2018-10-31, 16:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Presis alla upplysninger som finns går ut på att Kim kontaktade Madsen. Orsaken att det tydligen är så svårt att få inn i skallen på somliga, är att då "stämmer" plötsligt inte deras teori om att Madsen skulle ha jagat efter Kim ungefär som vargen i eventyret "Rödluvan och vargen".
Madsen planerade mord, men inte på Kim Wall. Absolut all info vi har tyder på att hon bara hadde en helvetes otur den dagen.
Den här diskussionen har gått som en röd tråd - främst pga det som hennes pojkvän sa i dansk media tv2 innan rättegången (januari) och mycket troligt för att detta var nästan konsensus i tråden innan rättegången i byretten.

Jag sammanställde sen de flesta danska live (ligger nånstans i tråden i en spoiler) och det var nästintill alla som skrev att Kim ringde upp Madsen 16.38 (utan föregående aktivitet från hans håll).

Om nu svenska media skriver i februari att Kim ringde - i enlighet med tv2 dk - så har jag svårt att jämställa dess relevans med ÅK slutplädering dagen innan domen via dansk live.
Senast redigerad av develi 2018-10-31 kl. 16:42.
Citera
2018-10-31, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nä. Han har läst, men han svarar inte på min ställda fråga. Nå, det får jag stå ut med .
Han kanske behöver fundera själv? Typ,-Det var så snurriga, motstridiga uppgifter där ett tag. Hm?
Citera
2018-10-31, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad står det i detta sms då alla (rekonstruerade) är redovisade?
Nog blivit missförstånd här. Det är vad JAG är övertygad vad som hänt. Men det var fel:

Nu fick jag svar av jacob: Kim tog kontakt med Madsen av en slump. Kl 15.36 på eftermiddagen.

Så. Då är det klart.
Citera
2018-10-31, 16:45
Medlem
Citat:
Vad står det i detta sms då alla (rekonstruerade) är redovisade?

Det är sant, Develi. Men om man tänker logiskt. Så indikerar det ju på att PM planerade att mörda DK.
Det borde ju funnits med i polisens förundersökning samt morddomen. Eller är jag ute och cyklar där?
Citera
2018-10-31, 16:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Nog blivit missförstånd här. Det är vad JAG är övertygad vad som hänt. Men det var fel:

Nu fick jag svar av jacob: Kim tog kontakt med Madsen av en slump. Kl 15.36 på eftermiddagen.

Så. Då är det klart.
Tack.
Citera
2018-10-31, 16:49
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Den här diskussionen har gått som en röd tråd - främst pga det som hennes pojkvän sa i dansk media tv2 innan rättegången (januari) och mycket troligt för att detta var nästan konsensus i tråden innan rättegången i byretten.

Jag sammanställde sen de flesta danska live (ligger nånstans i tråden i en spoiler) och det var nästintill alla som skrev att Kim ringde upp Madsen 16.38 (utan föregående aktivitet från hans håll).

Om nu svenska media skriver i februari att Kim ringde - i enlighet med tv2 dk - så har jag svårt att jämställa dess relevans med ÅK slutplädering dagen innan domen via dansk live.

Jo, dom skrev ju tex också att Kims intervju med Madsen blev filmat av en okänd kvinna. Det visade sig att dom hadde blandat i hop det hela med et intervju Madsen gjorde tidigare på dagen.
Svensk media har inte imponerat mig i det här fallet, värkligen inte.
Citera
2018-10-31, 16:50
Medlem
Citat:

Så. Då är det klart.

Bra jobbat! Slumpen måste ha varit intervjuförfrågan, menar han nog.
Det här leder ju till att man får tänka om väldigt mycket på slutet.
Lite chockartat för min del, kan jag säga.
Citera
2018-10-31, 16:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det är sant, Develi. Men om man tänker logiskt. Så indikerar det ju på att PM planerade att mörda DK.
Det borde ju funnits med i polisens förundersökning samt morddomen. Eller är jag ute och cyklar där?
Som du såg via citat från ÅK samt uttalanden domslut så anser man att mordet föregicks av planering. Detta via att han inviterat andra kvinnor långt innan Kim.
Han förbereder även ubåten innan Kim, han skriver mordplan innan Kim.

