2018-10-30, 17:31
Medlem
Ok. I resign. Clearly the wast majority is not intrested in the truth. So go ahead TiMi, spread your lies. We who know Hanna and work with her knows you'r all wrong. Your 15 minutes becomes a lot more.

Sorry Hanna if you read here. We're behind you and with you.
Citera
2018-10-30, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja det kan det mycket väl vara.
Agendan är inte uppenbar.
Men något vill man väldigt mycket...

HD kan knappast försvara sig här i tråden heller, skulle det komma ut uppgifter som verkar vara från henne så får hon väl SD efter sig (eller flickorna).
Citera
2018-10-30, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Det har du redan tidigare i dag skrivit sen efter kom den nya postaren in. Märkligt.! Du fick frågor på det av några som du inte besvarat.
Ser inte att jag missat någon fråga?
Citera
2018-10-30, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
- Nu släpar lagstiftningen efter vad gäller anonyma media men det är av nöd lagstiftningen i också i detta avseende ajourförs för att yrka ansvar att medvetet sprida vilseledande uppgifter om grov brottslighet.

-Vill påminna om att det är ett allvarligt brott vi tråddeltagare diskuterar. Även om deltagandet sker av också ljusskygga anledningar bör ingen av oss förledas tro det är ett kafferep vi deltar i.

1§ . Om någon under laga ed lämnar osann uppgift eller förtiger sanningen, dömes för mened till fängelse i högst fyra år eller, om brottet är ringa, till böter eller fängelse i högst sex månader.

[S2]Är brottet grovt, skall dömas till fängelse, lägst två och högst åtta år. Vid bedömande huruvida brottet är grovt skall särskilt beaktas, om det skett med uppsåt att oskyldig skulle fällas till ansvar för allvarligt brott eller eljest synnerlig skada tillfogas annan. Lag (1975:1292).

9 § Har någon, utan att vara förfallen till ansvar enligt vad förut i detta kapitel är sagt, genom åtgärd, varom där förmäles, framkallat fara för att annan skall bliva utan laga skäl dömd eller eljest lida avsevärt förfång, och underlåter han, efter att hava kommit till insikt därom, att till farans avvärjande göra vad skäligen kan begäras, dömes för underlåtenhet att avvärja rättsfel till böter eller fängelse i högst sex månader.

https://lagen.nu/1962:700
Det vore mig en sanningens välgärning att med lagens hjälp släpa ett antal meneds-postare inför skranket.

Exakt hur tror du det skall gå till rent praktiskt?

Du är på intet sätt den första som trott/önskat det vara möjligt och framfört detta på FB.

Jag har sett betydligt värre trådar än denna, tro mig.
Citera
2018-10-30, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potomac
Grissom: I do not know. Sometime in the winter. When we laid out the summer holiday schedule, we knew about it at least.

I do not really know, but think the intended vacation was three weeks. Do not remember when she came back, but she was completely sick first and then stepped up to full time before summer vacation.

No, she dindn't have cold or had broken legs. Of course, it was from the incredible press from the outside. It would be good for her to engage with friends I think.

Yes, some small corrections on google again, but I think you understand. If you want to.

Just den frasen, det fetade, har någon skrivit tidigare. Ska kolla vem det var...
Senast redigerad av bergabo 2018-10-30 kl. 18:14.
Citera
2018-10-30, 18:15
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ok. I resign. Clearly the wast majority is not intrested in the truth. So go ahead TiMi, spread your lies. We who know Hanna and work with her knows you'r all wrong. Your 15 minutes becomes a lot more.

Sorry Hanna if you read here. We're behind you and with you.
Tack, Potomac för dina klargöranden. Dom bekräftar vad vi vet som inte låter oss huvudlöst delta i den utomrättsliga häxjakten.
Talande är att fallet nu under 5 mån allt mindre fakta så ökar det upphetsade drevets behov av osanna uppgifter och baktaleri i motsvarande grad.
Citera
2018-10-30, 18:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Verkar dock ha kännedom om HD, förvånar mig inte alls om jackan och cykeln stämmer.

Jag tänker lite så också, att personen kan ha kännedom om HD.
Det betyder inte att allt behöver vara sant, och inte heller att allt Tinna säger är lögn.

Jag avvaktar vad jag ska tro om det hela tills vi (om det ens är möjligt) får någon slags bekräftelse på
vad som kan stämma/inte stämma.

Lite fel blev det dock om arbetsdatumen 12-13/5, vilket ändå får mig att dra öronen åt mig... tv.

