2018-11-02, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Av S fick jag inte sms.
Men jag fick brev av.... avhoppare från SD. Alternativ Sverige?

Q och USA's mellanårsval.
327 miljoner medborgare?
Varav hur många som kan rösta?
Och hur många, eller få kommer att rösta?
Varav hur många eller få är Q följare?

Jag gjorde det förut i ett inlägg, tror det var 240 miljoner röstberättigade och ungefär 60% som röstar on average.

Kan Q samla 5 miljoner av dom 40% så är det 3%, samlar dom 10 miljoner är det 6% osv. Kan nog göra skillnad i swing states där det är jämnt lopp om Trump också väger in.
Citera
2018-11-02, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Kan du presentera några siffror på hur många som blivit republikaner tack vare Q? Eller är det mest en förhoppning att det är så?

Vad tror du själv?

Vi får väl vänta 5 dagar och se.
Citera
2018-11-02, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Vad tror du själv?

Vi får väl vänta 5 dagar och se.

Jag tror det är helt omöjligt att visa vilken eventuell påverkan Q har haft på något. Dock tror jag det kommer gå bra för republikanerna och att Q-fanatikerna kommer tillskriva detta Q utan att kunna visa hur Q eventuellt påverkat.
Citera
2018-11-02, 13:07
Medlem
Fittahoras avatar
I USA har man mellanårsval vart fjärde år, två år efter presidentvalet.

Samtliga 435 röstberättigade platser i representanthuset väljs i mellanårsvalet, eftersom platserna väljs på två år. Majoritet (218 platser) räcker för att rösta fram lagförslag till senaten.

Republikanerna har idag 235 platser och Demokraterna 193.

33 av senatens 100 platser skall väljas om i mellanårsvalet i år. Det finns olika regler för hur många röster som krävs för beslut i senaten. I vissa fall gäller majoritet (51 röster), 3/5 (60 röster) eller 2/3 (67 röster). Vicepresidenten (Mike Pence, R) har utslagsrösten.

Republikanerna har idag 51 platser, Demokraterna 47 och övriga 2.
Av dom 33 platser som skall väljas om erhålls idag 8 av republikaner och 24 av demokrater.

Av demokraternas 24 platser dom skall försöka försvara är 10 från stater som Donald Trump vann i presidentvalet 2016. Republikanerna försvarar en plats från en delstat som Hillary Clinton vann i presidentvalet 2016.

För att uppnå 3/5 majoritet behöver Republikanerna vinna 9 extra platser. För 2/3 krävs 16.

TLDR: Det ser mörkt ut för Demokraterna.
Citera
2018-11-02, 13:48
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Skillnaden märkte även det brittiska parlamentet efter att deras soldater sköt obeväpnade män och pojkar den 30 januari 1972.

Skulle det ske en amerikansk motsvarighet så kommer Trump att bli ihågkommen som den president som mördade oskyldiga flyktingar och inget annat
Dvs OM Amerika kommer till sans igen. Än så länge verkar det ju faktiskt som att han hade rätt när han sa att skulle kunna kunna skjuta någon mitt på Fifth Avenue och inte förlora några röster.

https://youtu.be/iTACH1eVIaA (48 sekunder)
Citera
2018-11-02, 15:49
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Dvs OM Amerika kommer till sans igen. Än så länge verkar det ju faktiskt som att han hade rätt när han sa att skulle kunna kunna skjuta någon mitt på Fifth Avenue och inte förlora några röster.

https://youtu.be/iTACH1eVIaA (48 sekunder)

Det visar sig, nu sker det ju en utredning rörande att en advokat vid namnet Wohl skulle ha försökt eller rent av lyckats muta folk att begå falskt vittnesmål så vi får se vad som sker.

Men det är fortfarande inget som Q verkar våga röra vid.
Citera
2018-11-02, 16:34
Medlem
Citat:
Anklagelserna mot Mueller och hur någon eller några vill betala folk för att anklaga Mueller för saker verkade dock ha kommit fram till Mueller det ena vart en nyhet, speciellt då det nu har startats en utredning mot de som påstås ha velat betala folk för att anklaga Mueller.

