2018-10-30, 22:42
Medlem
ieshos avatar
Jag tror KH ser varg, lo och örn som fräcka inkräktare som kommer till hans revir och utan att tveka skapar egna revir på hans marker. Han upplever dem som revoltörer och tål bara undergivna smilfinkar i sin närhet.
Citera
2018-10-30, 22:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Mer omfattande resursförbrukning och medial uppmärksamhet i detta fall i jämförelse med valfritt våldtäksfall eller mord. Välkommen till Sverige!
Det handlar om en miljardär i en het fråga.

Klart det blir uppmärksammat, stort allmänintresse.
Citera
2018-10-30, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Varför skulle det vara intressant med KH's familjerelationer?
Det var släktingar och kompisar till KH som var inblandade i en annan jakthärva som fick stort utrymme i en annan tråd här på fb. De var ute och jagade bäver och hade kött som lockbete. Det är välutbildade herrar, bävrar äter inte kött men det visste de inte. Det är bara jägare med mer eller mindre psykopatisk läggning som ägnar sig åt olaga jakt.
Citera
2018-10-30, 23:06
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Äcklar mig på människor i toppen som anser sig stå över lagar och regler som vi andra ska följa. Jävla hyckleri och oförsvarbart. Man skulle gå ut på samma jaktmarker som denne och snava på en stubbe, oops, sköt jag någon av misstag där?
Citera
2018-10-30, 23:39
Medlem
Nails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Och vad får dig att tro att anställda i Sveriges exportindustri, sågverken, är lågbegåvade gaphalsar?

Med gaphalsar syftade jag på muppar som anser att allt är en komplott av "08-orna", inte på skötsamma industriarbetare. Bossen KH är helt klart högbegåvad, och uppskattar därför knappast stöd från supportrar med grumliga motiv.

Citat:
Jag tycker det nu börjar likna skåderättegångarna i Moskva på 1930-talet eller de rättegångar där Roland Freisler vrålade i falsett i sin "Volksgerichtshof". De anklagade förnedrades offentligt. De fördes in handfängsel i fångkläder, deras byxor hade ingen livrem så de fick kämpa med att hålla uppe dem. De hade suttit isolerade och förhörts med tortyr för att framtvinga bekännelser.

Nu tar du i ... Somliga vargmotståndare skulle låta mer trovärdiga om de skippade diverse konspirationsteorier.

Tror du verkligen att KH och hans advokat inte får tillfälle att bemöta åklagarens påståenden och att de inte får framlägga sina synpunkter på aktuella händelser. KH tvekande i alla fall inte om att gå till motattack under förhandlingarna idag. Se reportage i pressen!

Citat:
Här har Karl Hedin häktats och belagts med restriktioner. Han har ingen kontakt med omvärlden annat än genom sin advokat. Karl Hedin kläs i fångkläder och förses med handfängsel i häktningsförhandlingarna. Vad är det för syfte med detta annat än att förnedra honom? Han är 69 år och lär knappast slå sig fri i tingsrätten och rymma!

Handfängsel var att gå för långt tycker jag. Men i övrigt har han väl behandlats som alla andra som häktas? Varför skall KH undantas?

Citat:
Personligen gissar jag att svenska staten kommer att få betala ett rekordstort skadestånd till Karl Hedin när han slutligen blir frikänd i hovrätten. Många har skrivit här om prioriteringar, vad skulle inte alla dessa resurser kunnat användas till istället?

Hur kan det gå till hovrätten om allt är en riggad skådeprocess?
Senast redigerad av Nail 2018-10-30 kl. 23:52.
Citera
2018-10-31, 00:06
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Äcklar mig på människor i toppen som anser sig stå över lagar och regler som vi andra ska följa. Jävla hyckleri och oförsvarbart. Man skulle gå ut på samma jaktmarker som denne och snava på en stubbe, oops, sköt jag någon av misstag där?

Jo men är inte gubben gripen. Han stod uppenbarligen inte över lagen trots alla sina pengar. Möjligen har han mer pengar än en vanlig Svensson att kunna köpa sig dyra advokater men sett till straff så kommer det bli ett snarlikt.
Citera
2018-10-31, 01:14
Medlem
Citat:
Och vad får dig att tro att anställda i Sveriges exportindustri, sågverken, är lågbegåvade gaphalsar?

Är det inte så att det är deras arbete och skatteinbetalningar som gör att alla offentliganställda kan sitta och pilla sig i navelluddet och ha åsikter om hur andra människor skall leva?

