2018-11-02, 23:44
Medlem
Beerguy98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag blir också trött.
Därför dricker jag i princip inte.
Kul att ha med mig på en fest, när jag vill hem och sova...
Ja precis. Jag var på en konser en gång. Efter ett tag ville jag också hem och sova. Då hade jag ändå druckit sprit.
Citera
2018-11-02, 23:48
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beerguy98
Ja faktiskt. Sen blir jag nog trött av alkohol för att jag super hemma. Hade jag varit på krogen så kanske jag hade kunnat vara vaken längre.
Men tror du inte att det är musiken och kanske att du blir på gott humör som gör du känner dig mer pigg? Tror du att du super mer att du kan hålla dig vaken längre?
Citera
2018-11-02, 23:51
Medlem
Beerguy98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
Tycker alkohol generellt har en sövande effekt men man vaknar dock rätt fort igen så att använda det för att sova är skit, det blir värre och ger mycket mer ytligt sömn som leder till fler mardrömmar.

Men dock har man ätit bra och på gott humör så kan man hålla igång någon kväll sent in på småtimmarna men det har nog mer på att göra för energin man får ifrån annat håll, humör och kosten. Något spännande händer under kvällen, hög musik och mycket ljuseffekter gör en givetvis mer pigg. Alkohol i längden gör dig inte pigg, det kan jag stryka under på, snarare tvärtom skulle jag påstå. Har också sett uppenbarliga hjärnskador och seghet utan ha läst någon medicin alls hur det förstör hjärnan på alkoholister. Ibland tror man att man pratar med barn och de verkar allmänt tröga. Svamlar och flackande blick, även i nyktert tillstånd verkar de vara ganska frånvarande, tröga och svårt ta till sig information. De har problem att svara på enkla frågor på ett papper som att bara fylla i "hur mår jag idag" på öppenvårdsbehandlingar jag varit på, de verkar som alkoholen grävt ur deras hjärnkapacitet.

Ofta gnäller de återkommande hur trötta de är .
Alkohol gör en väldigt trött. Jag vill faktiskt sluta supa. Men det är svårt. Sen förstörs hjärnan också. Jag har snabbt fått sämre minne och svårare att tänka. Så det är inte så konstigt.

Jag kan tänka mig att man blir piggare av att gå på krogen. Sen har jag hört att man har alkoholproblem om man blir trött när man dricker.
Citera
2018-11-02, 23:53
Medlem
Beerguy98s avatar
Citat:
Men tror du inte att det är musiken och kanske att du blir på gott humör som gör du känner dig mer pigg? Tror du att du super mer att du kan hålla dig vaken längre?
Jo. Jag kom precis på att det är musiken som gör det.

Fast jag blev trött trots att jag var på en konser i somras. Men jag var ändå vaken längre än vad jag hade varit om jag söp hemma.
Så musiken gör en pigg.
Citera
2018-11-03, 00:32
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Jo. Jag kom precis på att det är musiken som gör det.

Fast jag blev trött trots att jag var på en konser i somras. Men jag var ändå vaken längre än vad jag hade varit om jag söp hemma.
Så musiken gör en pigg.
Definitivt så gör dig musik du tycker om dig pigg, dricker man alkohol vill man ofta ha hetsig musik, discomusik, det vet du väl själv om du känner dig lite seg av alkoholen? Plötsligt knackar en söt tjej dig på axeln och frågar om du vill sätta dig ner vid hennes sällskap. Tröttheten försvinner direkt eller hur, och plötsligt ger en drink dig mer pigg. Så är det givetvis för din belöningsystem lyser grönt som en piggelin när man var liten. Men sen så kanske du har erfarenhet av att man följer med henne eller hon dig till sin hytt och man har skitkul, man kanske har sex eller annat trevligt. Plötsligt så däckar man i hennes bh utan att ens orkat knäppat upp den eller hon somnar när man slickar henne? Inte för att du slickar dåligt utan för att alkohol kan nocka ut hjärnan som vill sova. Men efter det så kanske du känner igen dig du vaknar bara tre timmar senare, sträcker dig efter om det kvar någon grogg som du eller annan inte fullfört? Hon kvicknar till yrvaken och frågar vad som hände? Ja ibland har det hänt man skrattat och faktiskt tackat alkoholen för att man träffades det har hänt, men ofta ej och nej man blir inte mer pigg. Gå inte på den myten om du hört det.
Citera
2018-11-03, 00:42
Medlem
BrorGertruds avatar
Blir sällan trött när jag dricker. Kan lätt hålla igång fram till 06 eller senare om det skulle vara så. De två första ölen kan göra mig lite dåsig men efter det är det full rulle!

