Citat:
Ursprungligen postat av
TorkelSnorkel
Ja, det skulle kunna vara en djurrättsaktivist.
Men dom brukar inte få så detaljerad information under så lång tid, så man kanske kan fundera över om det är någon bekant eller familjemedlem som tröttnat och bytt sida.
Det är klart, om personen ifråga gått och blivit djurrättsaktivist på kuppen så har du ju rätt!

Jag tror den hemliga källan är någon anställd vid sågen. Kanske någon som jobbar nära tork-pannan och inte fått vara med och jaga älg och få älgkött med de stora gossarna. Personen har sett när de lastat ur bilarna och vad de haft i kofferten. Sett när de lekt med de nya kikarsiktena för mörker med IR-belysning och hur de rullat upp sina lapp-tyg. Avundsjukan är stor hos vissa rödögda. Jag tror folk på sågen gissar vem det är som glappar, hade jag varit den personen hade jag sjukskrivit mig. Ett sågverk är en farlig arbetsplats. Det blir troligtvis snart "personalnedskärning" vid sågen.
Om farbror Blå hittar lite benrester i pannan är det förstås någon jämthund som de tvingats avliva och valt att kremera. Det är inte roligt att gräva en grav när det är tjäle. Ingen ser skillnad på en vargs eller jämthunds ben eller utseende, de är lika stora och är lätta att förväxla. Troligtvis var det denna jämthund som den "hemliga källan" såg när den kremerades.
Är det någon som vet hur stort skadestånd Karl Hedin kan tänkas få efter häktningen när han blir frikänd? För ingen tror väl att han blir fälld för detta med de bevis "hamster-polisen" drömt och ljugit ihop?