2018-11-02, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Enkelt förklarat, man springer inte in i någons tekniska zon som ett par hormonstinna pojkar och leker allan ballan. Det är det som är illa. Vem fan bryr sig Larssons firande egentligen, visar bara att AC gjorde ett utmärkt jobb då Larsson uppbarligen behövde uppsöka hans uppmärksamhet så fort man utjämnat med matchens sista spark istället för att fira med resten av laget. AC ägde sönder Larsson när det kom till det psykologiska.

Visa gärna vart de springer in och firar i den tekniska zonen. AIK firar ute på planen och iff iff staben lackar och kommer ut.
2018-11-02, 11:35
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaRomeo159
Harmlösa saker som att göra ett korstecken, peka upp mot himlen eller vad det nu finns för andra tecken man kan göra har jag inga problem med. Men att börja be under pågående fotbollsmatch, där går iallafall min gräns.

Varför är de sakerna så mycket mer harmlösa?
2018-11-02, 12:06
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är inte Al-Hakim typ militär på deltid, och han är väl en av de profilerade?

Dessutom är det ju inte samma team linjemän och huvuddomare. Bortsett Jonas Ericsson som är ekonomiskt oberoende sedan han slutade jobba och sålde sitt IEC Sports.

ALLA domarna är inte heltidsproffs men en del är det, exakta vilka vet jag inte. Al-Hakim var det väl innan iaf.

Linjemännen är väl ingen som är det på heltid?

Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Aik gör vafaan ni vill men pitcha inte på Guldfågeln i sista omgången.

När var det senast ett lag vann guld men inte stormade plan?

AIK må vara pest och kolera men att det är rättmätiga vinnare 2018 går inte att snacka bort, bara att gratulera till guldet.
2018-11-02, 12:23
Medlem
SvenErlandssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Varför är de sakerna så mycket mer harmlösa?

För att det är så mycket mindre politiskt laddat. Varför ska man manifestera sympatier för bögar, flator och diverse annat avskräde i samband med sport?

Ps: Jag är mot att all form utav saker som kan kopplas till alla religioner visas/genomförs i samband med sport.
2018-11-02, 12:37
Avslutad
Citat:
Bra sammanfattat angående aiks strategi.

Man satte sig i en sits inför säsongen där allt annat än guld hade varit fiasko, hur sjukt det än nu må låta.

Givetvis kan man inte bara plocka ett guld på beställning, men med tanke på hur tidigare säsonger slutat, samt hur mycket man faktiskt satsade inför säsongen, så fanns det inget annat alternativt än guld för att säsongen ens skulle anses godkänd. Titta bara på namnen som kommit in liksom!

Sen tycker jag överlag att det är jävligt häftigt när man lyckas hitta guldkorn från ingenstans, likt Janson och Rashidi. Tycker Barny faller in i den kategorin också, även fast han är lite gammal.

Snubben var liksom petad från ett mittenlag i superettan och spelade mest som forward där. Ändå går han in och ersätter två av seriens bästa innermittfältare med bravur. Bra känsla på den värvningen av Jesper Jansson!

Ja, absolut. Barny blir intressant att se nästa år. Det tar ett tag att komma in i det och jag tror det finns massvis med guldkorn att plocka in från superettan.

Sedan är det lite tur i oturen, den här skadan som Junior råkar ut för gör att ni behåller honom iaf över våren. Blir intressant att se vem ni lyckas plocka in till nästa år, en lekkamrat till Đurđić (hade gått efter en "speedkula" ifall jag varit Jansson), sedan en ersättare till Hamad och Paulsen och ni ser åter igen intressanta ut.

Citat:
Ursprungligen postat av varm.korv
Ja, ni kom till Friends för att psyka, provocera och maska direkt från avspark.
Ni var ute efter den här stämningen (äga sönder psykiskt som du skriver) och när ni med domarens hjälp lyckades så sitter ni efteråt och gråter och kommer antagligen att fortsätta älta incidenten långt in i nästa säsong.
Tror ni ska passa er för det innan det blir allmän sport av att provocera er och alla fultrix ni kör med kommer nagelfaras i detalj.

Som aikare kan jag både låta bli att försvara det som hände (det gick till överdrift) samtidigt som jag kan tycka att det var helt rätt åt er.
Hade ni spelat fotboll på riktigt hade ni vunnit matchen relativt enkelt, det ska också erkännas.

Försöker på allvar behålla den respekt jag haft för mff men det börjar bli för mycket grinande nu.

Ja, vadå? Tråkspel är något som är kännetecknande med AIK, fråga vem som helst i denna tråd och de kommer säga att av topplagen så spelar AIK tråkigast. Inte för att det är något dåligt, personligen älskar jag defensiva lag och njuter av att se ett sådant lag. Det är därför ni även vinner välförtjänt denna säsong.

Det du verkar vara upprörd över dock är att ni blev utmanövrerade av er egna spelidé. Det som kännetecknar bra lag är att man kan anpassa sig till motståndet och få dem ur balans. Med andra ord så fungerade MFF:s plan fungerade till punkt och pricka tills ni fick hjälp av en för dagen dålig Pandzic. Så om jag får vara lite elak, hur känns det att vara utspelade i båda matcherna denna säsong? Vi demolerade er spelmässigt både hemma (där vi var en man mindre + Pehrsson på bänken) och borta.