Det vore väldigt bra för tråden om du på något sätt kunde hjälpa till här.
Citera
2018-10-30, 18:28
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag vart riktigt förvånad åt andra hållet, men sen kom förklaringen att SD skulle skickat hotfulla SMS till HD:s arbetskamrater, så pass att dom har larm... låter sååå logiskt?!

Varför skulle det vara förvånande att utredarna intresserar sig för personer i HD:s närhet?
Citera
2018-10-30, 18:33
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Yes, my text is translated by google to avoid beeing recognized.

Now it is enough. Leave Hanna outside the lies. She is probably our very best nurse, and I have worked around her in both departments she worked at USÖ. I confirm that Hanna worked according to schedule 12, 13, 14 and 15 May. She did not call in sick. I and others knew, of course, that she was going to the United States. She had granted vacation for several months back. She did not return after the holiday but stayed home sick, naturally with doctors certificate. We all understood why. Before the holiday in July she had started working full time. After her holiday, she has worked full time and not arbetstränat. Some day she has been ill and I think it was a day in September, but I have not checked exactly. At least one from the department has been in interrogation, but I do not think more. I have not been and I'm one of those closest to her. Nobody here is afraid. No one has been contacted by Stefan as far as I know. Absolutely no one carries any alarm. The police have not been here. Hanna has not talked about beeing happy getting rid of Stefan. She does not cry at work and does not seem sad. She is always focused here. For example, SOS alarm needed training in Stroke last week. Hanna and another nurse held the education. It's Hanna who learns us about technicians, about the save-brain alarms and most of the other that deals with neurology.

//colleague
Översatt:
"Minst en från avdelningen har varit i förhör, men jag tror inte mer. Jag har inte varit på förhör och jag är en av dem som är närmast henne. Ingen här är rädd. Ingen har kontaktats av Stefan så vitt jag vet. Absolut ingen bär alarm. Polisen har inte varit här. Hanna har inte pratat om att vara glad att bli av med Stefan. Hon gråter inte på jobbet och verkar inte ledsen. Hon är alltid fokuserad här. SOS-larmet behövde till exempel träning i Stroke förra veckan. Hanna och en annan sjuksköterska höll utbildningen. Det är Hanna som lär oss om tekniker, om räddningshjälpsalarm och de flesta andra som behandlar neurologi."

Vore klädsamt om den faktaresistenta utomrättsliga mobben i sin iver att döma på förhand kunde medge dom blivit blåsta av TinnaNinna85. Till TinnaNinna85 bör förklaras att vilseföra mobben har exakt motsatt verkan än det avsedda eftersom mobben trovärdighet sjunker i motsvarande grad du lyckas lura dom.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-10-30 kl. 18:39.
Citera
2018-10-30, 18:42
Medlem
Citat:
Grissom: I have met him several times when he brought the kids to meet Hanna after work. Super nice and curious. He seems to have very nice contact with the children. But no, I do not know him, and can not tell if he has dark sides. Hanna has never mentioned anything that would make me believe he is controlling, but that's hard enough to know from my point.

Och där avslöjade du dig
Citera
2018-10-30, 18:44
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Och där avslöjade du dig

På vilket sätt? Jag kan fortfarande inte bestämma mig för vem av TinnaMinna eller Potamac som är mest trovärdig.
Citera
2018-10-30, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Översatt:
"Minst en från avdelningen har varit i förhör, men jag tror inte mer. Jag har inte varit på förhör och jag är en av dem som är närmast henne. Ingen här är rädd. Ingen har kontaktats av Stefan så vitt jag vet. Absolut ingen bär alarm. Polisen har inte varit här. Hanna har inte pratat om att vara glad att bli av med Stefan. Hon gråter inte på jobbet och verkar inte ledsen. Hon är alltid fokuserad här. SOS-larmet behövde till exempel träning i Stroke förra veckan. Hanna och en annan sjuksköterska höll utbildningen. Det är Hanna som lär oss om tekniker, om räddningshjälpsalarm och de flesta andra som behandlar neurologi."

Vore klädsamt om den faktaresistenta utomrättsliga mobben i sin iver att döma på förhand kunde medge dom blivit blåsta av TinnaNinna85. Till TinnaNinna85 bör förklaras att vilseföra mobben har exakt motsatt verkan än det avsedda eftersom mobben trovärdighet sjunker i motsvarande grad du lyckas lura dom.

Så du menar att när två anonyma postare (Tinna och Pota) dyker upp i tråden med påståenden som går i sär så är det alltså en självklarhet att den som är "pro"-SD talar sanning? Och bara så där ska man ta dennas ord som fakta?

Jag ger inte mycket för din påstådda objektivitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in