Så vi får se helt enkelt

Ja och Ford fick 1 million usd från go fund me för att vittna mot Trump och efter vittnesmålet ämnar hon inte driva något mål mot Kavanaugh, det var lite den likheten jag försökte påtala.
Citera
2018-11-02, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Av S fick jag inte sms.
Men jag fick brev av.... avhoppare från SD. Alternativ Sverige?

Q och USA's mellanårsval.
327 miljoner medborgare?
Varav hur många som kan rösta?
Och hur många, eller få kommer att rösta?
Varav hur många eller få är Q följare?

Det är ju något positivt, det betyder att du inte bor i en no-go zon
Citera
2018-11-02, 16:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ja och Ford fick 1 million usd från go fund me för att vittna mot Trump och efter vittnesmålet ämnar hon inte driva något mål mot Kavanaugh, det var lite den likheten jag försökte påtala.

Skillnad på Go fund me insamling och en ensam advokat som mejlar runt till folk och erbjuder dem pengar för att medvetet vittna falskt
Citera
2018-11-02, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Det beror mest på att idioterna i världens mäktigaste land även påverkar vårt lilla land, t ex nu när INF-avtalet sägs upp. Det beror också på att jag har varit ganska mycket i USA och trots allt ändå känner mig relativt hemma där, och ofta har *försvarat* landet i diskussioner med mindre förstående svenskar. Har t ex bekanta som på riktigt inte alls kände sig rättvist behandlade av Obamacare, med stigande kostnader för sjukförsäkringar OCH självrisk samtidigt som andra fick allting gratis. Som det ju måste bli till en viss grad i ett välfärdssystem, men lika fullt är det ju lätt att förstå att mina hårt arbetande bekanta kan bli frustrerade. Sen är det till iaf viss del just GOP som är orsaken till att Obamacare inte blev bättre.

Q däremot är ju enbart ren idioti. Det visar USA när det är som allra värst. Det är ett USA som jag t o m skäms för själv.

Dock skäms jag nog ännu mer för att det finns svenskar som faller för skiten och argumenterar vildsint för det under obscena medlemsnamn på FB. Bättre än så kan vi.

I fetstil, Ryssland har ju konsekvent brutit mot INF avtalet och Kina är inte ens med, dom placerar ut markbaserade robotar överallt. Ryssland har ju placerat Iskander i Kaliningrad och man tror på goda grunder att den har längre räckvidd än vad som uppges.
Det vore ju idiotiskt av USA att fortsätta, som enda part, följa ett avtal som den enda andra parten som är med inte själv följer.
Citera
2018-11-02, 16:40
Medlem
Citat:
Skillnad på Go fund me insamling och en ensam advokat som mejlar runt till folk och erbjuder dem pengar för att medvetet vittna falskt

Vi vet dock inte hur dom fick tag i Ford och vi vet inte om hennes vittnesmål var sant
Citera
2018-11-02, 17:14
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
I fetstil, Ryssland har ju konsekvent brutit mot INF avtalet och Kina är inte ens med, dom placerar ut markbaserade robotar överallt. Ryssland har ju placerat Iskander i Kaliningrad och man tror på goda grunder att den har längre räckvidd än vad som uppges.
Det vore ju idiotiskt av USA att fortsätta, som enda part, följa ett avtal som den enda andra parten som är med inte själv följer.
Nej, Ryssland har inte konsekvent brutit mot avtalet. Men det finns påstådda brott. Och Kina har aldrig varit med. Så vad göra?

USA har precis ingenting att tjäna på att INF försvinner. Notera att det handlar om kort och medeldistans. VAR skulle USA ens placera ut dessa? I Baltikum? Hade kanske varit en bra idé att snacka lite först med de allierade i så fall. Något som aldrig gjordes när T kom på att det var dags att improvisera lite. Igen. För att läsa på är ju liksom inte hans grej.

Vad borde han ha gjort? FÖRHANDLAT. Med bästa polaren Putin. OCH inkluderat Kina i en ny omgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in