• 1
  • 2
2018-10-30, 18:52
28 april 2018:

"2015 födde hon parets första barn, dottern Ester. Och Annie Lööf ser gärna att det blir fler.
Jag och min man skulle gärna vilja ha fler barn. Men samtidigt är jag också väldigt tacksam över att jag fick förmånen att kunna bli mamma. Det vet man ju inte om man kan en andra gång. Vi är väldigt tacksamma över Ester och säger inte nej till fler barn."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...t-manga-ganger

=>
Ja, detta är ju verkligen både glädjande och högst rimligt. Hennes dotter är redan tre år, och ett syskon vore förstås underbart för familjen.

Men det är svårt att bortse från denna typ av planer om man samtidigt ska fundera över om hon ska bli Sveriges nästa statsminister.

Ska väl heller inte helt uteslutas att hon redan kan vara gravid.

=>
Detta måste nog nu ses som en angelägenhet att diskutera även utanför allmänt kändisskvaller. T o m av större riksintresse än vad kungafamiljen håller på med i sänghalmen.
Senast redigerad av PresidentBahama 2018-10-30 kl. 19:20.
Citera
2018-10-30, 18:57
Medlem
Hela tanken kanske är just detta. Att hon ska bli gravid och ersättas av någon som vi inte kan påverka.
Citera
2018-10-30, 18:59
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
28 april 2018:

"2015 födde hon parets första barn, dottern Ester. Och Annie Lööf ser gärna att det blir fler.
Jag och min man skulle gärna vilja ha fler barn. Men samtidigt är jag också väldigt tacksam över att jag fick förmånen att kunna bli mamma. Det vet man ju inte om man kan en andra gång. Vi är väldigt tacksamma över Ester och säger inte nej till fler barn."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...t-manga-ganger

=>
Ja, detta är ju verkligen både glädjande och högst rimligt. Hennes dotter är redan tre år, och ett syskon vore förstås underbart för familjen.

Men det är svårt att bortse från denna typ av planer om man samtidigt ska fundera över om hon ska bli Sveriges nästa statsminister.

Ska väl heller inte helt uteslutas att hon redan kan vara gravid.

Det är det minsta bekymret gällande tanken på att Annie Lööf skulle bli vår statsminister.
Citera
2018-10-30, 18:59
Belinda Olsson har ju tidigare gnällt på Åkessons planeringsförmåga:

"Planera pappaledighet

Det var när Belinda Olsson kommenterade Jimmie Åkessons uteblivna föräldraledighet med ”man kan ju planera också”, som publiken buade som högst.

– Jag menar att – man kan ju ta ut föräldraförsäkring tills barnet är åtta år, men kan ju planera sin föräldraledighet. Jag måste ju ställa kritiska frågor till alla de som kommer och det måste jag göra till Åkesson också, det hoppas jag att människor förstår, säger Belinda Olsson."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/h...i-svt-s-debatt
Citera
2018-10-30, 19:01
Talmannen kan sitta inne med kunskap i ämnet som andra inte har.

Det var skumt att Björklund ville att Lööf skulle sondera, men att detta inte skedde.

Förvisso kan jag tycka att Lööf skulle kunna "va tydlig med" detta, om det vore en aspekt i sammanhanget.
Senast redigerad av PresidentBahama 2018-10-30 kl. 19:03.
Citera
2018-10-30, 19:06
Medlem
ReiseReises avatar
Intressant tråd, detta kommer nog bli en lång diskussion.

Annie Lööf ser ändå ganska bra ut, man kanske ändå skulle dra en omgång ikväll genom att tänka på Sveriges framtida ledare i gröna stringtrosor blir hårt tagen bakifrån medans hon skriker samtidigt som huvudet dunkar in mot väggen, för att senare bege sig till riksdagen dagen efter och se statsministeraktig ut

Nej men helt seriöst, vad är det som ska diskuteras? Med hennes lön så har de nog råd men en barnmorska, dessutom skulle det sända underbara signaler till feminister i landet när vi ser den höggravida statsministern jobba hårt i kammaren.
Senast redigerad av ReiseReise 2018-10-30 kl. 19:08.
Citera
2018-10-30, 19:11
Ett annat fall från tidigare i år:

Nya Zeelands premiärminister väntar barn - sex veckor mammaledig

"Den 37 åriga Ardern som leder det styrande Arbetarpartiet, bildade en center-vänsterregering i oktober i fjol.
Hon blev samtidigt världens yngsta regeringschef och den yngsta premiärministern i Nya Zeeland i modern tid.
- Och vi trodde att år 2017 skulle bli ett stort år! Jag blir premiärminister och mamma, jublade Ardern då hon berättade om sin graviditet på Instagram."

"Jacelyn Arderns Arbetarparti vann parlamentsvalet i september i fjol men hon vägrade då att svara på frågor om huruvida hon funderade på att skaffa barn.
Hon sade att barn inte borde påverka en kvinnas karriär på något sätt
."

https://svenska.yle.fi/artikel/2018/...kor-mammaledig

=>
Ve den svenske journalist som skulle våga fråga Lööf om detta! ;-)
Senast redigerad av PresidentBahama 2018-10-30 kl. 19:15.
Citera
2018-10-30, 19:24
Moderator
Tystnads avatar
Nya Zeelands premiärminister Jacelyn Ardern fixade ju detta galant så tror knappast Annie lööf skulle ha större problem, speciellt inte med den feta överlönen hon har att anställa ett tjog barnflickor, 6-8 veckors barnledighet medan Vice svetsare håller skutan flytande och svängdörrarna öppna för massinvandringen så är det lugnt...

Nu hoppas eller tror jag absolut inte hon blir statsminister, dom har för låga siffror för detta.

Att en kvinna i högre position blir mammaledig ser jag inte som något problem så länge det tas in ersättare, tyvärr är ju ibland så inte fallet, utan då är det andra som får ta över ansvaret så länge utan en krona i ersättning, inte bra och skapar stress för den som får axla ett extra jobb..
Citera
2018-10-30, 19:28
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Nya Zeelands premiärminister Jacelyn Ardern fixade ju detta galant så tror knappast Annie lööf skulle ha större problem, speciellt inte med den feta överlönen hon har att anställa ett tjog barnflickor, 6-8 veckors barnledighet medan Vice svetsare håller skutan flytande och svängdörrarna öppna för massinvandringen så är det lugnt...

Nu hoppas eller tror jag absolut inte hon blir statsminister, dom har för låga siffror för detta.

Att en kvinna i högre position blir mammaledig ser jag inte som något problem så länge det tas in ersättare, tyvärr är ju ibland så inte fallet, utan då är det andra som får ta över ansvaret så länge utan en krona i ersättning, inte bra och skapar stress för den som får axla ett extra jobb..
Ja, att avla barn och att vara (=agera) förälder är ju två olika saker, där var och en får finna sin roll. Men de flesta som skaffar barn vill ju också vara förälder.
Citera
2018-10-30, 19:29
Moderator
Strix m/94s avatar
Partier och partipolitik -> Politiker

Strix/Mod
Citera
2018-10-30, 19:57
Medlem
Tycker det är rasistiskt att Annie föder fler vita barn. Hon borde istället adoptera Ching Ping eller några svarta negerungar från Afrika.
Citera
2018-10-30, 20:18
Medlem
Hmmm man undrar ju vad de där sonderingsrundorna egentligen består i. Är det Norlen som försöker ”sondera” Annie nu när Kristersson misslyckats?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in