Och till sist betyder detta att ni äntligen att ni slutar älta något Mackan gjorde 2014? Fick ni ert "upprättelse" nu? Där om något har vi bölande på hög nivå.
2018-11-02, 13:14
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ja, absolut. Barny blir intressant att se nästa år. Det tar ett tag att komma in i det och jag tror det finns massvis med guldkorn att plocka in från superettan.

Sedan är det lite tur i oturen, den här skadan som Junior råkar ut för gör att ni behåller honom iaf över våren. Blir intressant att se vem ni lyckas plocka in till nästa år, en lekkamrat till Đurđić (hade gått efter en "speedkula" ifall jag varit Jansson), sedan en ersättare till Hamad och Paulsen och ni ser åter igen intressanta ut.

Ja, vadå? Tråkspel är något som är kännetecknande med AIK, fråga vem som helst i denna tråd och de kommer säga att av topplagen så spelar AIK tråkigast. Inte för att det är något dåligt, personligen älskar jag defensiva lag och njuter av att se ett sådant lag. Det är därför ni även vinner välförtjänt denna säsong.

Det du verkar vara upprörd över dock är att ni blev utmanövrerade av er egna spelidé. Det som kännetecknar bra lag är att man kan anpassa sig till motståndet och få dem ur balans. Med andra ord så fungerade MFF:s plan fungerade till punkt och pricka tills ni fick hjälp av en för dagen dålig Pandzic. Så om jag får vara lite elak, hur känns det att vara utspelade i båda matcherna denna säsong? Vi demolerade er spelmässigt både hemma (där vi var en man mindre + Pehrsson på bänken) och borta.

Och till sist betyder detta att ni äntligen att ni slutar älta något Mackan gjorde 2014? Fick ni ert "upprättelse" nu? Där om något har vi bölande på hög nivå.

Dibba öppnar för flytt tillbaka, och Jansson säger själv att man håller den dörren öppen. Synd att det låste sig för Sander som var tänkt som Dibbas ersättare.

Jille verkar less så det vore kanske bra att göra sig av med honom, även fast han varit bra. Paulsen bör vi få en bra slant för, och nog fan ska det kunna gå att hitta en ännu bättre mittback än han.

Jättekul med okända guldkorn som sagt. Rebin Asaad hade potential att bli en sådan typ av värvning. Det är väl också den typen av värvningar som har varit ÖFKs strategi.
2018-11-02, 13:43
Medlem
Citat:

Jag diskuterar hellre det fotbollsmässiga och du har rätt i flera iaktagelser om spelet.
Har inga problem att erkänna att ni haft bra grundspel fast ni kastade ju bort guldet under våren och det gjorde inte vi. Nöjd?
Ja tittar man utöver resultaten så visst, ni var bättre i båda matcherna. Nöjd?

Det jag vänder mig emot är att ni ville få stämningen exakt som den blev just den här kvällen och när den väl nått dit så är det ni som grinar mest.
Sluta grina och spela som ni gjorde mot Örebro matchen efter så att man kan behålla respekten för er.

Ang. Mackan så har han alltid varit en provokatör men det är han inte ensam om i allsvenskan uppenbarligen.
Har inga problem med honom, tycker ni att han ska spela så fortsätt med det även om ni uppenbarligen har skickligare spelare.
2018-11-02, 14:09
Medlem
simonvps avatar
Ja hur blir det med Rosenberg nästa år? Kommer han spela? Annonserade han inte att han skulle sluta redan ifjol?
2018-11-02, 16:27
Medlem
Om Norrköping förlorar mot Örebro så går guldet till AIK med 18 vinster, 9 oavgjorda och 1 förlust.
2018-11-02, 16:36
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ja hur blir det med Rosenberg nästa år? Kommer han spela? Annonserade han inte att han skulle sluta redan ifjol?

Jag tror det beror till stor del på hur det går i EL. Skulle vi gå vidare så tror jag att han fortsätter nästa år.
Molins är förhoppningsvis i gammal god form när försäsongen är över.
2018-11-02, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varm.korv
Har inga problem att erkänna att ni haft bra grundspel fast ni kastade ju bort guldet under våren och det gjorde inte vi. Nöjd?

mata inte mffarnas mytbyggande om detta, de har fan knappt tagit in en ynka poäng på aik (och kanske även norrköping) sedan MP fick sparken, lmao. läser man mffares åsikter både här och på andra ställen så hade man ju kunnat få för sig att de typ lett en serietabell på omg 11-30 med sisådär 10 poäng.
2018-11-02, 16:42
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Om Norrköping förlorar mot Örebro så går guldet till AIK med 18 vinster, 9 oavgjorda och 1 förlust.

Om Peking vinner sina två sista och råttorna förlorar mot Sundsvall och spelar oavgjort mot KFF så vinner Peking guldet, 19 vinster, 8 oavgjorda och 3 förlorade.

Fast det är lite för mycket OM.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in