2018-11-01, 00:18
Medlem
nyblivetsocfalls avatar
En sak jag länge misstänkt är att högern, som främst för sin aktivism på internet, kanske är en aning avundsjuk på vänsterns aktivism. Jag försökte diskutera detta i den senaste av tusen trådar som handlar om hur Sverige går under men då jag inte fick konkreta svar så tänkte jag att det är lika bra att starta en ny tråd för att behandla detta ämne.

Ni som är höger och helt övertygade om att Sverige kommer gå under till följd av invandringspolitiken men ändå aldrig försökt göra något åt det via demonstrationer och manifestationer, finns där ett uns avundsjuka hos er över att vänstern är så bra på just det och faktiskt hänger sin fritid åt sin sak?

Och snälla, håll jobbargumentet utanför tråden. Ett svar på frågor som dessa brukar bli: "vänstern har ju inga jobb så de har tid att demonstrera hela tiden!!"

1) Mycket aktivism kan föras på helgen, man kan jobba på Burger King 5 dagar i veckan och sedan demonstrera mot Sveriges kommande undergång en lördag förmiddag.
2) Det finns även arbetslösa människor i högern, om du som läser detta tänkte föra fram jobbargumentet så får du betänka att detta inte gäller arbetslösa i högern och blir således ett ganska värdelöst svar.
3) Det är inte 2010 längre, halva landet delar i stort sett SD:s immigrationspolitik och att demonstrera mot invandringen får inte samma konsekvenser som för tio år sen, så vi kan väl i alla fall försöka lämna "men jag riskerar att bli avskedad om jag demonstrerar!!" utanför, särskilt när det är en så dålig anledning att inte demonstrera mot vad man anser bokstavligt talat leder till Sveriges undergång.
Citera
2018-11-01, 00:31
Medlem
robotguras avatar
Tror jag pratar för majoriteten av invandringskritiska att det ser ganska sunkigt ut att gå runt och skrika samtidigt som man håller upp skyltar i flera timmar. Dålig estetik helt enkelt.
Citera
2018-11-01, 00:33
Medlem
nyblivetsocfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Tror jag pratar för majoriteten av invandringskritiska att det ser ganska sunkigt ut att gå runt och skrika samtidigt som man håller upp skyltar i flera timmar.

Är det verkligen en giltig anledning att inte demonstrera mot vad man anser är Sveriges undergång då? Att det "ser sunkigt ut"?
Citera
2018-11-01, 00:36
Medlem
Trollfeeders avatar
Det där med aktivism har ju funkat JÄÄÄÄTTTEBRA för extremvänstern...
Citera
2018-11-01, 00:36
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyblivetsocfall
Är det verkligen en giltig anledning att inte demonstrera mot vad man anser är Sveriges undergång då? Att det "ser sunkigt ut"?

Nu tror jag ju inte personligen att Sverige kommer gå under, men ja. Om syftet med demonstrationen är att få sin röst hörd och vinna över vanliga Svenssons så tror jag inte man gör det särskilt lyckat genom att gapa och skrika som t.ex. vänsterpartiet, då man framstår som ett gäng idioter.
Citera
2018-11-01, 00:38
Medlem
nyblivetsocfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det där med aktivism har ju funkat JÄÄÄÄTTTEBRA för extremvänstern...

På många sätt har det väl gjort det? Det är inte bara extremvänstern som fört aktivism, och vänstern som gjort det generellt har bidragit till att sprida sin bild av frågor som just invandring på ett sätt som högern inte gjort.

Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Nu tror jag ju inte personligen att Sverige kommer gå under, men ja. Om syftet med demonstrationen är att få sin röst hörd och vinna över vanliga Svenssons så tror jag inte man gör det särskilt lyckat genom att gapa och skrika som t.ex. vänsterpartiet, då man framstår som ett gäng idioter.

Aha. Jag tror tvärtom. Tack för din input!
Citera
2018-11-01, 00:40
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
På många sätt har det väl gjort det? Det är inte bara extremvänstern som fört aktivism, och vänstern som gjort det generellt har bidragit till att sprida sin bild av frågor som just invandring på ett sätt som högern inte gjort.

Du verkar hungrig så du får lite mat till.

Nej, det är gammelmedia som sprider den bilden. Våldsvänstern är snarare ett störande moment som gnager på trovärdigheten och ger SD en större offerkofta.
Citera
2018-11-01, 00:41
Medlem
robotguras avatar
Citat:

Fördelen som de har haft är varenda tidning och TV-kanal samt andra godhetsknarkare på deras sida. Klart de lyckas sprida masspsykosen enklare.
Citera
2018-11-01, 00:42
Medlem
nyblivetsocfalls avatar
Citat:
Du verkar hungrig så du får lite mat till.

Nej, det är gammelmedia som sprider den bilden. Våldsvänstern är snarare ett störande moment som gnager på trovärdigheten och ger SD en större offerkofta.

Ännu en gång, jag pratar inte bara om våldsvänstern. Jag pratar om helt vanliga människor.
Citera
2018-11-01, 00:44
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ännu en gång, jag pratar inte bara om våldsvänstern. Jag pratar om helt vanliga människor.

Helt vanliga människor är inte vänsteraktivister.
Citera
2018-11-01, 00:46
Medlem
Citat:

Problemet är det är bara socialfalls vänstern som anser det. Andra blir förundrade över hur de inte bara beter sig drägligt utan också förstör för normala arbetare genom att blockera deras framfart till jobbet, försötra deras butiker och mer. Finns inget att vara avundsjuk på. Dessutom maskerar vänsteraktivister sig för att de vet att de begår brott.
Citera
2018-11-01, 00:47
Medlem
nyblivetsocfalls avatar
Citat:
Helt vanliga människor är inte vänsteraktivister.

Vilket inte är vad antydde ens. Jag sa att det inte bara rör sig om våldsvänstern, utan helt vanliga människor som inte nödvändigtvis tar till våld under sin aktivism.

Jag är lite för trött för att hålla din hand genom konversationen så jag kommer låta bli att svara om jag behöver korrigera dig igen, tack för ditt bidrag till tråden på förhand om det skulle bli så
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in