Citat:
Enkelt förklarat, man springer inte in i någons tekniska zon som ett par hormonstinna pojkar och leker allan ballan. Det är det som är illa. Vem fan bryr sig Larssons firande egentligen, visar bara att AC gjorde ett utmärkt jobb då Larsson uppbarligen behövde uppsöka hans uppmärksamhet så fort man utjämnat med matchens sista spark istället för att fira med resten av laget. AC ägde sönder Larsson när det kom till det psykologiska.
Säg så här, för att lägga det lite i perspektiv, vad hade hänt ifall Rosenberg hade gjort på samma sätt? Hur hade ni AIKare reagerat?
Sedan minns du fel, förra säsongen då vi avgjorde sent så var det inget provocerande med firandet. Jag länkar dig firandet så förklara gärna vad våra spelare gör som är så provocerande.
https://youtu.be/4C4zeatBWiA?t=153
Ska man be om ursäkt för att man avgör sent när man spelar mot er? Bygg inte upp någon mytbildning där "onda" MFF firar på ett "elakt" sätt på Friends. Sen att man hetsar mot supportrarna är inte alls på samma nivå som att bete sig på detta sätt mot sina kollegor. Hetsa motståndarsupportrar är en del av spelet, folk dampade inte när Markkanen hysschade mot oss (ingen minns det ens) men 4 år senare så drar ni fortfarande upp hur elak Mackan var när han hysschade och båda situationerna inträffade under samma säsong. Då var Markkanen as-skön i era led medan Mackan var ett rövhål.
Citat:
Gjorde AIK ett fiasko i fjol? Då slutade man på 57 poäng. Nu har man 63p.
Nisse tvingades lägga av och Nyholm ben sparkades av tätt inpå premiären. Lägg till Sundgrens sjukdom innan säsongen samt Lundströms och Ekstrands skador.
Vi ersätter med bland annat Robin från Oddevold och Rashidi från Dalkurd frysbox.
Absolut surt om guldet går förlorat, men jag skulle säga att det är en bättre säsong än i fjol och inget fiasko.
Det pratas om att AIK går ca 35 Mkr back (Om man inte tar guld), fast jag skulla säga att det snarare beror på att man inte sålde Kristoffer Olsson för 45 Mkr till Rostov i somras än satsningen inför säsongen. Förhoppningsvis kommer nästan de pengarna in i vinter.
Nisse tvingades lägga av och Nyholm ben sparkades av tätt inpå premiären. Lägg till Sundgrens sjukdom innan säsongen samt Lundströms och Ekstrands skador.
Vi ersätter med bland annat Robin från Oddevold och Rashidi från Dalkurd frysbox.
Absolut surt om guldet går förlorat, men jag skulle säga att det är en bättre säsong än i fjol och inget fiasko.
Det pratas om att AIK går ca 35 Mkr back (Om man inte tar guld), fast jag skulla säga att det snarare beror på att man inte sålde Kristoffer Olsson för 45 Mkr till Rostov i somras än satsningen inför säsongen. Förhoppningsvis kommer nästan de pengarna in i vinter.
Fast när ni tar in Elyounoussi, Adu, Milosevic, Ekstrand (onödig värvning) samt Silva (osäker när han kom) inför säsongen och under säsongen spetsar man ytterligare med Larsson samt Dimitriadis (nåja). Så att säga att ni inte värvat till en guldtrupp som andra lag kan endast drömma om i allsvenskan. Visst Jansson visade sig bli en lyckad värvning, Rashidi medelmåttig ifall man ska vara ärlig.
Att man dessutom precis som du skriver valde man att gå back ca. 30 Mkr när man kunde ha sålt Olsson visar även på att det skulle ha varit ett enormt fiasko ifall man hade tappat guldet då man verkligen gick för det.
Jag kan ju säga så här Norling hade fått springa med svansen mellan benen så jagad han hade varit efter fiaskot ifall man tappat guldet.