2018-10-31, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är svårt att veta vem av de två användare som påstår sig arbeta på HDs arbetsplats talar sanning/inte talar sanning med det vi fått veta i denna tråd. Kanske är del sant, en del inte.

Inget går att bevisa eller motbevisa egentligen (mer än de hårdfakta vi kan googla fram). Personerna kan ha kännedom om HD genom att de känner henne på annat sätt än via arbetsplatsen. Kanske känner de inte alls HD utan har fått info genom rykten. Om de båda två mot förmodan skulle arbeta på samma arbetsplats som HD, kan de ha olika positioner och arbeta i olika team och därigenom ha olika uppgifter, vilket jag dock inte tror på .

Jag vet inte allt om vad vissa arbetskamrater på min arbetsplats har berättat för andra. Inte heller berättar jag saker om mig själv till alla utan kanske bara till en eller några få. Det innebär alltså att alla vet inte exakt samma saker om alla på en arbetsplats.

Någon kan mycket väl sett HD gråta, medan andra inte vet om det osv. Självklart blir det snack bakom HDs rygg om vad hon sagt eller gjort eftersom hon är i den position som hon är i. Så i hennes fall kommer nog att fler på samma arbetsplats vet mer om hur hon beter sig och vad hon har sagt än normalt. Och snacket går nog utanför avdelningens väggar... Långt, långt...

Vad gäller larmen behöver det nödvändigtvis inte vara pga av hot från SD, utan att personerna uppfattat att SD s kontakt med dom som obehaglig och därför känt att han har haft ett underliggande syfte att påverka vittnen. Detta kan ha lett till att polisen lämnat ett nummer som går direkt till dem som man kan ringa om han tar kontakt igen.

Vi får väl se vad av det som de två olika användarna har sagt här i tråden som stämmer när FUP kommer.
Obehagligt, olustigt och påverka vittnen? Skulle man få larm då?
TiNi ställde ju frågan om dom skulle få behålla larmen, så inget nummer.
Citera
2018-10-31, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
EGT, du hade någon information som inte var positivt för SD. Har du informerat det till polisen? Undanhållande av bevis är inte okej.
Bevis... nä, jag har inga bevis, varken mot eller för.
Och ja, vi har pratat med polisen om sakförhållanden.
Citera
2018-10-31, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke

Visst var det direkt från första början? Eller minns jag fel?
Citera
2018-10-31, 14:03
Medlem
Citat:

Okej. Vet du om han har förhörts fler gånger eller är han som en sprängfylld ballong som snart kommer att explodera?
Polisens senaste krattningar, kan det vara SD som lagt ut falska spår?
Citera
2018-10-31, 14:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Obehagligt, olustigt och påverka vittnen? Skulle man få larm då?
TiNi ställde ju frågan om dom skulle få behålla larmen, så inget nummer.

Jag kan känna mig tveksam till uppgifter från båda användarna.

Det finns inget rimligt sätt att veta vad som är sant eller inte, utan man får gå lite på sin magkänsla.
Bra är att vi ventilerar våra funderingar och på det sättet kan stärka eller försvaga den tilltro man har till uppgiftslämnaren. En risk är dock att vi är flockdjur. Springer en, springer alla...åt samma håll.

Kan nog säga att aldrig har jag varit så misstänksam mot olika postare som jag varit i den här tråden. Helt klart är ju att vissa inte är ärliga och försöker manipulera oss (andra).

Om någon har en egen dold agenda för att bli uppmärksammad, störa och "leka", så kan en annan ha en agenda att lura andra att avslöja sig genom att komma in i tråden till försvar. Eller att undergräva andras trovärdighet.

Det blir i slutänden upp till var och en att tro/inte tro på olika postare.
Citera
2018-10-31, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
Okej. Vet du om han har förhörts fler gånger eller är han som en sprängfylld ballong som snart kommer att explodera?
Polisens senaste krattningar, kan det vara SD som lagt ut falska spår?
Vet inte om han förhörts fler gånger, tror inte det. Någon ballong upplever nog ingen att han är?!

Krattningarna: så du tror eller vet att det gav nått? Om det gav nått så tror du att SD planterar falska spår?
Citera
2018-10-31, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kan känna mig tveksam till uppgifter från båda användarna.

Det finns inget rimligt sätt att veta vad som är sant eller inte, utan man får gå lite på sin magkänsla.
Bra är att vi ventilerar våra funderingar och på det sättet kan stärka eller försvaga den tilltro man har till uppgiftslämnaren. En risk är dock att vi är flockdjur. Springer en, springer alla...åt samma håll.

Kan nog säga att aldrig har jag varit så misstänksam mot olika postare som jag varit i den här tråden. Helt klart är ju att vissa inte är ärliga och försöker manipulera oss (andra).

Om någon har en egen dold agenda för att bli uppmärksammad, störa och "leka", så kan en annan ha en agenda att lura andra att avslöja sig genom att komma in i tråden till försvar. Eller att undergräva andras trovärdighet.

