Citat:

Ursprungligen postat av 
Beerguy98

Jo. Jag kom precis på att det är musiken som gör det. 
Fast jag blev trött trots att jag var på en konser i somras. Men jag var ändå vaken längre än vad jag hade varit om jag söp hemma. 
Så musiken gör en pigg.

Definitivt så gör dig musik du tycker om dig pigg, dricker man alkohol vill man ofta ha hetsig musik, discomusik, det vet du väl själv om du känner dig lite seg av alkoholen? Plötsligt knackar en söt tjej dig på axeln och frågar om du vill sätta dig ner vid hennes sällskap. Tröttheten försvinner direkt eller hur, och plötsligt ger en drink dig mer pigg. Så är det givetvis för din belöningsystem lyser grönt som en piggelin när man var liten. Men sen så kanske du har erfarenhet av att man följer med henne eller hon dig till sin hytt och man har skitkul, man kanske har sex eller annat trevligt. Plötsligt så däckar man i hennes bh utan att ens orkat knäppat upp den eller hon somnar när man slickar henne? Inte för att du slickar dåligt utan för att alkohol kan nocka ut hjärnan som vill sova. Men efter det så kanske du känner igen dig du vaknar bara tre timmar senare, sträcker dig efter om det kvar någon grogg som du eller annan inte fullfört? Hon kvicknar till yrvaken och frågar vad som hände? Ja ibland har det hänt man skrattat och faktiskt tackat alkoholen för att man träffades det har hänt, men ofta ej och nej man blir inte mer pigg. Gå inte på den myten om du hört det.