Jag tycker det nu börjar likna skåderättegångarna i Moskva på 1930-talet eller de rättegångar där Roland Freisler vrålade i falsett i sin "Volksgerichtshof". De anklagade förnedrades offentligt. De fördes in handfängsel i fångkläder, deras byxor hade ingen livrem så de fick kämpa med att hålla uppe dem. De hade suttit isolerade och förhörts med tortyr för att framtvinga bekännelser.

Här har Karl Hedin häktats och belagts med restriktioner. Han har ingen kontakt med omvärlden annat än genom sin advokat. Karl Hedin kläs i fångkläder och förses med handfängsel i häktningsförhandlingarna. Vad är det för syfte med detta annat än att förnedra honom? Han är 69 år och lär knappast slå sig fri i tingsrätten och rymma!

Rättegången skall bli intressant. De skall bli upplysande att se hur kammaråklagare Lars Magnusson agerar. Han är ju känd för bland annat att ha överklagat en fällande dom för jaktbrott då han ville få den skyldige friad!!!

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2327&artikel=1033872

Den fulle jägaren med en djupfryst kungsörn på lastbilsflaket ville åklagare Lars Magnusson fria från straff, både för jaktbrott och rattfylleri!

I morgon går jag ut och köper popcorn och ett flak öl, det här kommer att bli roligt!

Personligen gissar jag att svenska staten kommer att få betala ett rekordstort skadestånd till Karl Hedin när han slutligen blir frikänd i hovrätten. Många har skrivit här om prioriteringar, vad skulle inte alla dessa resurser kunnat användas till istället?

Ditt andra stycke va klockrent måste jag säga. 😄
Citera
2018-10-31, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo men är inte gubben gripen. Han stod uppenbarligen inte över lagen trots alla sina pengar. Möjligen har han mer pengar än en vanlig Svensson att kunna köpa sig dyra advokater men sett till straff så kommer det bli ett snarlikt.

som anser sig stå över lagar och regler....
Citera
2018-10-31, 03:28
Medlem
Efter ha hört Leif GW uttala att Hedins inställning till rovdjur är allmänt känt och om han blir dömd för de grova jaktbrotten. Då är min proffessionella bedömning att han har tämligen grava psykopatiska drag.
Senast redigerad av drexel55 2018-10-31 kl. 03:29. Anledning: stavfel
Citera
2018-10-31, 05:37
Medlem
Herregud man tar sig för pannan verkligen. Hedin behandlas som den värsta brottslingen...det handlar om jakt för bövelen...
Citera
2018-10-31, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fullständigt sinnesjukt hur polisen prioriterar. Misstänkt vargjakt föranleder telefonavlyssning. Våldtäkter, gängvåld det ser man mellan fingrarna med.
Vilket sjukt pissland Sverige har blivit.
Instämmer, man tar sig för pannan hur polisen agerar och prioriterar.
Citera
2018-10-31, 05:42
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:

Är det inte så att det är deras arbete och skatteinbetalningar som gör att alla offentliganställda kan sitta och pilla sig i navelluddet och ha åsikter om hur andra människor skall leva?

Rättegången skall bli intressant. De skall bli upplysande att se hur kammaråklagare Lars Magnusson agerar. Han är ju känd för bland annat att ha överklagat en fällande dom för jaktbrott då han ville få den skyldige friad!!!

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2327&artikel=1033872

Den fulle jägaren med en djupfryst kungsörn på lastbilsflaket ville åklagare Lars Magnusson fria från straff, både för jaktbrott och rattfylleri!

I morgon går jag ut och köper popcorn och ett flak öl, det här kommer att bli roligt!

Nåväl popcorn i all ära. Men här har myndigheterna sedan länge tröttnat på uppvigling till jaktbrott genom föreläsningar. Sprida arsenik och annan gift i naturen som alla villebråd får i sig. Ihjälslagna vargvalpar, organiserad tjuvjakt, trotsighet om att vara oåtkomlig.
Ska vi få bukt med tjuvjakt i Sverige är detta ett praktexempel och i min mening helt befogat.
Han uppviglar och genom sin ställning i näringslivet så följer hans lakejer efter honom såklart.
Sedan att få någon fälld för jaktbrott har visat sig svårt i Sverige, vilket även gäller våldtäkt, mord och andra brott. Men det är ett känt problem i svensk domstol. Vilket i sig kanske är ett större problem.
Men den här söta gubben är nog långt ifrån oskyldig och har i minst 15 år känt sig säker i gränslandets juridik. Tror att polisen har torrt på fötterna här genom bla telefonavlyssning.
Detta skulle skett för länge sedan.
Ska bli kul att se hur miljömuppar och trädkramare kommer gå vidare efter detta, med bojkott mot varuhus och kampanjer.
Säkert är att KH och hans omgivning inte kommer bli sig likt efter detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in