. Folk börjar direkt att hoppa på nån tanke o blablabla. Detta kommer inte ha med mordet på Nabil å göra. Helt säker.
Citera
2018-11-03, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Är det här? Någon skrev tidigare om skott från en balkong.

https://www.google.se/maps/place/Levertinsgatan+1,+754+30+Uppsala/@59.8731516,17.6554924,3a,75y,131.59h,81.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHxcrzpctmAH_u1cAeKJskA!2e0!7i1 3312!8i6656!4m5!3m4!1s0x465fcc054abc2a83:0xe867cd7 f0ba37df0!8m2!3d59.8733551!4d17.6545171
Nej. Inga uppgifter är bekräftade ens. Låt polisen komma med nåt uttalande eller åtminstone vänta tills det finns mer information. Sluta med allt babbel. Massa skitsnack
Citera
2018-11-03, 08:06
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuumadree
Nej. Inga uppgifter är bekräftade ens. Låt polisen komma med nåt uttalande eller åtminstone vänta tills det finns mer information. Sluta med allt babbel. Massa skitsnack
Vad babblar du om? Jag postade en länk en kort kommentar. Klart det är av intresse med info från boende i närheten.
Citera
2018-11-03, 08:10
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Behövs verkligen inte ha nåt med det å göra. Diskutera istället vem den misstänkte är osv och gå därifrån. Folk börjar direkt att hoppa på nån tanke o blablabla. Detta kommer inte ha med mordet på Nabil å göra. Helt säker.

Det tror inte jag heller. Är det bekräftat att det var utanför nummer 19?
Citera
2018-11-03, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Det tror inte jag heller. Är det bekräftat att det var utanför nummer 19?
Nepp. Inte bekräftat nånstans. Folk drar sina slutsatser utifrån bilder tydligen. Finns ingen information alls angående det.
Citera
2018-11-03, 08:31
Medlem
elinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Skulle gissa på att den skadade kompisen berättade vad den döde hette.

Kanske så lätt att han hade id-handlingar på sig, dessutom levde han väl på väg i ambulans
Citera
2018-11-03, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elinge
Kanske så lätt att han hade id-handlingar på sig, dessutom levde han väl på väg i ambulans
Precis. Någon som vet något? Namn?
Citera
2018-11-03, 09:07
Bannlyst
Citat:
Men lägg av. Haidar familjen stavar namnet så som jag skrev det nyss, inget annat sätt. Denna händelse har nog bara att göra med narkotika och planer som gått snett. Jag vet området och dess problem. Levertinsgatan 19... har du fått bekräftat att nån ens ska bo i området? Vad vet du ens? Ingenting. Kom inte å börja prata adresser och efternamn när du inte ens vet var offret faktiskt hör hemma i Uppsala. Finns så jäkla många idioter på Flashback som inte fattar ett skit och går på de första bästa de läser.

Bodde inneboende -97 första ring gymnasium på Bellmansgatan, hur lugnt som helst, löpträna varje kväll på dessa gator, måste ju vart en katastrofal utveckling med White flight senaste 20 åren.

Är Bellmans gatan ochså lika illa med +85 procent skrik och stök blattar? Fanns inte en enda -97.
Citera
2018-11-03, 09:24
Medlem
Min spontana tanke är att det här skulle kunna ha att göra med att tingsrätten tidigare på dagen släppte en M.T. Han har suttit häktad för mordförsök, åtalades för grov misshandel men släpptes nu i väntan på dom, eftersom målsäganden tydligen hade "tappat minnet" lagom till huvudförhandlingen. Målsäganden lever under starkt hot och har skydd.
Jag påstår inte att det är dessa personer som är inblandade i detta, men det var min tanke. Det finns ju å andra sidan många andra i Uppsala som kvalificerar sig för att vara inblandade.
Citera
2018-11-03, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Död.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1kJaOW/en-man-dod-efter-skottlossning

Polisens rapport uppdaterad

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2018/november/2/02-november-21.38-skottlossning-uppsala/

Citat:
02 november 21.38, Skottlossning, Uppsala

Larm om skottlossning i Gränby

Polisen tar emot flera samtal från Gränbyområdet där vittnen uppger att det skjuts.
Polisen har precis landat i området.
Uppgifter om eventuella skadade kommer senare.

Händelsen kommer uppdateras.

Uppdatering 22:18

Två stycken personer skadade i samband med händelsen och förda till sjukhus.
Polisen finns i och i kring området Gränby.

Uppdatering klockan 23:50

En förundersökning är inledd på försök till mord. Två män fördes till sjukhus en av målsägarna var mycket svårt skadad.

Uppdatering klockan 00:05

Polisen har ändrat brottsrubriceringen till mord och försök till mord. En av de skadade männen som fördes till sjukhus har avlidit av sina skador och anhöriga har underrättats.

Polisen kommer inte att gå ut med några uppgifter om de skadade männen i nuläget.

Uppdatering klockan 01:05

Under natten kommer polis att hålla förhör med vittnen. Sammanställa alla uppgifter man har fått in om händelsen. Tekniker kommer att undersöka brottsplatsen och målsägaren som utsattes för ett försök till mord kommer att höras så snart det kan ske.

Det finns ingen gripen för brottet.

Nästa uppdatering kommer att ske efter klockan 07:00 i dag då ny personal kommer i tjänst vid kommunikationsenheten.
Citera
2018-11-03, 10:20
Medlem
Bellmansgatan är ju hela 100 meter från Levertinsgatan. Skilda av Råbyvägen. Bostadsrätt vs Hyresrätt. Olika liv.
Citera
2018-11-03, 11:17
Medlem
En annan sak jag undrar.. när jag besöker Uppsala (detta går för hela Sverige iofs) så ser jag i princip aldrig polisen. Aldrig patrullerades och man har väl tur om man ser en radiobil på gatan alls, här när personer ringer in och rapporterar om en skottlossning så är 4-5 radiobilar på plats inom minuter?

Kommer dessa från stationen?
Är skottlossning något polisen tar extremt allvarligt och flockas till direkt vid anrop?

Jag är faktiskt imponerad över att se bilderna från Aftonhoran och se polisens uppslutning. Att man ens har resurserna. Plus att helikopter är på plats relativt snabbt, kommer denna från Arlanda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in