2018-11-01, 21:27
Medlem
Joelfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Djurgården fyra hahaha? Motivera gärna vad det är som får dig att tro det.

Isaksson slutar och då tar de säkert in en bättre målvakt han borde lagt av för något år sen, Olsson försvinner troligtvis och minns början på denna säsong då de övertygade i cupen får de till de spelet tror jag de kan sluta högt, de släppte ju inte in ett ända mål från gruppspelet to framåt sen tror jag mycket på Badji och Augustinsson nästa år, men fotboll är oförutsägbart så de kan lika gärna komma 10:a eller något sådant men min gissning är mellan 3 till 8
2018-11-01, 21:27
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Får en känsla att nästa år slutar såhär..

Allsvenskan 2019
1. Malmö FF
2. BK Häcken
3. AIK
4. Djurgården
5. IFK Norrköping
6. GIF Sundsvall
7. Kalmar FF
8. IF Elfsborg
9. Örebro SK
10. Hammarby IF
11. Helsingborgs IF
12. IK Sirius
13. Östersunds FK
14. IFK Göteborg
15. AFC Eskilstuna
16. Falkenberg
Östersund på plats 13? Djurgården på plats 4? Hammarby på plats 10? Kalmar på plats 7? Du får gärna motivera dina usla listor.

Att Djurgården slutar topp 5 nästa år känns inte troligt. Isaksson går i pension och Mrabti som bosman. Vet inte hur mycket stålar som finns i klubbkassan men man får nog tömma den för att hitta likvärdiga ersättare där. Och sen ska man upp några placeringar från i år vilket skulle kräva ytterligare en vass värvning. Nä, känns knappast troligt.
2018-11-01, 21:29
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Du tycker på riktigt alltså att Bajen hållit en nivå värdig ett lag för undre halvan i år?

Nej nej, och det var inte heller mitt tips (skulle väl sätta 5-7 någonstans). Men bajen efter sommaren har hållt ett poängsnitt som sätter en på en mittenplacering. Generellt krävs inte mycket försämring för att gå från en övre mittenplacering (6-8) till en lägre (9-10). Så om man tror att Bajens höst är deras "riktiga" förmåga och att de får en formsvacka under nästa säsong så är det inte omöjligt att man sätter de på en 10:e-plats
2018-11-01, 21:30
Medlem
feldgraus avatar
Grattis AIK. En riktig guldinsats i dag. Bara att skriva under på allt som simonvp skrivit ovan.

/feldgrau
2018-11-01, 21:33
Medlem
SvenErlandssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Varför vajar en regnbågsflagga på Jämtkraft Arena och varför har lagkaptenen en regnbågsarmbindel?

För att dom är äckliga och jävligt förvirrade?
2018-11-01, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Intressant, kan man få se listan för hela allsvenskan? Skulle vilja se vad Blåvitts procent ligger på.

Vi har bra ungdomslag, sedan måste dom ju klara av att ta steget upp till seniornivå. Var kul att Nygren fick en halvtimme mot Skansen.

Sedan är det såklart åt pipan att sådant här sker...

Citat:
Hisingsbackas stora talang är klar för BK Häcken ”Häcken är en fantastisk klubb”

U19 serien vann väl Bajen i år om jag inte missminner mig.

Edit:
https://www.ungdomsfotboll.se/stor-dramatik-slutade-i-forlust-for-bade-bk-hacken-och-ifk-goteborg/

Citat:
Stor dramatik slutade i förlust för både BK Häcken och IFK Göteborg

Publicerad 5 dagar sedan den Okt 27, 2018

U19 Allsvenskans avslutning kunde inte varit mer spännande, där de tre lagen IFK Göteborg, BK Häcken och Hammarby IF gjorde upp om guldet.

Hammarby spelade sin match tidigare på lördagen, vilket man också vann med 11-0. På Bravida Arena spelade de andra två lagen i guldstriden, BK Häcken och IFK Göteborg. Då IFK Göteborg ledde serien inför omgången med ett poäng skulle en seger över Häcken räcka för att ta guldet. Häcken å andra sidan behövde vinna över IFK Göteborg med två mål för att gå förbi Hammarby.

