Citat:
Ursprungligen postat av
57Emma
I fallet Frölunda räckte det tydligen med det.
Att en förälder fullständigt tappar alla hämningar och spärrar händer, då sker väl oftast morden i affekt.
Det som är så svårt att begripa är att TVÅ föräldrar samtidigt tappar allt och dessutom orkar planera morden en period innan de verkställs.
Jag håller med. Men det måste vara en av föräldrarna som hade tanken först. Att man kommer samtidig och ”oavhängig” till samma beslut, det kan man, tror jag, utesluta. Alltså att en berätta för den andra att man se en familicide som enda utväg och den andra instämmer och säger att man tänkte det samma.
Att man under tiden där man diskutera, övertala, planera kan utföra dagligen sin jobb och prestera verkar vara för mig omöjligt. Man tar semester för en tid där man vet att man inte finns. Men vem vet.
Men har man planerad gemensamt så synes det på den egna datorn. Då är det inte enbart två underskrifter på ett testament och ett kortfattad avskedsbrev. Då har man försökt att informera sig om självmord, metoder att döda barn etc. etc.
Att undertecknar ett testament den 3/1 och veta att hela familjen är död om en vecka utan att någonting alls märks, det går inte att föreställa sig.