Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Jag skulle identifiera mig som republikan om jag vore amerikan, ja. Men jag försöker ändå analysera saker så objektivt jag kan. Och jag kan faktiskt inte se hur demokraterna för närvarande kan attrahera eller behålla väljare som har lite vett. Vad vill dom egentligen? Förutom att hata Trump så hårt det bara går då förstås. Dom har ingen vettig plattform alls. Och det säger jag som faktiskt VILL att demokraterna SKA ha en vettig plattform eftersom jag anser att 2 sunda politiska motpoler är bra. Men jag antar att det är den vägen vi måste vandra. Alla vänsterblock i hela västvärlden brinner upp mitt framför våra ögon just nu. Till viss förtjusning måste jag ändå erkänna för man har verkligen tänt end på sig själv trots varningar.
Men tror du inte att folk i allmänhet hatar Trump och på så sätt kan relatera till att man är emot Trump?
Jag har svårt att tro att Trump och republikanerna har något slags plattform heller. De politiska uttalandena som Trump kommer med är ju mest raljerande hat emot än den ena och än den andra. Han säger och gör en massa idiotiska saker och inte en enda republikansk politiker törs säga minsta lilla pip. De framstår som fega mest.
Demokraterna har i alla fall intresse för att se till att människors möjlighet till sjukvård ska bli bättre. Republikanerna ljuger och försöker dölja att de gör allt för att plocka bort vård för människor. De har något slags sadistiskt för sig när de ljuger. På samma sätt som de ljög om att de ville lyssna på Dr Ford eller någon av kvinnorna. Det tror jag kan bli problem för republikanerna i valen i november.
De drog in en kvinna för att fråga ut Dr Ford och tror inte att folk såg att de var en grupp gamla gubbar som låtsades en hel del för att få igenom den här Kavanaugh. Jag själv tycker inte att det sköttes rätt då det hela skulle ha undersökt om alla som anklagade honom.
Den här gubbrörand och den tjutande och skrikande Kavanaugh kan faktiskt få folk som annars inte hade röstat kommande vecka att gå och rösta. Där kan demokraterna ha vunnit för jag tror inte någon inte en enda en fick för sig att gå och rösta på rep i den härvan.
Men sen kan ju folk ha andra bevekelsegrunder som ekonomin. Ekonomin är alltid viktig för folk för det är ju grunden till allt gott liv. Jag tror inte att alla riktigt förstår hur nära kris det är för USA. Att utmana Kina är ju helt galet. Att försöka växa och agera mot Kina är en sak, men att leka viktigpetter som Trump för att han vill visa sig på styva linan är ju direkt korkat. Det har inte funnits någon möjlighet för folk att förbereda sig. Det hela är på väg att gå rätt illa för USA på grund av Trumps stora lust att leka dokumentärsåpa. Han vill utmärka sig och ser det hela som en såpa och inte på riktigt.
Trump gör även misstaget att tro att han kan spela ut länder mot varandra som han gjort med företag tidigare i sitt liv. Det finns en herrans massa företag så att han kan alltid hitta ett nytt företag att samarbeta med. Men länder är mer begränsade. Kanske därför han ska ut i rymden med sina planer.