Edit: Blir man lite överförfriskad så är det dock lätt hänt att man går och sover en liten stund!
Senast redigerad av BrorGertrud 2018-11-03 kl. 00:45.
Citera
2018-11-03, 00:44
Medlem
Beerguy98s avatar
Citat:
Definitivt så gör dig musik du tycker om dig pigg, dricker man alkohol vill man ofta ha hetsig musik, discomusik, det vet du väl själv om du känner dig lite seg av alkoholen? Plötsligt knackar en söt tjej dig på axeln och frågar om du vill sätta dig ner vid hennes sällskap. Tröttheten försvinner direkt eller hur, och plötsligt ger en drink dig mer pigg. Så är det givetvis för din belöningsystem lyser grönt som en piggelin när man var liten. Men sen så kanske du har erfarenhet av att man följer med henne eller hon dig till sin hytt och man har skitkul, man kanske har sex eller annat trevligt. Plötsligt så däckar man i hennes bh utan att ens orkat knäppat upp den eller hon somnar när man slickar henne? Inte för att du slickar dåligt utan för att alkohol kan nocka ut hjärnan som vill sova. Men efter det så kanske du känner igen dig du vaknar bara tre timmar senare, sträcker dig efter om det kvar någon grogg som du eller annan inte fullfört? Hon kvicknar till yrvaken och frågar vad som hände? Ja ibland har det hänt man skrattat och faktiskt tackat alkoholen för att man träffades det har hänt, men ofta ej och nej man blir inte mer pigg. Gå inte på den myten om du hört det.
Precis. Det är krogen som gör en pigg. Fast min kompis är vaken en hel natt när han dricker alkohol i sin lägenhet. Även när han dricker själv. Så jag vet inte.
Citera
2018-11-03, 00:49
Medlem
Beerguy98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Blir sällan trött när jag dricker. Kan lätt hålla igång fram till 06 eller senare om det skulle vara så. De två första ölen kan göra mig lite dåsig men efter det är det full rulle!

Edit: Blir man lite överförfriskad så är det dock lätt hänt att man går och sover en liten stund!
Då är det därför jag blir trött när jag dricker. Jag brukar dricka 4 50cl 7,2or på 2 timmar ungefär. Jag väger 90 kilo och är 175cm lång. Ibland däckar man tillochmed på soffan.
Citera
2018-11-03, 00:57
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Då är det därför jag blir trött när jag dricker. Jag brukar dricka 4 50cl 7,2or på 2 timmar ungefär. Jag väger 90 kilo och är 175cm lång. Ibland däckar man tillochmed på soffan.

Dricker oftast betydligt mer än det där en vanlig utekväll. Väger ungefär lika mycket. Men alla påverkas ju olika! Alkohol är dock en sedativ substans så det är rätt logiskt att man blir slöare av det.
Citera
2018-11-03, 01:16
Medlem
Pizdecs avatar
Jag blir väldigt pigg av att dricka för det mesta. Oftast slutar en kväll med alkohol med att jag lägger mig vid 06-09 på morgonen även om jag är van vid att lägga mig vid 22-00. Men eftersom man måste upp tidigt på måndag och man kanske vaknade vid 15.00 dagen efter blir det en jobbig återställning.
Citera
2018-11-03, 01:30
Medlem
Vem vet.
Jag blir skittrött.

Sen får man tag i nåt fruntimmer och somnar mellan benen på dom
Citera
2018-11-03, 01:33
Medlem
Monkeyspanks avatar
Jag kan supa i flera dagar och bara nodda av nån timme i taget men bakfyllorna blir bara värre och värre desto äldre jag blir, så nuförtiden sätter jag gränsen vid max 3-4 dagars fylla annars blir jag inte människa på flera veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in