Läs också: BK Häcken tog viktig seger i guldjakten – Rasmus Wendt tvåmålsskytt

Bravida Arena var välfyllt för dagen, där många åskådare hade letat sig ner för att se en het drabbning i det så annars kalla vädret. Som tur var föll ingen snö, men väl på läktaren kunde man se att filtarna var framplockade lite var stans.

Som tur var skulle spelet på innerplan vara hetare. Mycket stod på spel, vilket man också såg hos båda lagen. Närkamperna avlöste varandra, där det också smällde rejält. Även spelet skulle visa sig värma i det kalla vädret, där båda lagen visade på fin spelskicklighet.

Båda lagen hade två riktigt rutinerade innermittfält, med flera spelare som har rutin från seniorfotboll. I hemmalaget fanns duktiga Kevin Ackermann som hade ett finger med i det mesta av Häckens spel. Längre fram i banan fanns Ali Youssef för Häcken som ofta stod fick agera bollmottagare för Ackermann. För bortalaget fanns dels Alhassan Yusuf som skulle bjuda på många fina individuella prestationer men också Adil Titi som styrde och ställde.

En annan välbekant spelare skulle öppna matchen, nämligen IFK Göteborgs Benjamin Nygren som satte 1-0 på straff i den nionde minuten. Stor glädje i Göteborgslägret som hade fått en drömstart och dessutom var svenska mästare för stunden.

Tio minuter senare kvitterar Kevin Ackermann, efter ett inspel från kanten. Efter målet är man givetvis snabba tillbaka för att lägga upp bollen för avspark.

Ackermann skulle också ligga bakom det anfall som ger BK Häcken 2-1 i matchen, efter att Rasmus Wendt gjort en fantastisk löpning och fått ett fantastiskt instick.

Läs också: Kevin Ackermann med på listan över världens bästa 17-åringar

Ytterligare en prestation värd att nämna är Häckens lagkapten Aiham Ousou, som var en riktig bjässe i försvaret. Utan honom hade IFK Göteborg kunnat göra både ett och två mål.

[...]
2018-11-01, 21:39
Medlem
Joelfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Östersund på plats 13? Djurgården på plats 4? Hammarby på plats 10? Kalmar på plats 7? Du får gärna motivera dina usla listor.

Att Djurgården slutar topp 5 nästa år känns inte troligt. Isaksson går i pension och Mrabti som bosman. Vet inte hur mycket stålar som finns i klubbkassan men man får nog tömma den för att hitta likvärdiga ersättare där. Och sen ska man upp några placeringar från i år vilket skulle kräva ytterligare en vass värvning. Nä, känns knappast troligt.

Östersund var så dåliga idag så var nog mer att jag blev arg på deras insats kanske inte att de kommer så långt ner men nästan så dåligt tror jag de kommer bli, tror tappet av potter, sotiris, sema och ghoddos kommer märkas tydligare nästa år och att man kommer åtminstone på undre halvan, Hammarbys topp placering i år tror jag var en engångsförteelse och att de tar något år igen innan de är med där uppe, Kalmar har satsat mycket på unga spelare likt Peking 2014 och har säkert några spelare som lär blomma ut till nästa säsong, Peking hade Andreas Johansson och Kalmar har en Rasmus Elm som även som Johansson var central mittfältare/defensiv och Elm har fått spela lite mittback och tror om han flyttar ner permanent att det kan bli succé men det var bara en lite chansning på hur jag tror de bli.
2018-11-01, 21:41
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Isaksson slutar och då tar de säkert in en bättre målvakt han borde lagt av för något år sen, Olsson försvinner troligtvis och minns början på denna säsong då de övertygade i cupen får de till de spelet tror jag de kan sluta högt, de släppte ju inte in ett ända mål från gruppspelet to framåt sen tror jag mycket på Badji och Augustinsson nästa år, men fotboll är oförutsägbart så de kan lika gärna komma 10:a eller något sådant men min gissning är mellan 3 till 8
Nädu, den motiveringen flög inte långt. Peking bör göra bra i från sig dock och vår placering är förståelig.
2018-11-01, 21:43
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Nej nej, och det var inte heller mitt tips (skulle väl sätta 5-7 någonstans). Men bajen efter sommaren har hållt ett poängsnitt som sätter en på en mittenplacering. Generellt krävs inte mycket försämring för att gå från en övre mittenplacering (6-8) till en lägre (9-10). Så om man tror att Bajens höst är deras "riktiga" förmåga och att de får en formsvacka under nästa säsong så är det inte omöjligt att man sätter de på en 10:e-plats

Jo visst, men blir ju missvisande om man bara baserar analysen på en viss del av säsongen.

