2018-11-01, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombastican
Det är ingen som ifrågasätter att det finns ordentligt sjuka regler i USA, vid skilsmässa osv. Det här handlar snarare om den kult som har skapats.
Han påstår att kulten har kommit ifrån dessa "ordentligt sjuka regler i USA" och att det samtidigt bara är män som har blivit drabbade av dessa "ordentlig sjuka regler i USA" som är MGTOWare. Resten är inte MGTOW, för varför skulle de välja att vara det?
Citera
2018-11-01, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Han påstår att kulten har kommit ifrån dessa "ordentligt sjuka regler i USA" och att det samtidigt bara är män som har blivit drabbade av dessa "ordentlig sjuka regler i USA" som är MGTOWare. Resten är inte MGTOW, för varför skulle de välja att vara det?

Du har här som exempel på fragbite en omröstning.

https://fragbite.se/forum/irl/karlek/thread/1235269/vilka-har-ar-mgtow-men-going-their-own-way

Det är alltså svenska ungdomar, och det blir vanligare och vanligare i de flesta länder även om det är störst i USA.
Citera
2018-11-01, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Hur många MGTOW finns det i Sverige? Mitt intryck är nämligen att det till största delen är något som förekommer i USA, och då mest tack vare deras galna skilsmässolagar.

När ett gift par i Sverige skiljer sig så förutsätts båda parter kunna försörja sig själva, och den som inte har vårdnaden om eventuella barn betalar bara sin del av kostnaden för barnen till den part som har vårdnaden. Men i USA är det oftast så att när ett par skiljer sig så förutsätts kvinnan inte kunna försörja sig själv, och mannen måste försörja henne trots att de inte är gifta längre. Om kvinnan dessutom har vårdnaden av barn måste mannen betala för detta också. (Se dock fotnot!)

Dessutom verkar det vara så att om du dejtar en kvinna med barn sedan tidigare och ni så småningom flyttar ihop så blir du ekonomiskt ansvarig för barnen, inte barnens biologiska far, även om han är känd och har haft det ekonomiska ansvaret för barnen tidigare!

----------------
Fotnot:
Detta att mannen måste försörja sin fd fru även efter en skilsmässa verkar ha gällt i många årtionden. Och feministerna har tigit som muren. Men på senare tid har det poppat upp några enstaka fall (gissningsvis färre än 100 i hela USA) där det varit mannen som varit hemma med barnen för att kvinnan tjänar långt mer än mannen. Och när det då blir skilsmässa är det plötsligt frun som måste försörja sin fd make, och då blir det ett djävla oväsen på feministerna! Mannen måste ju kunna försörja sig själv, kvinnans pengar är hennes egna och så vidare, som om kvinnor tidigare inte kunnat försörja sig...

Det lär sprida sig hit på grund utav den stora ensamheten bland killar. Personligen upptäckte jag MGTOW ca. 2015 och började följa en del MGTOW Youtubers men jag har alltid stått skeptiskt till själva "community" av följare då många verkar vara losers, oskulder och många gånger lite patetiska typer.

MGTOW är många gånger en rörelse som är motsatt feminismen uppfattar jag det som.
Citera
2018-11-01, 15:18
Medlem
Citat:
Det är ingen som ifrågasätter att det finns ordentligt sjuka regler i USA, vid skilsmässa osv. Det här handlar snarare om den kult som har skapats.

Jo i attitydundersökningar är kvinnliga singlar dubbelt mer benägna att vara supersinglar än män så det finns inte så många MGTOW som motsvarande kvinnor. Efter kvinnor har fått sitt barn gifter de inte allt för ofta om sig ,eftersom deras mål är uppfyllda.

Men jag tror dessa män är bittra eftersom de ser att kvinnor inte har något högre gillande för män och då inte ser det som någon ide att ens försöka ha relationer med kvinnor. Trenden är att det är allt färre par i USA men jag tror inte det beror på män utan mer på kvinnor som undviker relationer med män tills de vill skaffa barn vid 30-årsåldern.

Män ser det inte som en jättestor vinstaffär att gifta sig med en kvinna som inte gillar män speciellt mycket utan mest vill ha barn , fast de flesta kvinnor får i alla fall barn , fast skilsmässor är 50%.
Citera
2018-11-01, 18:27
Medlem
Citat:
Så efter att ha studerat fenomenet MGTOW, kan man enkelt komma till slutsatsen att detta är misslyckade individer som har blivit nekade så många gånger att de skapar en klubb där de "väljer" bort kvinnorna eftersom de bara vill ha pengar eller byter upp sig så fort det går.

En majoritet av dessa nyblivna homofiler brukar gå efter de absolut värsta tjejerna, sådana som är ute och festar hela tiden och älskar pengar och upplevelser. De baserar sedan hela sin beta ideologi på dessa kvinnor, istället för att faktiskt möta riktiga kvinnor som har mer att erbjuda även om de säkert skulle bli nekade av dem också.

En majoritet av MGTOW pojkarna är sådana som satt och läste The Game och andra skitböcker som innehöll hur man skulle manipulera tjejer för att ligga.

