2018-10-31, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det där har jag missat. Kan du länka?
Om jag finner på något av dem..det börjar bli en hel del inlägg att bläddra i..
Citera
2018-10-31, 01:18
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Om jag finner på något av dem..det börjar bli en hel del inlägg att bläddra i..

Tror det var Flixa som först nämnde det.

Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Uttryckte mig fel ang några dagar, hört att resan var planerad men blev försenad pga anhållan
Citera
2018-10-31, 01:20
Medlem
Citat:
Det där har jag missat. Kan du länka?

sid ca 378 läste jag nyss att HDs ESTA ansökan skall ha inkommit 15/5 på sen eftermiddag ....
på väg mot Arlanda förmodligen.

Började läsa fr början igen.

Orkar inte leta rätt på det nu, var god sök själv.
Citera
2018-10-31, 01:35
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
sid ca 378 läste jag nyss att HDs ESTA ansökan skall ha inkommit 15/5 på sen eftermiddag ....
på väg mot Arlanda förmodligen.

Började läsa fr början igen.

Orkar inte leta rätt på det nu, var god sök själv.
Nu verkar ju "den sena ESTA-ansökan" vara en trådsanning. Men även om den uppgiften vore korrekt, hur lyckas du tolka den som ett stöd för idén om att USA-resan skulle ha skjutits upp?
Citera
2018-10-31, 01:41
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Så länge vi inte känner till något som talar för att SD skulle vara gärningsmannen så kan det väl tyckas vara mindre angeläget för oss i tråden att efterforska uppgifter som talar emot att han skulle vara gärningsmannen.

Fast lite känner vi till som talar för honom som GM. Skulle du inte tycka att tråden vore än mer obalanserad om vi inte även diskuterade vad som pekar mot att han är GM? Jag inbillar mig att du själv kan ha ett intresse av det?
Citera
2018-10-31, 01:48
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Fast lite känner vi till som talar för honom som GM. Skulle du inte tycka att tråden vore än mer obalanserad om vi inte även diskuterade vad som pekar mot att han är GM? Jag inbillar mig att du själv kan ha ett intresse av det?
Nej, jag har faktiskt inte sett något som kan anses tala för att SD skulle vara gärningsmannen. De här gamla anmälningarna och chattandet under mordkvällen är visserligen omständigheter som kunde ge polisen anledning att titta närmare på honom, men utredningen verkar inte ha lett till att man har hittat något mer konkret. I det här läget tycker jag inte att det finns någon anledning alls att börja leta efter något som talar emot att han skulle vara gärningsmannen.
Citera
2018-10-31, 03:10
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Nej, jag har faktiskt inte sett något som kan anses tala för att SD skulle vara gärningsmannen. De här gamla anmälningarna och chattandet under mordkvällen är visserligen omständigheter som kunde ge polisen anledning att titta närmare på honom, men utredningen verkar inte ha lett till att man har hittat något mer konkret. I det här läget tycker jag inte att det finns någon anledning alls att börja leta efter något som talar emot att han skulle vara gärningsmannen.

Så vi bör inte diskutera alternativa gärningsmän exempelvis? Det om något talar ju mot SD som GM.
Citera
2018-10-31, 04:26
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Vet EGT ifall SD ska till FAD om två veckor och utsätta sig för 500 cachare? Risken finns att det blir kalabalik i Sundsvall...
Inte alla är titta ned i golvet typer, och inte alla är ryggradslösa som JG.
Kan bli intressant då JH mfl säkert ska dit och jag gissar att ingen skulle lyfta ett finger om SD åker på gängstryk.

Nu närmar det sig den 3 november.
Undrar om SD fortfarande tänker åka till Sundsvall?
Det ska bli spännande att få rapporter från dig, ShHolmes,
i helgen.
Citera
2018-10-31, 05:28
Medlem
Massa inlägg om resan, så jag svarar ingen utan skriver direkt.
Som jag förstått det så gick flyget 16:e, på morgonen. Det är vad paret D uppgav till polisen.
Eftersom vi har nästan lika långt till Arlanda, så har vi åkt upp till Arlanda på kvällen och sovit på hotell där vid ett par tillfällen. Man vill inte missa planet för någon bilolycka i morgonrusningen (vilket med har hänt för min partner).

Jag har med den informationen att HD jobbade just 14 och 15:e, men visste inte att det var extra. Eftersom det är ett par personer som står HD nära som säger och bekräftar detta, så väljer jag att tro dessa. Jag fick med intrycket att dom reste 15:e, men det var genom media. Därför frågade jag, då jag inte fick ihop det, när jag hörde att HD jobbade den 15:e.
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-10-31 kl. 05:38. Anledning: Mer
Citera
2018-10-31, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potomac
MissMind: Yes, google made a fault. And I will write in english via google. Sorry about that.
Förstår inte hur Du kan få det till att Du skriver på engelska för att inte outa Dig.

Det Du skriver i tråden avslöjar Dig väl mer än på vilket språk Du skriver.

Nackdelen är att det blir fel i översättningen (om det nu är det Du gör), eller att vi som läser missuppfattar eller kanske inte är helt överens med engelskan.

Kan iof var så att Du är engelsktalande och pga det skriver att Du använder översättningsprogram.
Citera
2018-10-31, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Därför hon arbetstränar nu? Visste HD BO var död när hon sjukanmälde sig 14Maj😜 Sjukanmäld och resor enligt dig EGT Tack för du bjöd oss på dagen skratt
Mycket intressant fråga varför HD sjukskrev sig och vad hon visste det datumet.

Åker dessutom på långresa timmar/dygn efter.
Citera
2018-10-31, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Snälla, trådisar. Vad talades det om innan en potta kom in och ljög om att HD inte varit sjukskriven? Kolla det innan ni fortsätter snacka med hen som skriver att HD jobbade 12-13-14 och 15 maj. HD var i Norrköping med S*ll*n 12 och 13 maj... Please, vakna nu. Låt er inte dras med.
Håller med Dig.

Vad gäller datumen så skiljer sig uppgifterna åt från en del postare och vad som finns uppgifter på geo.

Saknar Honan som var bra på att gräva... men hen har förhoppningsvis snart slut på sin semester!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in