Det blir i slutänden upp till var och en att tro/inte tro på olika postare.

Kloka ord, eftertänksamhet och kritiskt granskande.

Jag har med tänkt på vissa postades inlägg om olika faktaförhållanden. Svårt att förstå syftet med dom som svartmålar SD, kanske få stå i rampljuset, då dom ses som gudar här inne av många.
Den nya som tar upp HD känns mer genuin, mer fakta än lägga ut texten om omständigheter. Sedan kan ju det vara ett troll med och då med syftet att skjuta TiNi i sank. Nu har väl inte TiNi den högsta trovärdigheten bland dom lite mer vettiga och analyserande.
Flocken vet vi ju var den har sitt hemviste och vilket håll den springer åt. Vore väldigt intressant om polisen gick ut med att SD är helt avskriven och inte kan ha utfört mordet. Undrar hur flocken skulle reagera då, utan deras ledstjärna...
Citera
2018-10-31, 14:39
Medlem
Citat:
Vet inte om han förhörts fler gånger, tror inte det. Någon ballong upplever nog ingen att han är?!

Krattningarna: så du tror eller vet att det gav nått? Om det gav nått så tror du att SD planterar falska spår?

Jag gissar krattningar kan varit resultat av cykeltjejens uppgift eller att man bara kom på att man inte undersökt det området noggrannt och passade på att göra det.
Undersökning av materialet skulle ske av polisens lokala forensiker. Vad/om det ledde någonstans är okänt.
Citera
2018-10-31, 14:44
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:

Jag har med tänkt på vissa postades inlägg om olika faktaförhållanden. Svårt att förstå syftet med dom som svartmålar SD, kanske få stå i rampljuset, då dom ses som gudar här inne av många.
Den nya som tar upp HD känns mer genuin, mer fakta än lägga ut texten om omständigheter. Sedan kan ju det vara ett troll med och då med syftet att skjuta TiNi i sank. Nu har väl inte TiNi den högsta trovärdigheten bland dom lite mer vettiga och analyserande.
Flocken vet vi ju var den har sitt hemviste och vilket håll den springer åt. Vore väldigt intressant om polisen gick ut med att SD är helt avskriven och inte kan ha utfört mordet. Undrar hur flocken skulle reagera då, utan deras ledstjärna...

Skulle SD bli avförd skulle nog jag lämna tråden, den skulle bli ointressant då det inte finns nåt som pekar på någon annan.

Då tror jag nog mordet förblir olöst om ingen erkänner,
Citera
2018-10-31, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
EGT gjorde idag en sammanställning i tråden om Åklagarens misstankar för Sannolika och menar att det Extra var patetiskt, inte seriöst och att advokaten inte behövde orda något i försvar.
EGT verkar ha fått en direkt beskrivning av någon som var med vid förhandlingen?

Som slutkläm skrev hen sen att några i huset tror på en annan GM, men de som trodde det jobbade inte på Grova brott.

Min bok säger att EGT ska nog inte lita på källorna som tror på annan GM när de inte har insyn i utredningen. Det verkar som att EGT vill tro att SD är oskyldig, men tänk om hens vän är mördaren? Skulle EGT bli besviken, rädd eller arg, tro?
Klart jag skulle bli besviken på SD, milt uttryckt. Är besviken på honom att dom fortsatte relationen efter bilen. Har en viss förståelse att otroheten inledes, kanske inte acceptans för det.

Arg är väl kanske med ett milt uttryck om det visar sig att han är mördaren. Men då påbörjas fasen med att förstå varför.

Eftersom mordet verkar ha pågått under ett antal minuter så faller många förklaringar om plötslig ilska eller olycka. Ett raseriutbrott av en utan empatis störning bromsas ju direkt om skada uppstår (normalt sett).

Men eftersom jag har honom som en relativt stark kandidat som GM så skulle jag nog rycka på axlarna och säga ”Jaha, där ser man”.
Citera
2018-10-31, 14:48
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Skulle SD bli avförd skulle nog jag lämna tråden, den skulle bli ointressant då det inte finns nåt som pekar på någon annan.

Då tror jag nog mordet förblir olöst om ingen erkänner,

Kan SD bli avförd innan något dyker upp som pekar åt annat håll?
Citera
2018-10-31, 14:48
Medlem
Citat:

Nu är du väl mycket "synd om SD". Det finns några postare här inne som verkar ha goda skäl till agg mot SD även om han inte är GM. Men om du med flocken menar flertalet som skriver här, är jag övertygad om att den skulle dra en lättnadens suck om det verkligen blev klart att SD inte var GM. För hans barns skull speciellt. Nu vet inte jag vad som skulle kunna avskriva honom plötsligt. Det ser mörkt ut och hans märkliga beteende gör honom mer misstänkt i de flestas ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in