Citat:
Ursprungligen postat av
BorgeH
Och vad får dig att tro att anställda i Sveriges exportindustri, sågverken, är lågbegåvade gaphalsar?
Är det inte så att det är deras arbete och skatteinbetalningar som gör att alla offentliganställda kan sitta och pilla sig i navelluddet och ha åsikter om hur andra människor skall leva?
Jag tycker det nu börjar likna skåderättegångarna i Moskva på 1930-talet eller de rättegångar där Roland Freisler vrålade i falsett i sin "Volksgerichtshof". De anklagade förnedrades offentligt. De fördes in handfängsel i fångkläder, deras byxor hade ingen livrem så de fick kämpa med att hålla uppe dem. De hade suttit isolerade och förhörts med tortyr för att framtvinga bekännelser.
Här har Karl Hedin häktats och belagts med restriktioner. Han har ingen kontakt med omvärlden annat än genom sin advokat. Karl Hedin kläs i fångkläder och förses med handfängsel i häktningsförhandlingarna. Vad är det för syfte med detta annat än att förnedra honom? Han är 69 år och lär knappast slå sig fri i tingsrätten och rymma!
Rättegången skall bli intressant. De skall bli upplysande att se hur kammaråklagare Lars Magnusson agerar. Han är ju känd för bland annat att ha överklagat en fällande dom för jaktbrott då han ville få den skyldige friad!!!
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2327&artikel=1033872
Den fulle jägaren med en djupfryst kungsörn på lastbilsflaket ville åklagare Lars Magnusson fria från straff, både för jaktbrott och rattfylleri!
I morgon går jag ut och köper popcorn och ett flak öl, det här kommer att bli roligt!
Personligen gissar jag att svenska staten kommer att få betala ett rekordstort skadestånd till Karl Hedin när han slutligen blir frikänd i hovrätten. Många har skrivit här om prioriteringar, vad skulle inte alla dessa resurser kunnat användas till istället?

Nåväl popcorn i all ära. Men här har myndigheterna sedan länge tröttnat på uppvigling till jaktbrott genom föreläsningar. Sprida arsenik och annan gift i naturen som alla villebråd får i sig. Ihjälslagna vargvalpar, organiserad tjuvjakt, trotsighet om att vara oåtkomlig.
Ska vi få bukt med tjuvjakt i Sverige är detta ett praktexempel och i min mening helt befogat.
Han uppviglar och genom sin ställning i näringslivet så följer hans lakejer efter honom såklart.
Sedan att få någon fälld för jaktbrott har visat sig svårt i Sverige, vilket även gäller våldtäkt, mord och andra brott. Men det är ett känt problem i svensk domstol. Vilket i sig kanske är ett större problem.
Men den här söta gubben är nog långt ifrån oskyldig och har i minst 15 år känt sig säker i gränslandets juridik. Tror att polisen har torrt på fötterna här genom bla telefonavlyssning.
Detta skulle skett för länge sedan.
Ska bli kul att se hur miljömuppar och trädkramare kommer gå vidare efter detta, med bojkott mot varuhus och kampanjer.
Säkert är att KH och hans omgivning inte kommer bli sig likt efter detta