2018-10-31, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Kloka ord, eftertänksamhet och kritiskt granskande.

Jag har med tänkt på vissa postades inlägg om olika faktaförhållanden. Svårt att förstå syftet med dom som svartmålar SD, kanske få stå i rampljuset, då dom ses som gudar här inne av många.
Den nya som tar upp HD känns mer genuin, mer fakta än lägga ut texten om omständigheter. Sedan kan ju det vara ett troll med och då med syftet att skjuta TiNi i sank. Nu har väl inte TiNi den högsta trovärdigheten bland dom lite mer vettiga och analyserande.
Flocken vet vi ju var den har sitt hemviste och vilket håll den springer åt. Vore väldigt intressant om polisen gick ut med att SD är helt avskriven och inte kan ha utfört mordet. Undrar hur flocken skulle reagera då, utan deras ledstjärna...
Ledstjärna? Ja i det sammanhanget är väl ändå du den största och mest framträdande i denna tråd i alla fall när det gäller att försvara och tala runt om saker som du inte tycker är SD till fördel.. Är det flocken du kallar dina anhängare?
Citera
2018-10-31, 14:51
Medlem
Citat:

Jag har med tänkt på vissa postades inlägg om olika faktaförhållanden. Svårt att förstå syftet med dom som svartmålar SD, kanske få stå i rampljuset, då dom ses som gudar här inne av många.
Den nya som tar upp HD känns mer genuin, mer fakta än lägga ut texten om omständigheter. Sedan kan ju det vara ett troll med och då med syftet att skjuta TiNi i sank. Nu har väl inte TiNi den högsta trovärdigheten bland dom lite mer vettiga och analyserande.
Flocken vet vi ju var den har sitt hemviste och vilket håll den springer åt. Vore väldigt intressant om polisen gick ut med att SD är helt avskriven och inte kan ha utfört mordet. Undrar hur flocken skulle reagera då, utan deras ledstjärna...

Du glömmer att det i så fall finns två flockar. Så om polisen nu plötsligt förseglar den berömda säcken: dunstar ni då bara utan ett ord? Det kan vara intressant med en efterdebatt.

Bäst att få vara ensamvarg här.
Citera
2018-10-31, 14:52
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Kan SD bli avförd innan något dyker upp som pekar åt annat håll?

Juridiska frågor får du ta med någon annan, inte mitt bord.

Det var ett svar på en hypotetisk fråga från EGT.
Citera
2018-10-31, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nu har du gått över gränsen för sista gången. Det finns ingenting "spännande" med att bli hotad av en misstänkt mördare.
Om man inte är MGM själv då...
Jag kommenterar inte huruvida hot är riktade mot mig eller andra, eller om det är anmält, en sak är iaf säker.
Hädanefter kommer jag INTE svara på något av dina inlägg, och jag hoppas verkligen andra inte heller gör det.
Du hör verkligen ihop med SD och JG. Vidriga.
Då ber jag om ursäkt om jag trampade dig på tårna.
Jag skrev spännande som i att först kommer TiNi och säger att SD har hotat många på hens arbetsplats och nu kommer du med att du hotats (som jag tolkade det).
Det verkar komma många hot från SD nu mer, undrar varför och vad han vinner på det...

Ditt hat mot SD har jag förstått och du kan inte skriva ett enda inlägg utan att spy galla. Jag har bara lite svårt att förstå din avsky mot JG. Är det så att alla som umgås med SD är vidriga människor enligt dig?

Just ja, du skulle ju inte svara...
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-10-31 kl. 14:55. Anledning: Stavfel
Citera
2018-10-31, 15:03
Medlem
Citat:

Kommer polisen med helt nya uppgifter/fakta skulle jag naturligvis förhålla mig till dom och sätta mig in i dessa nya omständigheter. Visserligen skulle jag bli förvånad men sådant kan hända under en lång utredning.