Han planerade således ett mord - men inte att specifikt mörda just Kim.

När Kim dök upp så tog han henne.

Att sen ÅK inte går in i mer detaljer kring detta, mer än presentera sms kvinnor osv, är givet då åtalet handlar om Kim.
Senast redigerad av develi 2018-10-31 kl. 16:52.
Citera
2018-10-31, 16:59
Medlem
Citat:
Som du såg via citat från ÅK samt uttalanden domslut så anser man att mordet på Kim var planerat. Detta via att han inviterat andra kvinnor långt innan Kim.
Han förbereder även ubåten innan Kim, han skriver mordplan innan Kim.
Han planerade således ett mord.

När Kim dök upp så tog han henne.

Att sen ÅK inte går in i mer detaljer kring detta, mer än presentera sms kvinnor osv, är givet då åtalet handlar om Kim.

Tack! Då förstår jag. Vilken otrolig otur KiM hade.
Vad jag inte förstår nu,är Deidre King? Hur är det ens möjligt att hon inte förstår?
Det går ju inte att bevisa uppsåtet där. Men ändå?
Citera
2018-10-31, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Bra jobbat! Slumpen måste ha varit intervjuförfrågan, menar han nog.
Det här leder ju till att man får tänka om väldigt mycket på slutet.
Lite chockartat för min del, kan jag säga.
Precis. Och ett exakt klockslag. Direkt från hästens mun om man säger så.

Så frågan om vem som tog kontakt med vem måste härmed vara utagerad. Kim kontaktade Madsen.
Citera
2018-10-31, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Protokollföraren skriver otydligt. Men du får tolka texten själv.

Högerklicka och välj alternativet "öppna med", då kommer det upp en lista på de program du har installerade på din dator. Adobe Reader brukar fungera bra för PDF-filer.

Det här är inte platsen för att diskutera fenomenet, men en kvinna jag känner, som skaffade ny man så där fort (efter bara tre månader hade hon ett konto på Mötesplatsen), och då var dödsfallet ändå oväntat (mannen dog i ett astmaanfall, han hade glömt sin astmaspray), sa att hon kände sig "halv". Att hon saknade själva känslan att vara del i ett par, att hon inte kunde leva så. (Det är främmande för mig också, att tänka så när man mist en älskad.)

Angående gift och sambo så har det betydelse för det juridiska. Sambos ärver inte varandra och har inte heller försörjningsskyldighet för varandra, de får inte adoptera den andras barn, sambos får inte heller automatiskt ut försäkringsersättning om en person dör i en arbetsplatsolycka t.ex., utan att vara speciellt insatt med namn och godkänd av försäkringsbolaget som förmånstagare - vilket en äkta hälft får. (Vet ett sådant fall.) Jag utgår ifrån att det är likadant i Danmark.

Alltså hade Kim inte varit försörjningsskyldig för Ole även om hon hade levat, så han hade inte rätt att kräva skadestånd enligt paragrafen "förlust av familjeförsörjaren", som han gjorde. Och det gick ju inte igenom heller, så rätten resonerade precis som jag. Så skäll på dom och inte på mig! Han hade inte heller fått ut något på en livförsäkring, om Kim haft en sådan, om inte Kim specifikt skrivit in honom som förmånstagare. Utan det beloppet hade gått till föräldrarna.

Det fetade; Det där tror jag inte ett dugg på, det är dina fria fantasier som spökar.
Citera
2018-10-31, 17:10
Medlem
Citat:
Precis. Och ett exakt klockslag. Direkt från hästens mun om man säger så.

Så frågan om vem som tog kontakt med vem måste härmed vara utagerad. Kim kontaktade Madsen.
Btw. Kims första kontakt var tfnsamtal. Inte sms. Enligt Buch-Jepsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in