Vad skall vi göra med dessa individer, det är ju klart att de inte kommer att föröka sig på ett naturligt vis men de är ändå en del av samhället.

Skulle du hoppa fallskärm om sannolikheten för att din fallskärm var hel var 50%? Ungefär så är det att gifta sig i USA.

Jag är själv MGTOW och har haft tillräckligt med partners för att täcka 10 reinkarnationer om man jämför med det svenska genomsnittet och är långt från en nice guy. Hela din grundtest är helt enkelt fel. Och nej, "riktiga kvinnor" har inte direkt något att erbjuda annat än sex och närhet. För mig är det helt enkelt inte värt besväret. Det är inte svårare än så.
Citera
2018-11-01, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mitt-namn
Skulle du hoppa fallskärm om sannolikheten för att din fallskärm var hel var 50%? Ungefär så är det att gifta sig i USA.

Jag är själv MGTOW och har haft tillräckligt med partners för att täcka 10 reinkarnationer om man jämför med det svenska genomsnittet och är långt från en nice guy. Hela din grundtest är helt enkelt fel. Och nej, "riktiga kvinnor" har inte direkt något att erbjuda annat än sex och närhet. För mig är det helt enkelt inte värt besväret. Det är inte svårare än så.

Hejsan

https://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%84ktenskapsf%C3%B6rord

Hej då.
Citera
2018-11-01, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Det lär sprida sig hit på grund utav den stora ensamheten bland killar. Personligen upptäckte jag MGTOW ca. 2015 och började följa en del MGTOW Youtubers men jag har alltid stått skeptiskt till själva "community" av följare då många verkar vara losers, oskulder och många gånger lite patetiska typer.

MGTOW är många gånger en rörelse som är motsatt feminismen uppfattar jag det som.

Varför skulle den sprida sig hit just pga att många är ensamma? Fenomenet bygger på att man har haft MYCKET erfarenhet av kvinnor och inte längre ser någon poäng med att ge sig in i flera relationer. Dennan insikt är omöjlig att få om man saknar erfarenhet. Blanda inte ihop MGTOW med INCELs.
Citera
2018-11-01, 18:36
Medlem
Citat:
Hejsan

https://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%84ktenskapsf%C3%B6rord

Hej då.

Hejsan

Kan du inte ens formulera ett argument?

Hej då.
Citera
2018-11-01, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mitt-namn
Hejsan

Kan du inte ens formulera ett argument?

Hej då.

Vad i länken har du problem med?
Citera
2018-11-01, 20:41
Medlem
Citat:
Vad i länken har du problem med?

För min del har jag problemet: vad gör man om sambon envisas med äktenskap, men vägrar gå med på ett äktenskapsförord? Eller vägrar gå med på stycken du vill ha med?
Citera
2018-11-01, 21:45
Bannlyst
Alltså va, vad säger du ens? Du verkar ha missuppfattat precis allt om MGTOW. Är du möjligtvis en kvinna således enbart driven av känslor? Jag får den uppfattningen av din "analys".

Det finns MÄNGDER med snygga/framgångsrika MGTOWS, dom har helt enkelt insett hur sinnessjuk den västländska kvinnan blivit så dom väljer nu att inte lägga någon energi på dom över huvud taget, därav ".. going their own way".

Här har du en av många exemplar av en MGTOW, ser denna kille "misslyckad och ful" ut enligt dig? Han är i princip en manlig modell som insett att västländska kvinnor är sönderknullade våp som ofta har mängder med könssjukdomar och skit i bagaget:

https://www.youtube.com/watch?v=7oU_rhOy8c8&t=10s

MGTOW, PUAS, INCELS etc är ENBART ett SYMPTOM av sinnessjuka kvinnor i landet. Det finns inga incels eller mgtow i sydamerika exempelvis, hur kan det komma sig, tror du?

Den västländska kvinnan har blivit helt förstörd i huvudet och därmed miljontals män som helt enkelt checkar ut.
Citera
2018-11-01, 22:23
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Så efter att ha studerat fenomenet MGTOW, kan man enkelt komma till slutsatsen att detta är misslyckade individer som har blivit nekade så många gånger att de skapar en klubb där de "väljer" bort kvinnorna eftersom de bara vill ha pengar eller byter upp sig så fort det går.

En majoritet av dessa nyblivna homofiler brukar gå efter de absolut värsta tjejerna, sådana som är ute och festar hela tiden och älskar pengar och upplevelser. De baserar sedan hela sin beta ideologi på dessa kvinnor, istället för att faktiskt möta riktiga kvinnor som har mer att erbjuda även om de säkert skulle bli nekade av dem också.

En majoritet av MGTOW pojkarna är sådana som satt och läste The Game och andra skitböcker som innehöll hur man skulle manipulera tjejer för att ligga.

Vad skall vi göra med dessa individer, det är ju klart att de inte kommer att föröka sig på ett naturligt vis men de är ändå en del av samhället.

Hahaha, bra skrivet faktiskt. Håller med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in