2018-11-02, 22:55
Medlem
TimTebows avatar
Mycket talar väl för att Gnaget "är laget" också vinner Allsvenska publikligan i år?

Citat:
Hammarby 23098
AIK 21774
Malmö FF 15052
https://www.svenskfotboll.se/serier/allsvenskan/hemmasnitt/

Får man in 50 000 i sista matchen mot Sundsvall ökar snittet till 23655. Om Bajen drar 30 000 i sin sista så landar de på 23545. Känns som att gnaget tar detta...
2018-11-02, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Mycket talar väl för att Gnaget "är laget" också vinner Allsvenska publikligan i år?

Får man in 50 000 i sista matchen mot Sundsvall ökar snittet till 23655. Om Bajen drar 30 000 i sin sista så landar de på 23545. Känns som att gnaget tar detta...

50000 blir dock svårt då vi måste ge massa till giffarna som kommer stå tomma.
2018-11-02, 23:17
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow

Med siktet inställt på guld känns publikligan irrelevant.

Känns smått ofattbart att vi har all möjlighet i världen att säkra det här på söndag..
2018-11-02, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
50000 blir dock svårt då vi måste ge massa till giffarna som kommer stå tomma.

GIF Sundsvall verkar nöjt sig med 300 biljetter (!) och de har sålt 180 av dem. Resten säljs vid arenan på matchdagen. Kapaciteten med alla avspärrningar är 51 500.

Publikligan bryr jag mig inte om. Jag vill bara se oss säkra guldet inför en utsåld arena.
2018-11-02, 23:50
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Med siktet inställt på guld känns publikligan irrelevant.

Känns smått ofattbart att vi har all möjlighet i världen att säkra det här på söndag..
Blä, det skriker 1-1 om den matchen. Guldfrossa. Värsta är om Peking vinner innan.

Förstår er som vill ha kamp in i det sista, men det för inte jag.
2018-11-03, 00:03
Medlem
Någon Gnagare som vet hur det är med insläppen under andra halvlek? Tyvärr krockar denna dag med ett viktigt kundmöte så kommer inte kunna vara där förräns tidigast 18:30
2018-11-03, 00:06
Medlem
Citat:
Någon Gnagare som vet hur det är med insläppen under andra halvlek? Tyvärr krockar denna dag med ett viktigt kundmöte så kommer inte kunna vara där förräns tidigast 18:30
Sånt funkar inte på Friends. De är väldigt hårda i Solna.
2018-11-03, 00:40
Medlem
Citat:

Då tycker jag du ska skänka plåten till någon som faktiskt kan gå och se hela matchen.
Outnyttjade årskort är ett sattyg.
2018-11-03, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Men va fan...
Vad är det med klubbar i Norrlands inland att jaga PK-poäng? Tänker på Kiruna Hockey.

Låt gå att man gör nån plojgrej nån vecka, men permanent? Suck.
Hur många klubbar från Norrlands in land har spelat i allsvenskan?
2018-11-03, 09:11
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Vänta va?
Både Halmstad och Örgryte hoppas vi väl på grejer kvalet?
Nu tar säkert afc kvalplatsen och då hoppas vi BP slår dem i kvalet och Dalkurd ryker direkt.

Det finns någon/ett fåtal i tråden som även ifjol med afc:s medverkan försökte irritera övriga genom att skriva gott om afc.

Vore givetvis otroligt fint om HBK eller ÖIS kunde gå om AFC och ta kvalplatsen. ÖIS känns dock för långt borta med tanke på att dom förutom sex pinnar även har så mycket sämre målskillnad.

Vore ju grymt skönt med att få upp tre lag med fotbollsplan dessutom. Nu är väl det troliga som du skriver att AFC tar det och då får man sannerligen hoppas BP lyckas slå dom i kvalet.

Imorgon blir det då Tobbes sista föreställning på Gamla. Tyvärr lär vi inte ha en chans i själva matchen så fokus får ligga på att hylla honom. Det känns som det inte var så länge sedan han kom där under 07:s guldjakt men åren går.

Även Emil kan ju mycket väl göra sin sista match på Gamla. Få spelare har under dessa tuffa år varit så kära klubben som Emil, man kan inte annat än önska honom lycka till och tycka det är välförtjänt att han får tjäna lite mer slantar nånstans under några år efter alla år hos oss.
2018-11-03, 09:36
Medlem
Attans att någon skulle börja skala lök samtidigt som man läser en fantastisk artikel.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/WLM5eL/erik-niva-moter-bajen-ikonen-kennedy-bakircioglu
2018-11-03, 12:04
Medlem
DikTs avatar
Måste säga att han verkar vara en extrem hal figur denna Kindberg

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/dokument-turerna-runt-kindbergs-time-out---nu-oppnar-ofk-toppen-upp-om-framtide/

Citat:
- Jag kommer jobba ihop med Ian (Burchnall, nuvarande huvudtränare) och David. Så ser det ut, säger Kindberg till Fotbollskanalen.

Du har samma delaktighet som du har haft tidigare?
- Ja. Jaja, absolut. Det kommer jag absolut ha.

Men du sa ju: ”Jag kommer inte ha någon operativ funktion, eller någon funktion i styrelsen".

- Det är ju rätt. Det är ju korrekt. Jag har inte det heller.

Fast du har ju därefter sagt att du jobbar just med det operativa?
- Ja, men jag hjälper ju mina medarbetare med just det arbetet. Det är ju alldeles självklart, därför att de efterfrågar det.

I klartext:
"Jag har ingen officiell roll i klubben men det är jag som bestämmer"

Jag förstår att han har en stark ställning efter det han har gjort för ÖFK, men va f-an det borde finnas gränser för vad som accepteras i en klubb.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in