Citat:
Ursprungligen postat av
simonvp
Hur jävla mycket jag än avskyr aik så var dagens seger inget annat än bland det mest imponerande jag skådat i år. Lyckas alltså slå ÖFK BORTA med en man mindre I 90 MINUTER. Detta utan att knappt släppa till några chanser fram tills ÖFKs reducering.
Som sagt, avskyr aik av precis hela mitt hjärta. Klubben är förpestad, och spelarna är smuts. Men jävlar vilket skickligt smuts man ändå är.
Grattis, guldet är välförtjänt!
Per Karlsson är inte smuts, att han dessutom är den enda som spelar i shorts och kortärmat (utan underställ) i nollgradigt Norrland ger extra kred.
Tänkt skriva ngt om Sebs målfirande. För det första är det inte ok, men är inte reaktionerna lite väl överdrivna. Vi vill väl ha kärlek och hat?
Om man jämför med Malmös firande vid avgörande mot Norra stå i fjol, vid avgörandet på sista sparken
Eller när Rosenberg ofta hyssjar mot motståndarklacken efter mål, så är det en skillnad här.
Larson firar mot motståndarspelarna och inte mot bortafansen (som hade varit närmre). Framför allt ville han tydligen markera mot Christiansen. Gör det det värre eller bättre moraliskt?
Själv stör jag mig mest på att han kysser klubbmärket. Det gjorde även Affane (hans utveckling är också ngt som dog under Poya). De har inte ens gjort en säsong. Seb får vara AIK-ikon 2020.
Sedan är det lite förvånade att det blir så stökigt. Vad gör han, glider på gräset och skriker. Det är inte direkt så att han är på dem.
Inget bra beteende alls, men visst har vi sett värre?
Var det inte en Dalkurdspelare som skallade en motståndare på en parkering efter match, Malmö sms:ar och mordhotar domare, en Siriusmålvakt åker dit för kokain i blodet efter match, Örebroaren sparkar av Nyholms ben....
Seb firade ett enormt snyggt avgörande mål i 96 minuten, i ett möte mellan två av årets toplag på ett förvisso olämpligt sätt.
Det var inte direkt ett stort firande efter att ha slagit ut ett Dalkurd ur allsvenskan, eller AFC i fjol (Eeehrmpf, vem var det som firade deras nederlag då? 😉
Han sparkade inte nedåt på det sättet.