Som läget sett ut under lång tid från utredningens sida känns det dock inte nära förestående.
Citera
2018-10-31, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kommer polisen med helt nya uppgifter/fakta skulle jag naturligvis förhålla mig till dom och sätta mig in i dessa nya omständigheter. Visserligen skulle jag bli förvånad men sådant kan hända under en lång utredning.

Som läget sett ut under lång tid från utredningens sida känns det dock inte nära förestående.
Det håller jag med om. Irriterande att den jättemycket bevisningen inte verkade falla in så bra.
Ett händelseförlopp som pågår under så lång tid borde DNA fällts ut, men utomhus med dom förhållandena kanske inte var optimalt.

Om dom skulle hitta DNA från brottet så skulle SD sitta inne eller så skulle masstopsning pågå. Så jag tror inte så mycket på DNA nu.
Citera
2018-10-31, 15:17
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag gissar krattningar kan varit resultat av cykeltjejens uppgift eller att man bara kom på att man inte undersökt det området noggrannt och passade på att göra det.
Undersökning av materialet skulle ske av polisens lokala forensiker. Vad/om det ledde någonstans är okänt.
Nu har du nog snurrat till det lite. Det finns väl inga uppgifter från någon cykeltjej? Polisen lyckades ju aldrig hitta cykeltjejerna. Däremot kan krattningarna ha föranletts av uppgifter som den gråhåriga tanten lämnade. Henne fick man ju tag i till slut.
Citera
2018-10-31, 15:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nu har du nog snurrat till det lite. Det finns väl inga uppgifter från någon cykeltjej? Polisen lyckades ju aldrig hitta cykeltjejerna. Däremot kan krattningarna ha föranletts av uppgifter som den gråhåriga tanten lämnade. Henne fick man ju tag i till slut.

Fast man kan ju undra hur mycket en tant kan se från sitt sovrumsfönster i mörkret? Vetter den ens ut mot platsen de krattade?

Vet vi med säkerhet att de inte hittat cykeltjejerna än?
Citera
2018-10-31, 15:22
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Känns som Potamac skrev ganska detaljerat och öppenhjärtligt, och som någon sa, inte verkar ha en agenda mer än att säga som det är med HD och hennes jobb.
Konstigt att ni inte ställde mer frågor till en viss annan här inne som helt klart spred lögner. Helt ofattbart hur vissa människor fungerar.

Om någon kommer in och mer eller mindre styrker det jag tror om brottet, så inte tar jag det som sanningen direkt. Om det sedan kommer helt osannolika saker som inte ens finns på kartan, ja då är det ett troll, oavsett om hens teori skulle passa min teori.

Vad är det för lögner som du helt klart vet om som hen skrivit?
Citera
2018-10-31, 15:23
Medlem
Citat:

Ok, jag trodde det var en uppgift från G:a Hjärsta men oavsett så genomfördes krattningen.
Citera
2018-10-31, 15:24
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Jag tycker att det blir helknäppt att begära av någon att han skall bevisa att han är oskyldig. Det man börjar undra är ju om inte flera av er i den här tråden har råkat hamna i ett drev (dvs. drabbats av en närmast religiös övertygelse om att SD är gärningsmannen), eller om ni kan visa på några förnuftsmässiga argument överhuvudtaget till stöd för er tro.

Vad är det egentligen som talar för att SD skulle vara gärningsmannen?

Vad sägs om att läsa tråden ordentligt? Där finner du än en gång svaret på denna fråga som du upprepat som ett slags mantra under lång tid.
Citera
2018-10-31, 15:32
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vad sägs om att läsa tråden ordentligt? Där finner du än en gång svaret på denna fråga som du upprepat som ett slags mantra under lång tid.
Tack för tipset, men 'EnGodTanke' postade en sammanställning nu över vad åklagaren verkar ha varit inne på. Och det är ju minst lika intressant:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Senast redigerad av Draifos 2018-10-31 kl. 16:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in