2018-11-02, 20:39
Medlem
Allors avatar
Annonserades just nu på Blizzcon! Vad tycker ni, succé eller flopp med Diablo i mobile-format?
Citera
2018-11-02, 20:47
Avslutad
Vad i hela helv? Hahahaha vilket fiasko.

Fanns det någon där som faktiskt klappade utav mer än bara artighet?

Varför behöver Blizzard en egen konferans? Att folk sedan betalade 500 kr för ett titta är ju en scam.
Citera
2018-11-02, 21:01
Medlem
Helt galet, tror inte de kunde få en större pr flopp om de ens försökte.
Citera
2018-11-02, 21:17
Medlem
Herre gud, hoppas verkligen de announcar Diablo 2 remaster snart.
Citera
2018-11-02, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Herre gud, hoppas verkligen de announcar Diablo 2 remaster snart.

Minns en intervju med David Brevik (Diablo 1,2) där han sa att det blir nog fruktansvärt svårt tack vare skärmarna vi spelar på idag. De får nog ändra lite då.

EDIT: Här är den.

Är inte alls förvånad över deras beslut att ta spelserien till mobiler, hela marknaden rör sig ditåt. Spelet passar också väldigt bra där, Switch-versionen var givet.
Citera
2018-11-02, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Minns en intervju med David Brevik (Diablo 1,2) där han sa att det blir nog fruktansvärt svårt tack vare skärmarna vi spelar på idag. De får nog ändra lite då.

EDIT: Här är den.

Är inte alls förvånad över deras beslut att ta spelserien till mobiler, hela marknaden rör sig ditåt. Spelet passar också väldigt bra där, Switch-versionen var givet.
Jo, från ett pengaperspektiv gör de nog helt rätt. Det finns enormt mycket pengar inom mobilspel.
Citera
2018-11-02, 21:39
Medlem
roflcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allor
Annonserades just nu på Blizzcon! Vad tycker ni, succé eller flopp med Diablo i mobile-format?

Det kommer nog bli en flopp för ingen vill väl ge ett mobilspel en chans.

Själv tycker jag det såg intressant ut, för att vara mobilspel.

Kommer förmodligen inte köpa det dock, haha.
Citera
2018-11-02, 22:57
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Minns en intervju med David Brevik (Diablo 1,2) där han sa att det blir nog fruktansvärt svårt tack vare skärmarna vi spelar på idag. https://www.ign.com/articles/2018/02/21/diablo-creator-says-bringing-diablo-2-to-modern-pcs-would-be-extremely-difficult-a-ign-unfiltered
Det tror jag verkligen inte. Snarare väldigt simpelt. Ladda ner Settlers II 10th anniversary så ser du att utrymmet för muspekaren att röra sig i spelet är kvadratiskt. Min datorskärm är inte kvadratisk, utan rektangulär och bredare på sidorna (det är väl din också?). När man spelar det spelet så är den överflödiga ytan på skärmen svart, och otillgänglig för muspekaren. Och om de klarar av det så är jag övertygad om att Blizzard också gör det.
Citera
2018-11-02, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
Det tror jag verkligen inte. Snarare väldigt simpelt. Ladda ner Settlers II 10th anniversary så ser du att utrymmet för muspekaren att röra sig i spelet är kvadratiskt. Min datorskärm är inte kvadratisk, utan rektangulär och bredare på sidorna (det är väl din också?). När man spelar det spelet så är den överflödiga ytan på skärmen svart, och otillgänglig för muspekaren. Och om de klarar av det så är jag övertygad om att Blizzard också gör det.

Vi får väl hoppas att Blizzard håller med!

Värt att tänka på också är att det inte är Blizzard själva som utvecklat detta, utan NetEase (med Blizzards input). Ett "riktigt" Diablo är också i utveckling.
Senast redigerad av tjosanitjompen 2018-11-02 kl. 23:19.
Citera
2018-11-03, 00:34
Medlem
Terranulliuss avatar
Vilken katastrof, diablo behöver en riktig uppföljare eller en remaster av D2.
Stor smäll på kinden för alla som såg fram i mot något nytt för Diablo.

https://www.youtube.com/watch?v=RtSmAwpVHsA&
81k dislikes på youtube ännu så länge säger en del vad folk tycker

Släppa mobilspel säger mycket vad dom siktar på....micro transactions.

Nä fyfan!
Citera
2018-11-03, 13:08
Medlem
N3ss3s avatar
Det är d3 mobile.. och det kommer antagligen tjäna dem en del pengar, men det är helt fel väg att gå för den här typen av franchise.

Jag misstänker att Path of Exile kommer få en del tillskott av spelare i december... men vad vet jag.
Citera
2018-11-03, 19:01
Moderator
^Eazs avatar
Humor på hög nivå när ett fan frågar om det är ett aprilskämt under Q&A: https://www.youtube.com/watch?v=peu-3fxOy-g
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in