2018-10-30, 20:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Länk?

Lär dyka upp i brottsjournalen, och jag tippar på rätt syrliga kommentarer från gw. av olika anledningar.
Citera
2018-10-30, 20:57
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nail
Tror inte KH skulle gilla manifestationer av en skara lågbegåvade gaphalsar utanför tingsrätten.

Och vad får dig att tro att anställda i Sveriges exportindustri, sågverken, är lågbegåvade gaphalsar?

Är det inte så att det är deras arbete och skatteinbetalningar som gör att alla offentliganställda kan sitta och pilla sig i navelluddet och ha åsikter om hur andra människor skall leva?

Jag tycker det nu börjar likna skåderättegångarna i Moskva på 1930-talet eller de rättegångar där Roland Freisler vrålade i falsett i sin "Volksgerichtshof". De anklagade förnedrades offentligt. De fördes in handfängsel i fångkläder, deras byxor hade ingen livrem så de fick kämpa med att hålla uppe dem. De hade suttit isolerade och förhörts med tortyr för att framtvinga bekännelser.

Här har Karl Hedin häktats och belagts med restriktioner. Han har ingen kontakt med omvärlden annat än genom sin advokat. Karl Hedin kläs i fångkläder och förses med handfängsel i häktningsförhandlingarna. Vad är det för syfte med detta annat än att förnedra honom? Han är 69 år och lär knappast slå sig fri i tingsrätten och rymma!

Rättegången skall bli intressant. De skall bli upplysande att se hur kammaråklagare Lars Magnusson agerar. Han är ju känd för bland annat att ha överklagat en fällande dom för jaktbrott då han ville få den skyldige friad!!!

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2327&artikel=1033872

Den fulle jägaren med en djupfryst kungsörn på lastbilsflaket ville åklagare Lars Magnusson fria från straff, både för jaktbrott och rattfylleri!

I morgon går jag ut och köper popcorn och ett flak öl, det här kommer att bli roligt!

Personligen gissar jag att svenska staten kommer att få betala ett rekordstort skadestånd till Karl Hedin när han slutligen blir frikänd i hovrätten. Många har skrivit här om prioriteringar, vad skulle inte alla dessa resurser kunnat användas till istället?
Citera
2018-10-30, 21:16
Medlem
populopiduss avatar
Hoppas den fule fan åker in på kåken. Grovt jaktbrott tar man inte lätt på, brukar hamna på ett par år. Hatar såna som honom.
Citera
2018-10-30, 21:16
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spindelharpan
Med stor sannolikhet är det nog Karl Hedin, han har ett extremt stort jaktintresse och från säkra källor så ska han ha haft uppstoppade vargar hemma hos sig och andra djur som man egentligen inte får jaga.
Han är ju miljardär men bara fått medalj av Prins Carl-Philip

Inlägg 20. Bra där!
Citera
2018-10-30, 21:37
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Lär dyka upp i brottsjournalen, och jag tippar på rätt syrliga kommentarer från gw. av olika anledningar.

Haha det stämde bra, tydligen polare med GW.
Citera
2018-10-30, 21:47
Avslutad
Vad gör man med vargen eller lodjuren efter man skjutit dom?

Käkar man dom eller är det bara för skojs skull som man dödar annat liv?
Riktigt psykopatiskt isåfall, att döda för att det är roligt att döda.
Citera
2018-10-30, 21:49
Medlem
KH ville att häktningsförhandlingen skulle vara öppen, och den tog tid. Skulle inte förvåna om KH ville ta tillfället att manifestera. Kanske det finns ett sådant drag även i själva brottet han ska ha begått? Han har fört en kamp mot vargen och vargkramare länge. Titta gärna på hans föreläsningar om vargfrågan på Youtube. En klok karl som fått nog av galenskapen och offrar sig för en viktig sak. Det här ska bli intressant att följa.
Citera
2018-10-30, 21:55
Avslutad
"Karl Hedin varnar för illegal vargjakt. Folk kommer ta lagen i egna händer om inte man får jaga varg"
https://youtu.be/q1j-JNcxTS8

Varför är det viktigt jaga varg?

Karl Hedin säger i klippet "att vi inte får jaga varg innebär att det inte är lika roligt att jaga"

Psykooo
Senast redigerad av frasselito 2018-10-30 kl. 21:58.
Citera
2018-10-30, 22:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ampute
Är du trög eller?
Du har redan fått svar på varför man dödar varg.
Enligt Karl Hedin som enligt tråden har uppstoppad varg i hemmet så "blir det inte oika roligt att jaga" när man inte får jaga varg.
Citera
2018-10-30, 22:04
Medlem
Hulkapulkas avatar
Hur får polisen tillstånd att telefonavlyssna? Tydligen krävs att brottet ska ge fängelse på minst 4år.

Räcker misstanke om grovt jaktbrott, grovt skattebrott, grov bestickning osv, dvs brott som kan ge upp till 4-6års fängelse, för att åklagare ska ge rätt till avlyssning?

Inte konstigt om man inte ser många polisrer ute. De sitter väl inne och avlyssnar potentiella brottslingar. Många avlyssningar leder nog ingenstans.

Sitter det en hel central någonstans eller kör man något dataprogram som kan förstå talat språk? På så vis skulle man kunna avlyssna tiotusentals medborgare effektivt i sann NSA-anda.
Citera
2018-10-30, 22:34
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulkapulka
Hur får polisen tillstånd att telefonavlyssna? Tydligen krävs att brottet ska ge fängelse på minst 4år.

Räcker misstanke om grovt jaktbrott, grovt skattebrott, grov bestickning osv, dvs brott som kan ge upp till 4-6års fängelse, för att åklagare ska ge rätt till avlyssning?

Inte konstigt om man inte ser många polisrer ute. De sitter väl inne och avlyssnar potentiella brottslingar. Många avlyssningar leder nog ingenstans.

Sitter det en hel central någonstans eller kör man något dataprogram som kan förstå talat språk? På så vis skulle man kunna avlyssna tiotusentals medborgare effektivt i sann NSA-anda.
För brott där det inte är föreskrivit lindrigare straff än sex månaders fängelse.

Grovt jaktbrott ligger mela sex månader och fyra år.
Citera
2018-10-30, 22:40
Medlem
bingo!s avatar
Som jägare skäms jag över typer som Karl Hedin. Hoppas han får ett långt straff och folk bojkottar hans kedja, går ju inte lita på karln som tror sig stå över lagen.

Jag har min hund till jakt några gånger per år, mestadels av tiden är han en sällskapshund och viktig familjemedlem men släpper jag honom ute i skogen så får jag räkna med att när vi träder in i vildjurens värld så får jag acceptera både hans och mitt eventuella öde. Skulle jag bli ihjälbiten av en björnhona som skyddat sina ungar så vill jag inte att björnen ska dödas av den anledningen, den ska dödas om jag råkat skadeskjuta den vid tillfället.

Vi måste värna om naturen och djuren i den för att våra kommande generationer ska få uppleva den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in