Man får också kolla hur matcherna faktiskt har sett ut. Bortamatcherna mot aik och mff i år är jämna tillställningar. Vi blir egentligen bara demolerade en gång i år, borta mot Peking, och den matchen är ändå ganska jämn chansmässigt.

Vi får se hur nästa år blir, men vilka av lagen nedanför har potential att växla upp och utmana, på riktigt? Nej, jag tror på topp 5 nästa år också, med rätt stor säkerhet. Vi måste sumpa det rätt grovt isåfall, nu när vi har byggt upp en såpass stabil grund.
2018-11-01, 21:44
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Du tycker på riktigt alltså att Bajen hållit en nivå värdig ett lag för undre halvan i år?
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Grattis AIK. En riktig guldinsats i dag. Bara att skriva under på allt som simonvp skrivit ovan.

/feldgrau
Tack som fan för det vänner, även om inget är klart ännu så lutar det åt att vi gnagare får en söndag att minnas länge - för vi vinner ju inte guld särskilt ofta!
2018-11-01, 21:46
Medlem
Joelfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Nädu, den motiveringen flög inte långt. Peking bör göra bra i från sig dock och vår placering är förståelig.

Nej ingen bra motivering kan jag själv erkänna ser ingen stor anledning till att de egentligen slutar så högt de är mer en känsla som jag hade med att Sundsvall skulle sluta ungefär där de slutar, jag hoppas du har rätt dock tappar vi Andreas Johansson nästa år och de är ett oerhört tungt tapp, går inte att ersätta för vår del, Moberg Karlsson lämnar säkert med fler, vi kommer ha en stark trupp men är nöjd om vi slåss om europa platser nästa år, förmodligen har vi dock en sämre trupp än i år
2018-11-01, 21:59
Medlem
Citat:
Hur jävla mycket jag än avskyr aik så var dagens seger inget annat än bland det mest imponerande jag skådat i år. Lyckas alltså slå ÖFK BORTA med en man mindre I 90 MINUTER. Detta utan att knappt släppa till några chanser fram tills ÖFKs reducering.

Som sagt, avskyr aik av precis hela mitt hjärta. Klubben är förpestad, och spelarna är smuts. Men jävlar vilket skickligt smuts man ändå är.

Grattis, guldet är välförtjänt!
Per Karlsson är inte smuts, att han dessutom är den enda som spelar i shorts och kortärmat (utan underställ) i nollgradigt Norrland ger extra kred.

Tänkt skriva ngt om Sebs målfirande. För det första är det inte ok, men är inte reaktionerna lite väl överdrivna. Vi vill väl ha kärlek och hat?

Om man jämför med Malmös firande vid avgörande mot Norra stå i fjol, vid avgörandet på sista sparken

Eller när Rosenberg ofta hyssjar mot motståndarklacken efter mål, så är det en skillnad här.

Larson firar mot motståndarspelarna och inte mot bortafansen (som hade varit närmre). Framför allt ville han tydligen markera mot Christiansen. Gör det det värre eller bättre moraliskt?

Själv stör jag mig mest på att han kysser klubbmärket. Det gjorde även Affane (hans utveckling är också ngt som dog under Poya). De har inte ens gjort en säsong. Seb får vara AIK-ikon 2020.

Sedan är det lite förvånade att det blir så stökigt. Vad gör han, glider på gräset och skriker. Det är inte direkt så att han är på dem.

Inget bra beteende alls, men visst har vi sett värre?

Var det inte en Dalkurdspelare som skallade en motståndare på en parkering efter match, Malmö sms:ar och mordhotar domare, en Siriusmålvakt åker dit för kokain i blodet efter match, Örebroaren sparkar av Nyholms ben....

Seb firade ett enormt snyggt avgörande mål i 96 minuten, i ett möte mellan två av årets toplag på ett förvisso olämpligt sätt.

Det var inte direkt ett stort firande efter att ha slagit ut ett Dalkurd ur allsvenskan, eller AFC i fjol (Eeehrmpf, vem var det som firade deras nederlag då? 😉
Han sparkade inte nedåt på det sättet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in