2018-11-01, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Sånt här har jag full förståelse för att polisen lägger resurser på, men att utfärda pass och låsa in fyllon (Som är extremt mycket mer resurskrävande.) kan kanske överlåtas till andra.
Jaktbrott är extremt kul att utreda och att få sy in en miljardär för andra gången. Förra gången satt han visst häktad i 17 dagar. Passhanteringen kan enklast skötas med kuponger på Cornflakespaketen, samla tre kuponger och skicka in och få ett svenskt pass. Att äta Cornflakes bör räcka som bevis på att man är ursvensk.
Citera
2018-11-01, 12:09
Avstängd
vera.os avatar
Helvete vad kul det kommer att bli då Kalle går loss. Jag kommer att garva läppen av mig åt alla vargkramare och andra vänsterdårar som inbillat sig att KH ägnat sig åt jaktbrott.
Citera
2018-11-01, 12:11
Avstängd
vera.os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Hittar man någon lär det vara tänder och de kan man säkerligen härröra till varg i så fall.
Och beroende på vad de har på honom i övrigt så är ju rester av en varg på en plats där han har tillgång till ganska starka indicier i målet även om det inte blir handfasta bevis.
Och hur många tror du har tillgång till sågverket? Troligtvis några hundra personer. Varför inte låsa in hela bunten?
Citera
2018-11-01, 12:11
Medlem
Vilka är det övriga häktade ? och den internationellt efterlyste ?
https://www.vlt.se/artikel/vastmanland/en-femte-person-haktas-i-jaktharvan-50-aring-kan-efterlysas-internationellt-1
Citera
2018-11-01, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Okej, byt ut gård till sågverk i min text.

Vad sägs om att fokusera på andemeningen istället för att märka ord som nån jävla mupp.

Du menar på fullt allvar alltså att det finns en andemening i ditt resonemang?
Citera
2018-11-01, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Varför skulle det vara resursbrist inom det här området?
Det är ju bra om polisen åtminstone fungerar till sånt här...

Det här är ju grova brott, men polisen ska ju klara av att lösa fler typer av brott. Om alla polisens resurser skulle läggas på "kaozblattar" skulle det ju vara fritt fram för all annan brottslig verksamhet. Som till exempel grova jaktbrott...

Sånt här har jag full förståelse för att polisen lägger resurser på, men att utfärda pass och låsa in fyllon (Som är extremt mycket mer resurskrävande.) kan kanske överlåtas till andra.

Ok. Men 16 poliser i en specialenhet som inte ens litar på annan lokal polis när man läser om att det råder stor brist på utryckande poliser när befolkningen i tillexempel Värmland, Västerbotten, Jämtland med flera orter larmar om pågående brott? Tydligen kan det finnas en patrull på 10-20 mils köravstånd.

Då lär det icke vara oomkullrunkeligt att få sig en tankeställare rörande prioritetsordning och läget inom myndigheten när minst 16 poliser lägger månader på spaning och telefonavlyssning rörande misstanke om brottslighet mot jaktparagrafer.

Vi kanske rent av borde omprioritera definitionen grov brottslighet i det här landet?

Och varför skrivs namnet ut på K*rl He*in i trådstarten? Är det kutym när någon är endast är misstänkt för brott?
Senast redigerad av Spritsson 2018-11-01 kl. 12:34.
Citera
2018-11-01, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arosbo
Vilka är det övriga häktade ? och den internationellt efterlyste ?
https://www.vlt.se/artikel/vastmanland/en-femte-person-haktas-i-jaktharvan-50-aring-kan-efterlysas-internationellt-1
Per-Er#K Perss#n
Citera
2018-11-01, 12:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vera.o
Helvete vad kul det kommer att bli då Kalle går loss. Jag kommer att garva läppen av mig åt alla vargkramare och andra vänsterdårar som inbillat sig att KH ägnat sig åt jaktbrott.

Karl kommer garanterat dömmas, kul ja😊
Citera
2018-11-01, 12:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Du menar på fullt allvar alltså att det finns en andemening i ditt resonemang?
Ja och det är att misstanken att man har eldat varg på Hedins sågverk bidragit till att häkta honom.

Enligt dig så är det "en annan historia".

Vi kan väl konstatera att du inte vet vad du pratar om. Svammeltomte.
Citera
2018-11-01, 12:49
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppatjuvjaktennu
Per-Er#K Perss#n

om man tittar på hans facebooksida så verkar det som om de hade planerat en utlandsresa inte att han skulle ha flytt landet. Därför är jag fundersam att åklagaren har efterlyst han internationellt Han öppnar en födelsedagspresent som verkar antyda att det ska vara någonting som "smäller" men lådan innehåller flaskor och han utbrister med ett skratt att å fan Maria vi får vara hemma, vi åker inte
Citera
2018-11-01, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Jaktbrott är extremt kul att utreda och att få sy in en miljardär för andra gången. Förra gången satt han visst häktad i 17 dagar. Passhanteringen kan enklast skötas med kuponger på Cornflakespaketen, samla tre kuponger och skicka in och få ett svenskt pass. Att äta Cornflakes bör räcka som bevis på att man är ursvensk.

Nej, cornflakeskuponger duger inte, enligt fd. vice statsministern är det tunnelbanebiljetter som ger rätt till svenskt pass.
Citera
2018-11-01, 13:08
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
om man tittar på hans facebooksida så verkar det som om de hade planerat en utlandsresa inte att han skulle ha flytt landet. Därför är jag fundersam att åklagaren har efterlyst han internationellt Han öppnar en födelsedagspresent som verkar antyda att det ska vara någonting som "smäller" men lådan innehåller flaskor och han utbrister med ett skratt att å fan Maria vi får vara hemma, vi åker inte

Han fyllde 50 år den 23/10 så det kan mycket väl vara så att han firar med en resa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in